وب نما

ساخت وبلاگ

یک عکس باکیفیت و مناسب، اولین ذهنیت انسان را نسبت به چیزهایی که قرار است با آن رو به رو شود ایجاد می کند. ماشین نیز از آن دسته سوژه های پرحاشیه عکاسی است که عکس برداری از آن قوانین و اصول خاصی دارد. اگر قصد دارید عکس خودرو خود را در سایت های فروش خودرو نظیر باما و.. قرار دهید یا این که درباره نحوه گرفتن عکس های حرفه ای از خودرو در مجلات ماشین کنجکاو هستید، با مطالعه مطلب امروز انزل وب نحوه بهتر عکس گرفتن از ماشین را فرا میگیرید.

اصول و نحوه عکس برداری حرفه ای و تاثیر گذار از ماشین

How to Take Photographs of Cars

قبل از شروع عکاسی از ماشین، در صورتی که ماشین متعلق به خود شما نیست به صاحب خودرو اطلاع دهید و از نشر تصاویر خودروها بدون رضایت صاحب ماشین خودداری کنید.

دوربین خود را تنظیم کنید

ابتدا لازم است تنظیمات دوربین خود را برای عکاسی حرفه ای انجام دهید. دقت کنید که بالانس رنگ سفید با میزان نور تابشی هماهنگی داشته باشد.حساسیت ISO را در کمترین حد ممکن قرار دهید و دوربین را روی حالت تقدم دیافراگم یا aperture-priority قرار دهید.این حالت تنظیم شاخصه های مختلف عکس با دیافراگم ممکن می کند.

چگونه از ماشین عکس بگیریم؟

فاصله کانونی صحیحی را انتخاب کنید

ویژگی های عکسبرداری ماشین را عینا مثل انسان ها در نظر بگیرید. ماشین های مختلف با ساختار و اندازه های متفاوتی که دارند، زوم های مختلفی در دوربین ها را مطلبند. عکاسی از زاویه های وسیع تر و نزدیک تر قابلیت های ماشین را اغراق آمیز جلوه می دهد. هر چه قدر که بیشتر روی یک نقطه از ماشین زوم کنید، پرسپکتیو تشدید میشود. فاصله کانونی ۲۸ میلی متر در اغلب مواقع برای افزایش زاویه و زوم کردن روی یک بخش خاص مناسب است. این شیوه از زوم روی بخشی از ماشین می تواند ترکیب مناسبی را در کنار عکس کلی از ماشین و در سایز کوچکتر ایجاد کند.

چگونه از ماشین عکس بگیریم؟

فاصله کانونی نرمال نیز گزینه خوبی برای عکاسی مبتدی و معمولی است. استفاده از این فاصله کانونی برای عکس گرفتن از خودرو شخصی و قرار دادن در سایت های فروش خودرو گزینه مناسبی است. این فاصله نیاز به تنظیمات خاصی ندارد و عمدتا در تمام دوربین های دیجیتال به صورت خودکار تنظیم شده است.

چگونه از ماشین عکس بگیریم؟

نسبت به نورخورشید و روشنایی تصویر حساس باشید

نور خورشید و تابش آن روی بدنه خودرو گاهی دردسرساز میشود. بخشی از نوری که به بدنه خودرو برخورد می کند منعکس میشود و سبب میشود تصویر آسمان و هر شی دیگری در بدنه دیده شود. به این ترتیب برخی از نقاط تیره تر و برخی روشن تر میشوند و تصور میشود رنگ خودرو مشکل دارد.برای رفع این مشکل به نکات زیر دقت کنید:

از فیلتر پلاریزه استفاده کنید: این فیلتر میزان بازتاب نور را کاهش می دهد.در صورتی که دوربین شما به این فیلتر مجهز نیست، یک فیلتر خریداری کنید. فیلتر پلاریزه ارزان قیمت است و برای هر دوربین دیجیتال حرفه ای ضروری می باشد.

از براکتنیک نوردهی استفاده کنید

براکتینگ نوردهی (exposure bracketing) روشی ساده در عکاسی است که در آن از چند زوایه مختلف  با نوردهی متفاوت عکس های متعدد گرفته میشود تا سرانجام بهترین عکس انتخاب شود. لازم است تنظیمات براکتنیگ دوربین خود را قبل از هر چیز انجام دهید یا در صورت وجود آن را روی حالت خودکار قرار دهید. در نهایت می توانید تصاویر به دست آمده را در لایه های مختلف روی هم قرار دهید و سایه های یک عکس را با نور زیاد عکس دیگر پرکنید.

چگونه از ماشین عکس بگیریم؟

به فضای اطراف ماشین دقت کنید

زمینه عکس در عکاسی اهمیت زیاد دارد. سعی کنید هنگام عکس گرفتن فردی در اطراف ماشین نباشد و از عکسبرداری در نزدیکی فروشگاه ها، باجه ها و هر بخشی که حواس بیننده را از خود خودرو پرت می کند اجتناب کنید. فیلتر چگالی خنثی در عکسبرداری در محیط باز به کاهش نور کمک می کند.

چگونه از ماشین عکس بگیریم؟

از زوایه های بالاتر یا پایین تر عکسبرداری کنید

معمولا عکسبرداری ماشین از زاویه ای معمول یعنی هم سطح با چشم ، حرفه ای به نظر نمی رسد. برای این نوع عکس برداری از صندلی یا سه پایه جهت ارتفاع گرفتن از ماشین استفاده کنید. گاهی نیز لازم است ارتفاع خود را از حد معمول پایین تر بیاورید. بدین منظور به نکته های زیر دقت کنید:

  • در مقابل ماشین زانو بزنید و عکسبرداری کنید؛ این شیوه از عکاسی نمایی تهاجمی از خودرو ایجاد می کند.
  • دوربین را روی زمین قرار دهید؛ این شیوه از عکسبرداری زوایایی را آشکار می کند که با چشم مسلح و به صورت عادی دیده نمیشود!
  • به نقاط خاصی از ماشین نزدیک تر شوید؛ نقاط منحصر به فرد در ماشین را که از قابلیت های خاص خودرو هستند پیدا کنید و از این مناطق با زاویه های مختلف عکسبرداری کنید.
  • برای عکسبرداری از ارتفاع بالاتر دوربین را روی سر خود قرار دهید و زاویه های جالبی از عکس ثبت کنید.

چگونه از ماشین عکس بگیریم؟

عکسبرداری در شب را زیر نور مصنوعی انجام دهید

عکسبرداری در شب تنها به واسطه نور خودرو یا نورهای اطراف که به محیط روشنایی داده اند قابل انجام نیست. بدین منظور باید از نور مصنوعی استفاده کرد و موارد زیر را در نظر داشت:

  • در شب ضریب دیافراگم را روی f/8 یا f/11 قرار دهید تا نور روی چند نقطه نورانی متمرکز شود.
  • مطمئن شوید که ایزو دوربین روی حالت اتوماتیک تنظیم شده باشد.
  • نور مصنوعی روی بدنه ماشین سایه هایی را در بخش های دورتر ایجاد می کند؛ بدین منظور باید بخش های سایه دار با نورپردازی عکاس پرشود.
  • فلش دوربین اصلی را خاموش کنید و سپس با دوربین های کامپکت یا دوربین گوشی به عکسبرداری از تمام نقاط خودرو بپردازید. می توانید با مطالعه ترفند های افزایش مهارت در عکاسی با موبایل، تصاویر بهتری ثبت کنید.
  • اگر می خواهید تصویر ثبت شده را به صورت سیاه و سفید عرضه کنید با نورپردازی مصنوعی تا حد زیادی این کار انجام میشود. تنها کافی است رنگ ها را حذف کنید.

چگونه از ماشین عکس بگیریم؟

بخش های منحصر به فرد و ویژه عکس را کراپ کنید

این بخش ها می توانند چراغ اتومبیل، انحنایی از بدنه ماشین که ظرافت خاصی دارد یا برداشتی از پنجره های ماشین باشد.

چگونه از ماشین عکس بگیریم؟

تصاویر نهایی را با نرم افزارهای ویرایش عکس ویرایش کنید

نرم افزارهای ویرایش عکس زیادی برای این کار وجود دارد که معروف ترین آن فتوشاپ است ، همچنین نمونه رایگان و سبک تر میتوان به برنامه GIMP اشاره کرد. در ویرایش عکس ها به نکات زیر دقت کنید:

  • لایه هایی که در معرض دید نیستند را با نرم افزار و لایه هایی که بیشتر در معرض دید قرار گرفته اند ماسکه کنید. ماسک کردن لایه به معنای پنهان کردن یک لایه می باشد.
  • کنتراست تصویر را تنظیم کنید. برای تنظیم کنتراست یک راه رایج وجود دارد که ابتدا از لایه مربوطه در فوتوشاپ یا هر نرم افزار دیگر کپی میگیرند؛ سپس لایه کپی شده را در حالت Soft Light قرار می دهند و با تنظیم کدورت تصویر میزان اشباعیت تصویر را کم می کنند. این کار تا حدی روی رنگ تصویر تاثیرگذار است.
  • گوشه های تصویر را کمی تیره کنید تا توجه کاربر به سایر بخش ها متمرکز شود.
  • هر بخش اصافی در تصویر را که ممکن است سبب حواس پرتی کاربر شود برای آخرین بار با ابزار کلون براش روتوش کنید.

چگونه از ماشین عکس بگیریم؟

تجربه و نظر شما ؟

برای عکاسی از ماشین چه نکات دیگری مدنظر دارید؟ تجربیات خود را پیرامون عکسبرداری از ماشین با ما به اشتراک بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 249 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 21:06

سیستم عامل اندروید قابلیت و انعطاف های فراوانی دارد که با وجود پیشرفت های صورت گرفته و تکنولوژی مادون قرمز یا IR blaster میتوان از آن استفاده های جالب دیگر نیز کرد و گوشی اندرویدی را به ریموت کنترل تلویزیون، کامپیوتر و… تبدیل نمود. برنامه های (App) زیادی برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون و به واسطه فرستنده مادون قرمز وجود دارد که در این پست انزل وب با تعدادی از بهترین برنامه های تبدیل دستگاه اندرویدی به ریموت کنترل آشنا خواهید شد.

کنترل از راه دور تلویزیون  با دستگاه اندرویدی

best TV remote apps for Android

همان طور که مدیریت از راه دور اندروید با کامپیوتر و به سادگی قابل انجام است، گوشی های هوشمند اندرویدی نیز می توانند به یک دستگاه همه کاره تبدیل شوند و نیاز ما را به چند وسیله از جمله کنترل تلویزیون به صورت همزمان برطرف کنند. تبدیل اندروید به کنترل تلویزیون تنها برای گوشی هایی ممکن است که دارای فرستنده مادون قرمز یا inferared باشد. از طریق مشاهده لیست گوشی های مجهز به فرستنده مادون قرمز می توانید پشتیبانی گوشی خود را از نرم افزارهای تبدیل اندروید به کنترل تلویزیون بررسی کنید.

تبدیل اندروید به کنترل با استفاده از Anymote Universal Remote

یکی از نرم افزار های محبوب برای کنترل از راه دور اندروید، Anymote Universal Remote می باشد. چیزی که این برنامه را نسبت به رقبای خود متمایز کرده است امکان کنترل همزمان چند دستگاه مختلف علاوه بر تلویزیون است. شما می توانید دستگاه های دیگری نظیر دوربین های DSLR  ، کنسول های بازی، ست آپ باکس و دستگاه های تهویه منزل را به سادگی با این نرم افزار کنترل کنید.

کنترل از راه دور تلویزیون با دستگاه اندرویدی

استفاده از اندروید به جای کنترل با Google Cast

با استفاده از برنامه Google Cast می توانید محتوای دلخواه خود را نظیر بازی، موزیک ، فیلم و… به صورت مستقیم به تلویزیون انتقال دهید و مشاهده کنید. با این برنامه می توانید صفحه نمایش و بلندگو های تلویزیون را با صدای محتوای مربوطه تنظیم کنید و از صفحه نمایش بزرگتر تلویزیون بهره مند شوید.

کنترل از راه دور تلویزیون با دستگاه اندرویدی

کنترل از راه دور تلویزیون با اندروید و به وسیله Roku

Roku مشابه سایر برنامه کنترل تلویزیون اندروید نیست. اما دستگاه اندرویدی شما را به یک کنترل تبدیل می کند تا به اشتراک گذاری و مدیریت فایل های ویدیویی در شبکه و کانال های Roku ساده تر شود.

کنترل از راه دور تلویزیون با دستگاه اندرویدی

کنترل از راه دور تلویزیون با SURE Universal Remote

یکی از نرم افزارهای اندرویدی که امکان کنترل از راه دور تلویزیون و سایر دستگاه های کنترل دار را به واسطه دستگاه اندرویدی ممکن می کند، SURE Universal Remote می باشد.

تبدیل گوشی اندروید به کنترل تلویزیون با Twinone IR Remote

با برنامه Twinone IR Remote و به وسیله فرستند های مادون قرمز می توانید تلویزیون خود را از راه دور کنترل کنید. این برنامه ظاهری ساده و در عین حال جذاب دارد. دکمه های روی برنامه برای تشخیص ساده تر رنگی شده اند و برای تلویزیون ها و ست آپ باکس ها قابل استفاده است. این برنامه کاملا رایگان است و تنها نقطه منفی در آن وجود تبلیغات زیاد است.

کنترل از راه دور تلویزیون با دستگاه اندرویدی

کنترل از راه دور کامپیوتر با استفاده از Unified Remote

از بهترین برنامه های اندرویدی برای مدیریت کامپیوتر، لپ تاپ و … با انواع سیستم عامل های مک، لینوکس و ویندوز، Unified Remote می باشد. در نسخه رایگان این برنامه ۱۸ گزینه یرای کنترل از راه دور موس ، کیبورد و سایر بخش های قابل کنترل در کامپیوتر دارد.

نسخه های پرمیوم برنامه از NFC و  ۹۰ گزینه برای کنترل از راه دور کامپیوتر پشتیبانی می کند.

کنترل از راه دور تلویزیون با دستگاه اندرویدی

کنترل از راه دور ایکس باکس با Xbox

برنامه Xbox یک اپ رایگان و کاربردی برای اتصال دائمی به دستگاه ایکس باکس می باشد. با این برنامه قادر خواهید بود در هر زمان پیام های خود را چک کنید، فید دوستانتان را بخوانید و از راه دور بازی خود را مدیریت کنید. در واقع لازمه استفاده از این برنامه دو چیز است: گوشی اندرویدی شما دارای فرستنده مادون قرمز باشد؛ دستگاه ایکس باکس را در اختیار داشته باشید.

کنترل از راه دور تلویزیون با دستگاه اندرویدی

کنترل از راه دور برنامه  Kodi با استفاده از Yatse

Kodi  پلتفرم چند رسانه ای اندروید است که پیش از این با نام XBMC در میان کاربران شهرت داشت. Yatse یک برنامه کنترل از راه دور برای Kodi می باشد که فرمان های صوتی، تغییر صدای محتوا و مشاهده آفلاین را در این پلتفرم ممکن کرده است.

کنترل از راه دور اسمارت تی وی ها

همان طور که می دانید اغلب کمپانی های مشهور نظیر ال جی و سامسونگ، تلویزیون های هوشمند ( smart TV ) انحصاری عرضه کرده اند که قابلیت اتصال به وای فای و کنترل از راه دور به واسطه اپلیکیشن های رسمی این شرکت ها را دارند. اگر از اسمارت تی وی ال جی استفاده می کنید، لازم است که برنامه کنترل از راه دور ال جی را دانلود کنید و اگر از تلویزیون های هوشمند سامسونگ استفاده می کنید می توانید کنترل از راه دور سامسونگ را دانلود نمایید.

مزیت استفاده از این این برنامه های کنترل از راه دور عدم نیاز به فرستنده مادون قرمز است. این برنامه ها با استفاده از امواج وای فای عمل می کنند و بدین ترتیب ثبات بیشتری دارند.

کنترل از راه دور تلویزیون با دستگاه اندرویدی

کنترل از راه دور تلویزیون با برنامه های OEM

هیچ برنامه جانبی در گوشی های اندرویدی کاربرد برنامه های پیش فرض کارخانه را ندارد. این برنامه ها معمولا سبک هستند و استفاده از آن ها مشکلاتی نظیر کندی و سنگین شدن دستگاه را به دنبال ندارد. اگر دستگاه شما به این برنامه های مجیز باشد، از دانلود سایر برنامه های رایگان و غیر رایگان برای کنترل از راه دور با اندروید بی نیاز میشوید. در غیر این صورت می توانید از برنامه های OEM نظیر TV Remote Control for Samsung استفاده کنید که مشابه نمونه های اصلی ریموت کنترل با فرستنده های مادون قرمز است.

کنترل از راه دور تلویزیون با دستگاه اندرویدی

در پایان پیشنهاد میکنیم برای مدیریت بهتر کامپیوتر از راه دور توسط گوشی یا تبلت های اندروید پست قبلی ما در مورد آموزش تبدیل گوشی و تبلت به موس و کیبورد وای فای برای کامپیوتر را بخوانید.

تجربه و نظر شما ؟

چه برنامه های دیگری را برای کنترل از راه دور تلویزیون، کامپیوتر و…به وسیله اندروید می شناسید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 200 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 21:47

تورنت فرمتی از فایل های بیت تورنت (BitTorrent) و پروتکلی برای به اشتراک گذاری امن و سریع تر فایل ها می باشد. به اشتراک گذاشتن فایل های مختلف تورنت نیازمند کلاینت یا واسطه هایی می باشد که روی سیستم افراد نصب میشود. متاسفانه کلاینت هایی نظیر uTorrent سرعت کمی دارند و دانلود فایل ها نیازمند زمان طولانی می باشند. یک راه حل مناسب و جایگزین کلاینت های کند تورنت با دانلود منیجر می باشد که سرعت دانلود را با تقسیم بندی فایل ها افزایش می دهد. دلایل و روش های مختلفی برای دانلود فایل های تورنت با استفاده از دانلود منیجر مثل نرم افزار IDM وجود دارد که در این مطلب با آنها آشنا خواهید شد.

دانلود فایل های بیت تورنت با سرعت بالاتر توسط دانلود منیجر

 Ways to Download Torrents With IDM Download Manager

فایل های تورنت با استفاده از کانکشن های PEER to PEER در میان درخواست کننده فایل و عرضه کننده آن که به ترتیب لیچر (  leachers) و سیدر ( seeders) نامیده میشود جابه جا میشوند. زمانی که با استفاده از کلاینت هایی نظیر بیت تورنت درخواست به اشتراک گذاری فایل های تورنت را می دهید، شما نیز در امر آپلود بخشی از فایل شرکت خواهید کرد. ،بیت تورنت در واقع یک پروتکل است.

در دانشنامه ویکی پدیا بیت تورنت به صورت زیر تعریف شده است:

بیت تورنت پروتکلی است که به منظور ارسال پرونده‌ها و توزیع حجم بزرگی از اطلاعات بدون کاهش در مصرف منابع پر هزینه سرور و پهنای باند طراحی شده‌است. در واقع نوعی ارتباط همتا به همتا می‌باشد که کاربران مستقیماً به یکدیگر متصل می‌شوند و به ارسال و دریافت قسمتی از فایل می‌پردازند. گر چه فعالیت‌های تمامی کاربران یک فایل توسط سرور مرکزی به نام Tracker هماهنگ می‌شود، اما این سرور از محتویات فایل‌هایی که منتقل می‌شود بی اطلاع است.

با توجه به این نکته، تورنت برخلاف سایر کلاینت ها با افزایش کاربر های متقاضی یک فایل فعال تر میشود و عملکرد بهتری خواهد داشت.

چرا از دانلود منیجر برای دانلود ترونت استفاده کنیم ؟

با توجه به کندی سرعت دانلود فایل های تورنت به واسطه برنامه هایی نظیر bit torrent و utorrent ، دانلود منیجر ابزاری مناسب و بهینه برای دانلود فایل ها تورنت می باشد. بدین منظور ابتدا نیازمند ابزارهای آنلاینی برای جمع آوری قطعات مختلف فایل های تورنت و تبدیل آن ها به یک فایل واحد هستیم تا نهایتا بتوانیم آن ها را روی سرورها آپلود کنیم . بعد از استفاده از این ابزار فایل های مورد نظر را می توان با دانلود منیجر و مشابه فرمت های دیگر به سادگی دانلود کرد. در صورت نیاز می توانید لینک تهیه شده را در لیست دانلود منیجر قرار دهید و با بک آپ گرفتن و انتقال لیست دانلود منیجر به کامیپوتر دیگر، فایل ها را در هر زمانی که بخواهید دانلود نمایید.

۵ روش برای دانلود فایل تورنت با استفاده از IDM وجود دارد:

دانلود تورنت با IDM توسط  Bitport

  • ابتدا در Bitport یک اکانت رایگان ایجاد کنید و ایمیل خود را تایید کنید.
  • لینک فایل دلخواه را از سایت بیت تورنت کپی کرده و وارد سایت Bitport کنید.
  • منتظر بمانید تا فایل آپلود شود؛ بعد از مدت زمان کوتاهی می توانید به صورت مستقیم لینک خود را با دانلود منیجر دانلود کنید.

مزایای استفاده از Bitport

  • امکان آپلود فایل تا حجم حداکثر ۲ گیگابایت
  • امکان استریم کردن ویدیو در تمامی دستگاه ها
  • امکان دانلود فایل ها با دانلود منیجر تا سرعت ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه

در صورتی که از اکانت غیررایگان استفاده کنید، می توانید همزمان ۵ فایل را دانلود کنید و از سرعت های دانلود بسیار بالاتر استفاده کنید. کانکشن در این اکانت ها به واسطه پروتکل HTTPS کاملا ایمن خواهد بود و از بدافزارها و ویروس ها با آنتی ویروس موجود در کانکشن در امان خواهید بود.

دانلود فایلهای تورنت با استفاده از ابزار Filestream

یکی از سریع ترین ابزارهای موجود برای دانلود تورنت با اینترنت دانلود منیجیر ، سایت Filestream می باشد. برای استفاده از این ابزار به روش زیر اقدام کنید:

ابتدا اکانت رایگان را با استفاده از ایمیل خود در سایت Filestream ایجاد کنید.

آدرس فایل های تورنت را از سایت های متعدد می توانید مطابق شکل زیر کپی کنید و در این سایت پیست نمایید تا لینک دانلود ایجاد شود.

دانلود فایل های تورنت با سرعت بالاتر توسط دانلود منیجردانلود فایل های تورنت با سرعت بالاتر توسط دانلود منیجر

بعد از چند دقیقه لینک دانلود را در داشبورد خود دریافت خواهید کرد. در صورتی که در دنلود فایل مشکل داشتید، لینک مربوطه را کپی کنید و در نرم افزار IDM پیست کنید.

مزایای استفاده از Filestream

  • محدودیتی برای سرعت دانلود وجود ندارد.
  • حداکثر تا یک گیگابایت فایل را می توانید دانلود کنید.
  • به صورت همزمان می توانید ۲ فایل را آپلود کنید.

در اکانت غیر رایگان یا پرمیوم می توانید فایل هایی با ۱۰۰ گیگابایت حجم را آپلود کنید که تا ۲۰ روز در سرور های سایت باقی می مانند و می توانید در هر زمان آن ها را دانلود نمایید. همچنین حداکثر سرعتی که پهنای باند اینترنت شما اجازه می دهد را حین دانلود فایل دریافت می کنید. می توانید دانلود را در هر زمان متوقف کنید و با استفاده از ابزارهای آنلاین سایت فایل ها را در همان لحظه از حالت فشرده خارج کنید.

دقت داشته باشید که با هر بار تغییر آی پی لازم است که لینک دانلود فایل یک بار دیگر ایجاد شود و برای آی پی های دیگر قابل استفاده نخواهد بود. در صورتی که آی پی شما تغییر کرد، در دانلود منیجر با انتخاب گزینه Refresh Download link ، لینک را مجددا ایجاد کنید.

OffCloud مستقیم کننده تورنت رایگان

  • ابتدا وارد سایت OffCloud شوید و اکانت رایگان بسازید و حتما ایمیل تاییدیه را نیز تایید کنید.
  • آدرس فایل تورنت دلخواه خود را کپی کنید و در سایت پیست نمایید.
  • بعد از آپلود فایل می توانید فایل را دانلود نمایید.

در اکانت رایگان می توانید تا حداکثر ۷ روز حدود ۵۰ گیگابایت فایل را دانلود نمایید. پس از ۷ روز در صورت نیاز باید اکانت پرمیوم خریداری کنید. در اکانت پرمیوم محدودیتی برای سرعت دانلود و حجم آپلود نخواهید داشت. کانکشن به واسطه SSL ایمن شده است و بعد از دانلود فایل می توانید آن ها را بلافاصله از حالت زیپ خارج کنید.

دانلود فایل های تورنت با سرعت بالاتر توسط دانلود منیجر

دانلود تورنت با Inteet Download Manager توسط  Putdrive

برای دانلود فایل در این سایت مشابه با سایت های دیگر بعد از ثبت نام در سایت، آدرس فایل تورنت را از سایت های مختلف می توانید کپی و پیست نمایید. حتی می توانید فایل هایی را با پسوند .torrent آپلود کنید. بعد از آپلود می توانید فایل را به سرعت نامحدود توسط دانلود منیجر دانلود کنید. در صورتی که حین دانلود فایل افزونه دانلود منیجر را مشاهده نمی کنید،می توانید نحوه حل مشکل غیرفعال شدن افزونه IDM در انواع مرورگرها را که قبلا در انزل وب معرفی کردیم مطالعه کنید.

مزایای استفاده از اکانت پرمیوم Putdrive

در اکانت پرمیوم می توانید حداکثر تا ۱۰۰ گیگابایت فایل را آپلود کنید. حتی فایل هایی با بالاترین کیفیت را می توانید از سایت های نظیر یوتیوب دانلود کنید و کانکشن خود را به صورت کاملا ناشناس حفظ کنید. فایل های آپلود شده با سرعت نامحدود روی سرورهای سایت به صورت مادام العمر قابل دانلود خواهند بود.

دانلود فایل های تورنت با سرعت بالاتر توسط دانلود منیجر

دانلود مستقیم فایل های Torrent توسط IDM با استفاده از ZbigZ

  • ابتدا در سایت ZbigZ یک اکانت رایگان ایجاد کنید.
  • لینک فایل تورنت را کپی و سپس در سایت پیست کنید.
  • لینک ایجاد شده را می توانید بدون وارد شدن به سایت و حساب کاربری خود و با نرم افزار IDM دانلود کنید.

مزایای استفاده از ZbigZ

  • امکان آپلود فایل تا حداکثر ۱ گیگابایت
  • امکان دانلود همزمان دو فایل در دانلود منیجر
  • سرعت دانلود محدود و تا ۱۵۰ کیلوبایت بر ثانیه

دانلود فایل های تورنت با سرعت بالاتر توسط دانلود منیجر

تجربه و نظر شما ؟

تا به حال از کدام یک از ابزارهای آنلاین برای ایجاد لینک دانلود مستقیم فایل تورنت و دانلود انها توسط نرم افزارهایی مثل IDM استفاده کرده اید؟ نظرات خود را در ارتباط با هریک از سرویس های معرفی شده با ما به اشتراک بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 235 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 0:29

اگر شما هم از افراد فعال در شبکه پرمخاطب تلگرام هستید حتما نیاز دارید این پست را مطالعه کنید. افرادی که جزو فعالان در گروه ها یا کانال های تلگرامی هستند حتما نیاز به یک سری ابزارهای جانبی دارند زیرا تلگرام به تنهایی تمامی امکانات جانبی را در اختیار شما قرار نمیدهد. از این رو ربات هایی برای رفع این نیازها توسط ایرانیان ایجاد گردیده است. امروز انزل وب را با معرفی بهترین و کاربردی ترین ربات های فارسی تلگرام همراهی کنید.

مهم و کاربردی ترین لیست ربات های فارسی در تلگرام

Practical and Best Persian Telegram bots

حتما برای شما هم پیش آمده که نیاز داشته باشید از نرخ های روز ارز و یا سکه با خبر شوید و یا میخواهید به اخبار و اطلاعات فرهنگی دست پیدا کنید بدون اینکه در خبرنامه ها ، کانال ها و گروه ها عضو شوید که گاها باعث اتلاف وقت میشوند. چه از آن دسته افرادی باشید که از شبکه اجتماعی تلگرام را برای کسب و کارتان یا تبلیغات استفاده میکنید چه از جمله افرادی که به صورت هدفمند و برای دریافت اخبار و جدیدترین اطلاعات از این اپ استفاده میکنند، در هر صورت می بایست از مهم ترین ربات های فارسی تلگرام اطلاع داشته باشید زیرا حتی برای فردی که برای اوقات فراغت و گذران وقت از این تلگرام استفاده میکند دانستن این اطلاعات کاربردی بوده تا ناخواسته و از طریق این ربات ها مورد سو استفاده قرار نگیرد. اگر استفاده از برنامه جذاب تلگرام را تازه شروع کرده اید و میخواهید با ترفندهای آن آشنا شوید حتما ترفندهای بخش اول و مجموعه ترفند های تلگرام بخش دوم  را مطالعه و یا پست سه قابلیت مخفی Telegram را بخوانید.

بهرحال چه برای گرفتن فال حافظ ، نرخ طلا ، اخبار ، ترجمه ، بازی ، اطلاعات ، رادیو و یا موزیک از ربات های تلگرام استفاده میکنید چه به عنوان ادمین و یا گرداننده گروه و یا کانال خاصی فعالیت دارید؛ ربات های تلگرام برای آسان تر شدن ، صرفه جویی در وقت و جذاب شدن پست ها جزو ملزومات محسوب میشود. در ادامه شما را با مهم ترین و کاربردی ترین ربات های فارسی Telegram آشنا میکنیم.

در ابتدا در نظر داشته باشید برای استفاده از این ربات ها باید از آخرین ورژن تلگرام استفاده کنید. همچنین برای شروع کار با این ربات ها باید دستور ” start/ ” را تایپ و ارسال کنید.

در این پست ربات هایی که قابلیت اضافه شدن به گروه را دارا هستند در جلوی هر Bot ذکر شده است. البته در ورژن جدید تلگرام برای جلوگیری از ورود اکانت های فیک به گروه ها ، قابلیت اضافه شدن افراد با یوزر نیم نخواهد بود از این رو نویسندگان bot ها باید آنها را با ورژن جدید تلگرام همخوانی دهند زیرا تلگرام راه حلی برای مستثنی کردن ربات ها در نظر گرفته است.

ربات های سرگرمی ، موزیک ، آموزشی  و اطلاع رسانی در تلگرام

ربات عماد خان ( EmadBot@ ) : این bot توسط عماد قاسمی ایجاد شده است. از ویژگی های این ربات این است که تقریبا تمام امور روزانه را پاسخگوست. مثلا پیشنهاد اینکه چه چیزی بپزید ، تاریخ و ساعت فعلی ایران ، یک بیت شعر تصادفی ، نرخ ارز در بازار و بانک مرکزی ، فال حافظ ، برعکس کردن متن ، پند و اندرز انگلیسی ، حدس زدن نمره درسی و کلی موارد دیگر. در واقع شما با استفاده از این ربات میتوانید با یک تیر چند نشان بزنید. استفاده از این ربات خیلی ساده بوده با تایپ ” / ” میتوانید لیستی از قابلیت هایی این bot را مشاهده کنید و با انتخاب یکی از گزینه های پیش رو ، نتیجه موردنظر را دریافت کنید. این ربات قابلیت اضافه شدن به گروه را داراست.

Emad

ربات تینا ( Tinabot@ ) : این ربات هم مانند عماد خان یک ربات همه کاره است البته با کمی تفاوت ، زیرا این در بخش معرفی bot ، خود را با عنوان دستیار هوشمند شما معرفی میکند. از قابلیت هایش میتوان به ارسال استیکر تصادفی ، معرفی رستوران ، جوک ، بازی ، تخفیف ، قیمت ارز ، اطلاعات برای دکور و خبر اشاره کرد. این ربات قابلیت اضافه شدن به گروه را داراست.

Tina

ربات نقل قول های فارسی ( PersianQuoteBot@ ) : این bot آرشیوی از سخنان زیبای بزرگان و مشاهیر ایران و جهان است که در سه بخش نقل قول ، شعر و داستان خدمات ارایه میدهد.  این ربات در عین سادگی ، متون زیبایی را برای شما در نظرگرفته است. این ربات قابلیت اضافه شدن به گروه را داراست.

naghlghol

ربات جک ( jokobot@ ) : اگر از عضویت در کانال های جک خسته شده اید، بهترین راه حل استفاده از این ربات است تا در زمان مورد دلخواهتان بتوانید جک بخوانید. با ارسال دستور ” joke/ ” به این ربات ، هربار میتوانید جک جدید دریافت کنید. این ربات قابلیت اضافه شدن به گروه را داراست.

joke

ربات فال حافظ ( FaleHafezBot@ ) : با وجود ربات های که در بالا معرفی کردیم که قابلیت گرفتن فال حافظ را دارا هستند ولی این bot به صورت اختصاصی برای شما فال حافظ میگیرد. با زدن / (اسلش) میتوانید قابلیت های این ربات را مشاهده کنید. همچنین بعد از گرفتن فال ، با کلیک بر روی شماره غزل که مقابل عبارت متن کامل عزل مشخص است میتوانید متن کامل غزل به همراه فایل صوتی با صدای استاد گرمارودی را دریافت کنید. البته این ربات قابلیت اضافه شدن به گروه را ندارد.

hafez

ربات اطلاع از جدیدترین موزیک ها و دانلود انواع موزیک و آلبوم ( Otaghe8Bot@ ) : اگر شما هم علاقه مند هستید از جدیدترین آلبوم ها و موزیک های منتشر شده مطلع شوید و یا آلبوم های خواننده ی موردعلاقه خود را دانلود کنید جای نگرانی نیست ربات اتاق ۸ اینکار را برای شما ساده کرده است. با ورود به این ربات و تایپ عبارت Start/ میتوانید از قابلیت های این ربات آگاهی پیدا کنید. استفاده از این ربات را به تمامی طرفداران موسیقی پیشنهاد میکنیم زیرا جذاب و آسان است. این ربات قابلیت اضافه شدن به گروه را داراست.

music

ربات کتابخانه مجازی رمان‌خوان‌های فارسی زبان ( NovlerBot@ ) : این ربات مناسب حال افراد کتاب خوان است. این Bot زیر نظر وب سایت novler.com فعالیت دارد. با ارسال دستور ” quote/ ” یک نقل قول از سایت ناولر برای شما ارسال میکند و در صورت تایپ دستور ” novel/ ” یک رمان به شما معرفی خواهد کرد. این ربات قابلیت اضافه شدن به گروه را داراست.

ketab

ربات آموزش زبان انگلیسی ( English_dailybot@ ) : با عضویت در این ربات برای شما روزانه مطالب آموزشی زبان انگلیسی ارسال خواهد شد. این ربات قابلیت اضافه شدن به گروه را داراست.

zaban

ربات واژه یاب ( VajehyabBot@ ) : این bot که زیر نظر وب سایت واژه یاب فعالیت دارد و مخصوص جستجوی آنلاین واژه می باشد. به سادگی شما با تایپ و ارسال واژه مورد نظر میتوانید معنی آن را از این ربات دریافت کنید. از ویژگی های دیگر این bot میتوان به ایجاد یک لغت تصادفی فارسی یا انگلیسی اشاره کرد. این ربات قابلیت اضافه شدن به گروه را ندارد.

vazhe
ربات قیمت ، مشخصات ، تصویر موبایل یا تبلت ( imobilebot@ ) : این ربات که زیر نظر وب سایت mobile.ir در حال فعالیت است و اطلاعاتش از این وب سایت تغذیه میشود به شما این امکان را میدهد که با ارسال نام گوشی یا تبلت بعد از دستور ” imob/ ” قیمت و تصویر گوشی یا تبلت مورد نظر را دریافت گنید. همچنین با ارسال نام گوشی یا تبلت بعد از دستور ” ispec/ ” میتوانید مشخصات کاملی از گوشی یا تبلت موردنظرتان را از این ربات دریافت کنید. این ربات قابلیت اضافه شدن به گروه را داراست.

goshi

ربات بازی دوز ( oxbot@ ) : این ربات که به دو صورت ربات داخلی و ربات معمولی توسط برنامه ایرانی ایجاد و در دسترس است همان بازی جذاب دوز را به تلگرام آورده است ، در ورژن معمولی این ربات فقط کافیست بعد از زدن دکمه استارت یکی از گزینه های Play with a random player برای بازی با یک شخص تصادفی یا Play with a Friend برای بازی با یکی از دوستان را انتخاب کنید ، پس از انتخاب باید منتظر تایید و اضافه شدن شخص دوم به بازی باشید و سپس ربات با نمایش X یا O مهره شما را مشخص میکند و برای ادامه بازی باید بر روی یکی از خانه تپ یا کلیک کنید ، محیط بازی جذاب و جمع و جور است و در نسخه معمولی آن ، ربات امتیاز و رتبه شما شمارش و با کلیک بر روی دکمه Ranking نمایش میدهد

ربات بازی دوز ( oxbot@ )

همچنین میتوانید با تایپ @oxbot در محیط چت به ورژن داخلی این ربات سوئیچ کنید و از آن در گروه های تلگرام و محیط های چت های شخصی نیز استفاده کنید


ربات های قرآنی در تلگرام

ربات قرآن کریم همراه با ترجمه آیات ( iQuranBot@ ) : با وارد شدن در این bot و تایپ دستور / میتوانید انتخاب هایی که این ربات در اخیتار شما قرار میدهد را مشاهده کنید. همانطور که در تصویر زیر نیز مشخص است، نمایش یک آیه به صورت اتفاقی همراه با دانلود صوت آن ،انتخاب یک آیه از سوره مشخص همراه با دریافت ترجمه و صوت آن از ویژگی های اصلی این ربات است. این ربات قابلیت اضافه شدن به گروه را داراست. نقطه ضعف این bot عدم نمایش تعداد آیه های هر سوره می باشد.

Quaran

ربات برای استخاره ، تفسیر ، متن و ترجمه قرآن ( zekrbot@ ) : این روبات جهت استفاده علاقمندان به قرآن، توسط پایگاه نشر معارف قرآن کریم / کتاب هدایت آماده گردیده است. این bot قابلیت گرفتن استخاره و مشاهده آیه و ترجمه سوره های قرآن را داراست. نقاط ضعف این ربات نسبت به bot قبلی عدم ارایه فایل صوتی آیه ها و عدم قابلیت اضافه شدن به گروه می باشد.

Quaran_2

ربات نهج البلاغه ( Nahjolbalaghehbot@ ) : این ربات که یکی کامل ترین و بهترین ربات های این بخش می باشد، استفاده از نهج البلاغه را آسان و جذاب نموده است. در این bot شما میتوانید از سه بخش حکمت ها ، نامه ها و خطبه ها استفاده نمایید. در توضیحات این ربات نوشته شده است که با پیوستن به این بات روزانه فرازی از نهج البلاغه را دریافت خواهید کرد. همچنین یکی از گزینه هایی که bot در اختیار شما میگذارد انتخاب به صورت تصادفی می باشد. این ربات قابلیت اضافه شدن به گروه را داراست.

nahjolbalaghe


ربات هایی برای مدیریت آسان کانال و گروه

ربات هایی برای ساخت دکمه های شیشه ای در تلگرام :

ربات sscapachebot@ و  lemobot@ دو بات رایج برای ساخت دکمه های بی رنگ و شیشه ای جهت ارسال در گروه ها و کانال ها برای خوانایی و جذابیت بیشتر می باشد. این bot ها بیشتر مورد استفاده ی ادمین های کانال ها و گروه ها می باشد. در اسکرین شات زیر که مربوط به bot لیموبات است میتوانید با نحوه عملکرد این ربات ها و قابلیت هایشان آشنا شوید. با lemobot میتوانید دکمه های شیشه ای زیبا برای تلگرام بسازید و در گروه دوستان و یا کانال های خود استفاده کنید، همچنین قابلیت اضافه شدن به گروه را داراست. متاسفانه ربات sscapachebot قابلیت اضافه شدن به گروه را ندارد.

shishei_-1

ربات هایی برای ضمیمه کردن عکس ، درج زیر نویس ، لینک و PDF :

در خیلی از مواقع شما نیاز دارید که در زیر عکس های خود متنی طولانی یادداشت کنید و یا میخواهید برای ویدیو خود کپشن ایجاد نمایید. خیلی از افراد نیز میخواهند فایل PDF ای را ضمیمه متن خود کنند. تلگرام در این مواقع محدودیت هایی قایل است که ما در زیر با معرفی ۳ ربات تلگرام قصد داریم این محدودیت ها را کاهش دهیم.

ربات attachbot@ برای ضمیمه کردن PDF ، عکس و ویدیو به متن موردنظر شما می باشد. برای استفاده از این بات نیاز به ارسال دستور خاصی نیست تنها می بایست برای شروع،  فایل ، عکس و یا ویدیویی که میخواهید ضمیمه متن شما شود را به این ربات ارسال و یا به آن فوروارد کنید. در مرحله بعدی bot از شما متن موردنظرتان را میخواهد که تنها اجازه ارسال متن تا حد ۴ هزار کاراکتر را خواهید داشت. در نهایت فایل نهایی را به شما تحویل خواهد داد که میتوانید آن را به کانال یا گروه موردنظر خود فوروارد کنید. این بات قابلیت اضافه شدن به گروه را ندارد.
ربات TkanalSubTitleBot@  برای ساخت زیرنویس عکس و ویدیو ، تولید متن به همراه لینک ، نوشتن متن داخل عکس ، تولید متن های طولانی همراه با لینک یا عکس و تولید انواع لیست تبادل استفاده میگردد. این ربات با عنوان دستار زیرنویس و هایپرلینک در تلگرام شناخته می شود. این بات قابلیت اضافه شدن به گروه را ندارد.
ربات hzcaptionbot@ برای افزودن زیرنویس به عکس و ویدئو مورد استفاده قرار میگیرد. طرز استفاده این ربات شبیه اتچ بات بوده و شما می بایست در ابتدا تصویر یا ویدیو مورد نظر خود را به Bot ارسال کرده و سپس روی تصویر یا ویدیو خود Reply کنید و متن خود را اضافه کرده و به بات ارسال نمایید. زیر نویس عکس یا ویدیو امکان درج هایپر لینک را ندارد. این بات قابلیت اضافه شدن به گروه را نیز ندارد.

ZIRNEVIS

ربات هایی برای ایجاد نظرسنجی و لایک در تلگرام :

دو ربات شناخته شده که برای نظرسنجی و لایک در تلگرام استفاده میشوند، ربات های vote@ و chvotebot@  هستند. بات vote تنها برای ساخت نظرسنجی مورد استفاده قرار میگرد ولی ربات دوم برای نظرسنجی و همچنین جهت ایجاد لایک مورد استفاده قرار میگیرد. عملکرد هر دو ربات آسان بوده ولی chvotebot که با عنوان فارسی نظرسنجی در کانال شناخته میشود ، به دلیل فارسی بودن زبان ربات سهولت ببشتری برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. به محض ارسال دستور  start/ در این ربات ها شما را برای مرحله بعدی راهنمایی میکنند. این بات ها قابلیت اضافه شدن به گروه را ندارد.

nazarsangi

ربات هایی برای حذف اطلاعات مربوط به پیام های فورواردی :

دو ربات شناخته شده در این دسته ربات های hazf_bot@ و binam_2_bot@ هستند. ربات بی نام برای مخفی‎کردن هویت ارسال‌کننده مطلب ایجاد شده است. تنها کافی است وارد این Bot شده و متن خود را برای این ربات ارسال کنید تا این بات مجددا متن را برای شما ارسال کند. حال میتوانید از متن مورد نظر با فوروارد کردن آن در گروه یا کانال مورد نظر بدون ذکر نامتان بهره لازم را ببرید. عملکرد ربات hazf_bot هم مانند ربات بی نام است. این ربات ها قابلیت اضافه شدن به گروه را ندارند.

binam

ربات هایی مخصوص ساخت Bot تلگرام بدون نیاز به برنامه نویسی :

در این بخش قصد داریم ربات هایی برای ایجاد Bot اختصاصی معرفی کنیم. ربات BotFather@ که یک بات زبان اصلی بوده و اصلی ترین ابزار برای ساخت ربات در تلگرام است. این ربات دارای علامت آبی در کنار نام خود است و به این معنی است که توسط تلگرام هویت آن تایید شده است. بعد از ورود به این بات و شروع کار ، مراحل ساخت یک Bot برای شما به ترتیب در لیستی نمایش داده میشود که در اسکرین شات زیر مشخص است.
ربات بعدی chatfuelbot@ می باشد. با وجود اینکه این ربات از علامت آبی در کنار نام خود بی بهره است ولی با این حال امکان ایجاد یک Bot آن هم به زبان فارسی را برای شما فراهم میسازد. شما میتوانید از طریق آی دی تلگرام chatfuelsupport@ با گردانندگان این ربات در ارتباط باشید.

ربات وردست مدیر کانال ، سومین رباتی است که در این بخش به شما معرفی میکنیم. بات vardast_bot@ که به زبان فارسی بوده و ازین بابت برای کاربران ایرانی سهولت لازم را فراهم کرده است. در هنگام ورود به این ربات ، یک سری مراحل برای ساخت Bot برای شما نمایش داده میشود. البته قابل ذکر است استفاده از خدمات این ربات رایگان نبوده و شما ماهانه باید مبلغی را پرداخت نمایید. البته ۲۹ روز اول استفاده برای شما رایگان خواهد بود.

2016-07-14_2224582016-07-14_220721

ربات پنهان کردن پیغام ( HideItBot@ ) : همان طور که در اسکرین شات زیر مشخص است برای استفاده از این ربات می بایست بعد از عبارت hideItBot@ جمله یا کلمه ی موردنظر که میخواهید پنهان باشد را تایپ کنید و برای بات ارسال نمایید. یکی از نقطه ضعف های این ربات برای کاربران ایرانی ، انگلیسی بودن زبان آن است. این ربات برای زمان هایی که شما میخواهید پیغام خاصی را در گروه ارسال کنید و نمیخواهید در هنگام ارسال نوتیفیکیشن برای کاربران دیگر پیغام مورد نظر نمایش داده شود، استفاده میگردد. زیرا برای دیدن پیغام هایی که با این bot ایجاد شده اند می بایست بر روی دکمه Read که در زیر پیغام وجود دارد کلیک شود. این بات قابلیت اضافه شدن به گروه را ندارد.

hide

ربات کوتاه کننده لینک ( ShortUrlBot@ ) : این ربات که در واقع از API گوگل استفاده کرده است، به راحتی لینک های طولانی شما را کوتاه میکند. به جای اینکه مجبور باشید به صفحه کوتاه کننده لینک گوگل مراجعه کنید میتوانید از این بات تلگرام برای کوتاه کردن لینک هایتان بهره ببرید. بدون نیاز به ارسال دستور خاصی به این بات ، تنها با ارسال لینک خود ، کوتاه شده ی لینک موردنظرتان را از این Bot تحویل بگیرید. این ربات قابلیت اضافه شدن به گروه را داراست.

SHORT LINK

ربات لینکدار کردن متن در تلگرام ( t2lbot@ ) :یکی از ربات های پرطرفدار و جذاب در تلگرام می باشد که شما می توانید با استفاده از آن مانند صفحات وب ، متن خود را لینک دار کنید. همان طور که در تصویر زیر نیز قابل مشاهده است، روش استفاده از این ربات در هنگام شروع توضیح داده میشود. این بات قابلیت اضافه شدن به گروه را ندارد.

linksaz

ربات ساخت ایمیل ( DropmailBot@ ) : این ربات که زیر نظر وب سایت DropMail.me می باشد، برای شما ایمیل های تصادفی ایجاد میکند. بعد از ورود به ریات و تایپ / میتوانید لیستی از خدماتی که این Bot ارایه میدهد را مشاهده کنید. اگر شما هم برای مشاهده مطلب خاصی مجبور هستید یک ایمیل در اختیار وب سایت خاصی قرار دهید میتوانید ایمیل های تصادفی برای خود ایجاد کرده و استفاده نمایید. این بات قابلیت اضافه شدن به گروه را دارد.

2016-07-16_022846


ربات های مربوط به اکانت تلگرام

ربات چک کردن محدودیت های اکانت تلگرام ( SpamBot@ ) : شما به راحتی با استفاده از این ربات میتوانید از محدودیت هایی که ممکن است تلگرام بر روی اکانت شما اعمال کرده باشد مطلع شوید. این محدودیت ها معمولا به دلیل شکایت زیاد از یک اکانت و یا ارسال پیام های اسپم از طرف تلگرام بر روی اکانت ها اعمال میشود. بعد از ورود به این ربات و تایپ start/ میتوانید محدودیت هایی اعمال شده بر روی اکانت تلگرام تان را ببینید. همچنین این ربات دارای علامت آبی در کنار نام خود است که به معنی تایید آن از طرف تلگرام است. این بات قابلیت اضافه شدن به گروه را دارد.

2016-07-14_215611

اطلاع از ربات های برگزیده ( storebot@ ) :

و در نهایت ، آخرین باتی که برای معرفی به شما در انزل وب مد نظر گرفتیم ، مخصوص اطلاع یافتن از برترین Bot های تلگرام است. بعد از ورود به این ربات و تایپ start/ میتوانید لیستی از انواع دسته بندی ربات ها را مشاهده کنید. شما میتوانید از برترین Bot ها در بخش های مختلف اطلاع یابید تا براساس نیاز خود از آنها استفاده نمایید.

2016-07-14_220938

جمع بندی :

با وجود ربات های ذکر شده در بالا ، باز هم تعداد کثیری ازاین ربات ها وجود دارند و هر روز هم به تعداد آنها اضافه میشود ، ما در بالا کاربردی ترین و قابل اعتمادترین ربات های فارسی تلگرام را برای شما معرفی کردیم و توصیه میکنیم که از bot هایی که از سازنده آن و نحوه کارکردش اطلاعات ندارید استفاده نکنید. چون متاسفانه به دلیل پرطرفدار بودن برنامه تلگرام ، افراد سودجو به دنبال بهانه ای برای سوء استفاده های مختلف از طریق این ربات ها هستند. یکی از نقاط ضعف این ربات ها ؛ وجود تبلیغات گاها آزاردهنده می باشد که جهت کسب درآمد توسط سازندگان آنها در bot قرار میگیرد. در پایان اگر امکانات این این ربات ها برای نیازهای شما کفایت نکرد و یا نیاز به ابزار جانبی خاصی برای telegram خود داشتید حتما پست معرفی بهترین ابزار و برنامه های جانبی تلگرام را که به تازگی در انزل وب منتشر شده مطالعه فرمایید.

تجربه و نظر شما ؟

در صورتی که ربات کاربردی و مهم دیگری میشناسید که ما در بین ربات های فارسی تلگرام نام برده شده در بالا آن را ذکر نکردیم ،  تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

- - , .
.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 392 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 20:53

خیلی از کاربران اینترنتی از ذخیره شدن کوکی وب سایت های مختلف بر روی مرورگر خود بی خبرند و زمانی متوجه این موضوع میگردند که برای دسترسی به سایت های مورد علاقه شان دچار مشکل شده و با خطای ۴۰۰ مواجه می شوند. برای رفع خطا HTTP 400 bad request مرورگر امروز با ما همراه باشید زیرا قصد داریم نحوه ی برطرف سازی ارور ۴۰۰ که یکی از دلایل آن از کوکی های بزرگ و مشکل دار هستند را آموزش دهیم.

آموزش رفع ارور ۴۰۰ Bad Request در کروم ، فایرفاکس ، اکسپلورر و ادج

Fix HTTP Error 400 Bad request in Chrome, Firefox, Explorer and Edge

خطاهای مختلفی در مرورگر وجود دارند که از دسترسی به وب سایت ها جلوگیری میکند و به دلیل اینکه اینترنت ابزار مهم زندگی ماست این مساله بسیار آزاردهنده و مهم تر از گذشته شده است. اگر در حال حاضر نمی توانید هیچ وب سایتی را باز کنید و از آن دسته افرادی هستید که با گوشی خود و با استفاده از اینترنت های ایرانسل ، همراه اول و رایتل به نت وصل شده اید حتما پست پرطرفدار حل مشکل باز نشدن سایت ها در گوشی با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل را در انزل وب بخوانید. حال اگر با ۴۰۰ request که ناشی از خطاهای سرور می باشد مواجه شدید می بایست چه کنید؟ این خطا معمولا به صورت موقت رخ میدهد و بعد از چند دقیقه برطرف خواهد شد اما سوال اینجاست که در صورت بروز هرباره این مشکل می بایست چند دقیقه صبر کنید. در اصل این مشکل نیاز به توجه و برطرف سازی دارد از این رو ما را در این پست همراهی کنید ، زیرا قصد داریم نحوه ی برطرف سازی خطای ۴۰۰ که از کوکی های بزرگ و مشکل دار ناشی میشوند را آموزش دهیم.

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که این ارور دلایل مختلفی علاوه بر مشکل کوکی مرورگر میتوانید داشته باشد که اکثرا مربوط به سیستم کاربر میشود و ارتباطی با سرور سایت مورد نظر ندارد و مهم ترین و رایج ترین علت این اتفاق مربوط به سمت کاربر است ، از دلایل و روش های حل دیگر نمایش ارور ۴۰۰ Bad request در مرورگر میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • امن نبودن سیستم شما و احتمال آلوده شدن به ویروس و بدافزار
  • نصب برنامه های مبتنی بر وب مثل نرم افز میانجی بازی های کامپیوتر و.. که میتوانند بر روی ترافیک HTTP کامپیوتر شما تاثیر بگذارند
  • پایدار نبودن اتصال به اینترنت شما و قطع و وصل شدن مکرر آن
  • دریافت و نمایش این ارور بر روی بیش از یک سایت و چند مرورگر که دلیل بر وجود مشکل بر روی کامپیوتر شما میدهد
  • اگر بر روی آدرس های کوتاه مثل http://www.xxx.com این خطا را دریافت میکیند احتمالا مشکل از سیستم شماست اما اگر بر روی آدرس های بلند مثل http://www.xxx.com?PHPrequest=643&value=dres&cookies=No با این ارور مواجه میشوید میتواند مشکل از وب سرور سایت مورد نظر نیز باشد
  • مشکلات کش و کوکی مرورگر که ادامه این پست نحوه رفع آن را میخوانید
  • مشکل در فایروال / روتر سیستم شما که بهتر است آن ها را ریست کنید
  • کامپیوتر خود را ریستارت کنید و به دنبال تغییر اساسی در سیستم باشید که بعد از آن با ارور HTTP 400 مواجه شدید

bad request

در مورد کوکی ها و برورز مشکل ۴۰۰ باید اشاره کنیم که این خطا معمولا از وب سرور Nginx ناشی میشود و به دو دلیل اتفاق می افتد ، یک اینکه بعضی وب سایت ها از ماژول خاصی استفاده میکنند که محدودیت در سایز کوکی برای مرورگر قائل است و دوم اینکه ممکن است کوکی های ذخیره شده در مرورگر شما خراب شوند. در وهله اول ساده ترین راه حل حذف کوکی های وب سایت موردنظر است و سریع ترین راه نیز حذف تمام کش و کوکی مرورگر است که در صورت انجام اینکار تمام اطلاعات مربوط به جستجوها و وب سایت هایی که قبل مراجعه کرده بوده اید ازب ین خواهد رفت، به همین دلیل انجام اینکار توصیه نمی شود. در عوض ما در زیر نحوه حذف هدفمند کوکی های خراب و مشکل دار در مرورگرهای کروم ، فایرفاکس ، اکسپلورر و ادج را به شما آموزش میدهیم.

برطرف کردن خطا ۴۰۰ در مرورگر کروم

در مرورگر کروم خود یک تب جدید باز کرده و عبارت chrome://settings/cookies را تایپ کرده و Enter بزنید. پنجره ای برای شما باز خواهد شد که لیستی از کوکی های ذخیره شده وب سایت ها را برای شما نمایش میدهد. حال می بایست نام وب سایتی که در زمان ورود به آن دچار خطای ۴۰۰ شده بودید را در کادر جستجو که در تصویر زیر نیز مشخص شده است وارد کنید. به طور مثال فرض میکنیم ما در دسترسی به وبلاگ انزل وب دچار مشکل هستیم عبارت ” blogs.anzalweb.ir ” را در کادر جستجو تایپ کرده و Enter میزنیم.

Cookies_Chrome

وقتی نتیجه برای شما نمایش داده شد بر روی آن کلیک کنید تا علامت ضبدر در سمت راست کادر ظاهر شود سپس بروی علامت ضبدر ( X ) کلیک کرده تا کوکی های موردنظر پاک شوند. حالا مجددا برای ورود به سایت موردنظر اقدام کنید ، اگر مشکل همچنان باقی بود می بایست کوکی های سر رشته را هم پاک کنید یعنی اینبار آدرس anzalweb.ir را تایپ کرده و کوکی هایش را پاک کنید. در نهایت می بایست همه چیز درست شده باشد.

حل خطای ۴۰۰ در مرورگر فایرفاکس

مشابه مرورگر کروم در فایر فاکس هم می بایست یک تب جدید باز کنید و عبارت about:preferences#privacy را تایپ کرده و Enter بزنید. سپس در تب privacy بر روی Show Cookies کلیک کنید. مانند مانند مرورگر Chrome پنجره ی جدیدی برای شما باز خواهد شد که لیست تمام کوکی های ذخیره شده را نمیش میدهد. در این مرحله نام وب سایت موردنظر را تایپ کنید. بعد از جستجو و بر روی نتیجه ی نمایش داده شده کلیک کرده و گزینه Remove Selected را انتخاب کنید تا کوکی موردنظر حذف شود. مجددا آدرس وب سایت مزبور را چک کنید تا مشکل برطرف شده باشد.

Cookies_firefox

رفع خطای ۴۰۰ request در مرورگر اینترنت اکسپلورر

در اینترنت اکسپلورر بر روی علامت چرخ دنده سمت راست کلیک کرده و گزینه Inteet options را انتخاب کنید. حال پنجره ی جدیدی برای شما باز میشود که می بایست مسیر General > Browsing History > Settings > View files را دنبال کنید. بعد از کلیک بر روی گزینه View files میتوانید در پنجره ویندوز اکسپلورر باز شده در میان کوکی های قابل مشاهده ، وب سایت مورد نظرتان را جستجو کنید و بعد از یافتن با راست کلیک آن را پاک نمایید. مراحل ذکر شده در تصویر زیر مشخص شده است.

Cookies_IE

برطرف کردن ارور ۴۰۰ bad request در مایکروسافت ادج

راه حال در جدیدترین مرورگر مایکروسافت یعنی Microsoft Edge مانند مرورگرهای دیگر نبوده و متاسفانه شما مجبور هستید برای حل مشکل و برطرف کردن خطای ۴۰۰ تمام کوکی مرورگر را پاک کنید. برای اینکار بر روی سه نقطه افقی بالا در مرورگر کلیک کرده و در مرحله بعدی بخشی را که میخواهید پاک کنید را انتخاب نمایید. ما در اینجا Clear browsing data را انتخاب کرده سپس در مرحله بعدی کوکی هایی که میخواهید پاک شوند را تیک بزنید. توصیه ما این است که تیک همه گزینه ها را برداشته و تنها گزینه ای که در تصویر زیر مشخص است را انتخاب کنید. حالا چک کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

Edge

و برای توصیه آخر اگر در مرورگر خود با خطاهای HTTPS و SSL برخورد کردید پست هنگام بروز خطاهای HTTPS و SSL در مرورگر خود چه کنیم؟ را حتما مطالعه کنید.

تجربه و نظر شما ؟

در صورتی که راه حل دیگری برای برطرف کردن خطای ۴۰۰ در مرورگرهای فایرفاکس ، کروم و.. می دانید، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

- - , .
.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 208 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 1:05

امروزه استفاده از کارت های اعتباری و عابر بانک های مختلف جایگزین پول نقد شده است و امور روزانه نظر دریافت وجه، پرداخت، عبور و مرور و…به واسطه این کارت ها ساده تر شده است. گاهی بعد از استفاده از کارت اعتباری و به دلیل مشغله زیاد فراموش می کنیم که کارت ها را در جای مطمئن قرار دهیم و بر اثر نشست و برخاست یا فشار بیش از حد به این کارت ها آسیب میرسد. در این مواقع اولین راه حلی که به ذهن افراد میرسد تعویض کارت می باشد. اما بد نیست با استفاده از ترفندهایی که در ادامه معرفی می کنیم ابتدا شانس خود را برای تعمیر کارت امتحان کنید و اگر کاربردی نبود، نهایتا درخواست صدور کارت اعتباری المثنی بدهید.

تعمیر عابر کارت و کارت های اعتباری خم شده

How to Repair a Warped Credit Card

همان طور که همیشه باید مراقب افرادی باشیم که با استفاده از روش های دزدی اطلاعات و کلاهبرداری در عابر بانک ها قصد سرقت از کاربران خودپرداز ها را دارند، باید در نگهداری از کارت اعتباری و عابربانک ها نیز دقت کافی داشته باشیم.

استفاده از اتو برای صاف کردن کارت اعتباری هوشمند خم شده

اتو وسیله مناسبی برای صاف کردن کارت های اعتباری است که بر اثر فشار خم شده اند. بدین منظور ابتدا اتو را روی دمای کم (ترجیحا درجه ۲ اتو)  و به صورت خشک تنظیم کنید. یک پاکت کاغذی یا هر سطح صافی را انتخاب کنید؛ طوری که از تماس مستقیم اتو با کارت جلوگیری کند.

تعمیر عابربانک و کارت های اعتباری خم شدهتعمیر عابربانک و کارت های اعتباری خم شدهتعمیر عابربانک و کارت های اعتباری خم شده

دقت کنید که قبل از قرار دادن کارت در پاک کاغذی یا هر سطح مشابه دیگر، جایگاه تراشه مغناطیسی کارت را مشخص کنید و از گرم کردن بیهوده سایر نقاط خودداری کنید.

تعمیر عابربانک و کارت های اعتباری خم شده

گرمارسانی به کارت را برای حدود ۳۰ ثانیه و به صورت مکرر ادامه دهید. اگر خمیدگی کارت برطرف نشده بود، مجددا این راه را امتحان کنید.

تعمیر عابربانک و کارت های اعتباری خم شدهتعمیر عابربانک و کارت های اعتباری خم شده

در استفاده از اتو دقت داشته باشید که درجه اتو حتما ملایم باشد. کارت را به صورت مداوم بررسی کنید و اتو را حرکت دهید و ثابت روی کارت قرار ندهید.تماس مستقیم اتو با کارت آسیب بیشتری بدان وارد می کند. سطح زیر اتو حتما باید صاف باشد. اتو نباید با بخش های برجسته روی کارت نظیر اعداد تماس پیدا کند.

استفاده از سشوار برای صاف کردن عابر کارت های خم شده

کاربردهای شگفت انگیز سشوار این وسیله را به یک ابزار همه کاره تبدیل کرده است! ابتدا کارت را روی یک سطح ثابت و صاف قرار دهید که سشوار به خوبی به کارت نزدیک شود.

تعمیر عابربانک و کارت های اعتباری خم شده

قسمتی از کارت که خم شده است را مستقیما مقابل حرارت سشوار قرار دهید.

تعمیر عابربانک و کارت های اعتباری خم شده

سپس کارت را میان دو سطح صاف و سنگین مثل تعدادی کتاب قرار دهید.

تعمیر عابربانک و کارت های اعتباری خم شده

مدتی منتظر بمانید و سپس کارت را خارج کنید و تست کنید.

تعمیر عابربانک و کارت های اعتباری خم شده

در صورتی که روش های گفته شده برای تعمیر کارت بانکی یا اعتباری شما کارآمد نبود، برای صدور کارت المثنی به بانک مربوطه درخواست بدهید.

تجربه و نظر شما ؟

اگر تا به حال با مشکل خمیده شدن کارت بانکی و اعتباری رو به رو شدید، چه ترفندهایی را برای اصلاح آن به کار بردید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

- - , .
.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 190 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 11:08

تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید دیتا یا مطلبی روی دستگاه اندرویدی خود را به گروهی از افراد نشان دهید یا نحوه کار با برنامه خاصی را به با استفاده از گوشی خودتان به آن ها آموزش دهید؟ در این مواقع اسکرین یا صفحه نمایش موبایل هر چه قدر هم که بزرگ باشد؛ پاسخ گو تعداد زیادی از افراد نیست. خوش بختانه این محدودیت با استفاده با روش های به اشتراک گذاری صفحه نمایش گوشی با سایر کاربران برطرف شده است و پس از این امکان را خواهید داشت تا همزمان با چند نفر دیگر محتوای موجود در گوشی اندرویدی خود را مشاهده کنید. جهت به اشتراک گذاری صفحه نمایش گوشی اندروید با دستگاه های دیگر نرم افزار های زیادی وجود دارد. در این مطلب یه معرفی و آموزش کار با یکی از بهترین نرم افزارهای به اشتراک گذاری صفحه نمایش اندروید میپردازیم.

به اشتراک گذاری صفحه نمایش اندروید با آیفون و دستگاه های اندرویدی دیگر

How to Share Screen Between Multiple Android Devices

به دلیل کوچک بودن صفحه نمایش موبایل ها روش های مختلفی که برای نمایش محتوا یک موبایل به افراد مختلف نظیر مدیریت از راه دور اندروید وجود دارد که اطلاعات را روی صفحه نمایش بزرگتری منتقل می کنند. ScreenMeet نرم افزاری رایگان و منبع باز با پرداخت درون برنامه ای برای به اشتراک گذاری مطالب گوشی در سایر دستگاه ها می باشد.

دانلود برنامه ScreenMeet

ابتدا برنامه ScreenMeet را دانلود و روی اندروید خود نصب کنید. نکته جالب درباره این برنامه که آن را نسبت به سایر رقبا متمایز می کند، عدم نیاز به نصب برنامه روی دستگاه های دیگر می باشد؛ به این معنا که تنها نصب این برنامه روی گوشی شما برای به اشتراک گذاری محتوا در سایر گوشی های اندرویدی کافی است. همچنین افرادی که صفحه نمایش موبایل شما را میبینند، قادر نیستند آن را تحت کنترل خود بگیرند و تنها صفحه نمایش اندرویدی شما با آن ها به اشتراک گذاشته میشود.

راه اندازی نرم افزار  ScreenMeet

بعد از نصب برنامه آن را باز کنید. اولین گزینه ای که مشاهده می کنید sign up می باشد. اطلاعات خود را وارد و ثبت نام کنید. سپس با پیغامی مواجه میشوید که درباره استفاده رایگان از برنامه به مدت ۱۰ روز میباشد و پس از آن باید برنامه را خریداری کنید.

به اشتراک گذاری صفحه نمایش اندروید با نرم افزار ScreenMeet

بعد از ثبت نام لینکی ایجاد میشود که می توانید با افرادی که قصد دارند صفحه نمایش شما را مشاهده کنند به اشتراک بگذارید. بدین منظور روی Start در پایین صفحه کلیک کنید و مجددا Start Now را تایید کنید تا لینک ارسال شود.

به اشتراک گذاری صفحه نمایش اندروید با نرم افزار ScreenMeet

با شروع اشتراک گذاری صفحه نمایش با سایر دستگاه ها، در بخش اعلانات یا notification موبایل مطابق با شکل زیر می توانید فرآیند به اشتراک گذاری را هر زمان که بخواهید متوقف کنید و سپس مجددا شروع کنید.

بعد از شروع به اشتراک گذاری، می توانید صفحه نمایش خود را با استفاده از لینکی که ارسال شده است در سایر دستگاه های اندرویدی مشاهده کنید و کیفیت تصویر را بررسی کنید.

به اشتراک گذاری صفحه نمایش اندروید با نرم افزار ScreenMeet

تنظیم کیفیت به اشتراک گذاری صفحه نمایش

کیفیت تصویری که توسط سایر کاربران دریافت میشود به سرعت اینترنت شما بستگی دارد؛ با این حال در تنظیمات این برنامه می توانید در قسمت speed و  quality کیفیت صفحه نمایش به اشتراک گذاشته شده را تغییر دهید. در صورتی که کیفیت اینترنت شما پایین است، می توانید با استفاده از روش های فیلمبرداری از صفحه نمایش اندروید از محتوای موبایل خود فیلم بگیرید و سپس با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

در همین قسمت می توانید گزینه های دیگری مثل لینک به اشتراک گذاری، پسورد برای استفاده از لینک و نام مشاهده کننده را به دلخواه تنظیم کنید. به عنوان مثال اگر گزینه وارد کردن نام مشاهده کننده را فعال کنید، زمانی که کاربر دیگری لینک را دریافت کند، برای مشاهده صفحه نمایش شما باید نام خود را وارد کند.

به اشتراک گذاری صفحه نمایش اندروید با نرم افزار ScreenMeet

سخن آخر:

این برنامه نه تنها برای اشتراک گذاری صفحه نمایش اندروید با سایر گوشی های اندرویدی، بلکه برای تمام دستگاه هایی که از نصب مرورگر پشتیبانی می کنند قابل نصب و اجرا می باشد. با این اوصاف می توانید از برنامه ScreenMeet برای به اشتراک گذاری صفحه گوشی اندرویدی خود با سایر سیستم عامل های iOS ، ویندوز، مک و…استفاده کنید.

همچنین از برنامه های کاملا رایگان دیگری نیز برای به اشتراک گذاری صفحه نمایش اندروید نظیر ScreenShare و MirrorOP (با پرداخت درون برنامه ای) می توانید استفاده کنید.

تجربه و نظر شما ؟

چه برنامه های دیگری برای به اشتراک گذاری صفحه نمایش اندروید با سایر کاربران می شناسید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

- - , .
.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 208 تاريخ : چهارشنبه 23 تير 1395 ساعت: 8:45

برای خیلی از کاربران اینترنتی پیش آمده است که هنگام مطالعه متن در وب سایت های مختلف ، تبلیغات ، ابزارهای اشتراک گذاری و یا عوامل دیگر مانع تمرکز در مطالعه آنها شده و این موضوع باعث خودداری از خواندن ادامه مطلب شود. شاید سایت مورد نظر تنها منبع باشد و این حواس پرتی نیز شما را آزار دهد ، برای رفع این مشکل قصد داریم ۴ روش برای خواندن مطالب سایت بدون عوامل مزاحم را به شما معرفی کنیم.

مشاهده نسخه مناسب خواندن ، بدون تبلیغات و عوامل مزاحم در مرورگرهای کروم ، فایرفاکس و ادج

 Make Websites Easier to Read without annoying ads for Chrome, Firefox and Edge

شما میتوانید اطلاعات مربوط به هر موضوعی را در اینترنت جستجو کرده و بیابید ولی نمایش این اطلاعات بر روی وب سایت ها با طراحی های مختلف می باشد. بعضی از وب سایت با یک رابط کاربری تمیز و ایده آل ، شرایط مناسبی را برای کاربر جهت مطالعه مطالب فراهم میکنند با این وجود در کشور ما هنوز مساله احترام به حقوق کاربران به درستی جا نیافتاده است. از این رو در خیلی از وب سایت های ایرانی ، پاپ آپ های مزاحم ، پنجره های تبلیغاتی و یا باکس های نمایش فروشگاه ها به چشم میخورد که این باعث از دست رفتن تمرکز کاربر برای مطالعه خواهد شد. از این رو توصیه میکنیم پست جامع و کامل ۱۳ روش مسدود کردن و جلوگیری از باز شدن تبلیغات پاپ آپ در مرورگرها را برای خلاص شدن از شر پاپ آپ های تبلیغاتی مطالعه کنید.

با این وجود ابزارهایی زیادی وجود دارند برای اینکه از شر عوامل مزاحم خلاص شوید تا بتوانید بروی متن موردنظرتان تمرکز کنید. در زیر ۴ ابزار جهت مشاهده نسخه مناسب خواندن در سایت ها بدون تبلیغات و موارد مزاحم را به شما معرفی خواهیم کرد. فراموش نکنید این ابزارها جهت دانلود متون نبوده و همچنین برای مشاهده صفحات اول وب سایتها که معمولا منحصر به فرد هستند ممکن است آن چیزی که شما انتظار دارید نباشد. زیرا کارایی این ابزارها مطالعه و تمرکز دقیق برای خواندن مطالب و پست ها می باشد.

افزایش خوانایی در مرورگر کروم با افزونه READABILITY

شما با استفاده از این افزونه میتوانید به راحتی از دست عوامل مزاحم مانند کامنت ها ، ابزارهای به اشتراک گذاری ، تبلیغات و عوامل دیگر خلاص شوید و محتوای واقعی را استخراج کنید. با استفاده از این ابزار شما علاوه بر محتوای وب پست میتوانید لینک ها ، عکس ها و ویدیوهای داخل پست را نیز مشاهده کنید. به علاوه نام وب سایت نیز نمایش داده می شود. افزونه READABILITY را از طریق سایت سازنده آن بر روی کروم خود نصب کنید. بعد از نصب و فعال سازی افزونه ، مقاله دلخواه خود را در مرورگرتان باز کنید و سپس با کلیک بر روی آیکون ابزار گزینه Read Now را انتخاب کنید.

Declutter-The-Web-Read-Now

بعد از کلیک بر روی گزینه Read Now و با کمی تاخیر صفحه مجددا بازگذاری شده و شما میتوانید اینبار متن مقاله را بدون هیچ گونه عوامل مزاحم مطالعه کنید. در تصویر زیر نیز مشخص است.

Declutter-The-Web-Readability

با استفاده از این افزونه میتوان سایز فونت نوشته ، استایل و نور را برحسب شب یا روز بودن تعیین کرد و اگر زمان کمی برای مطالعه دارید با استفاده READABILITY قادر خواهید بود مقاله مورد نظرتان با انتخاب گزینه read later ذخیره کرده تا بعدا مطالعه کنید. البته فراموش نکنید می بایست برای اینکار حتما اکانت ایجاد کرده و یا با اکانت فیسبوک خود باید وارد شوید. این ابزار همچنین برای برای اندروید و IOS نیز در دسترس است.

Declutter-The-Web-Customize-Readability

خوانایی مطالب وب سایت ها در مرورگر فایرفاکس

اگر شما از مرورگر فایرفاکس برای مرور مطالب در وب استفاده میکنید. برای خوانایی بهتر مطالب و مطالعه سایت ها بدون عوامل مزاحم نیازی به نصب ابزاری نیست. مرورگر فایر فاکس همان طور که در تصویر زیر می بینید در بخش آدرس بار آیکون “کتاب” یا Read View را در دسترس شما قرار داده است که با کلیک بر روی آن و فعال کردنش میتوانید از نسخه مناسب خواندن بهره مند شوید.

خوانایی مطالب وب سایت ها در مرورگر فایرفاکس

مانند ابزاری که برای کروم معرفی کردیم در فایر فاکس هم میتوانید با فعال کردن این قابلیت میتوانید استایل ، فونت و یا حالت شب و روز را تغییر دهید. در حالت کلی استفاده از این قابلیت فایرفاکس راحتی بیشتری را بری کاربران فراهم می آورد.

نسخه مناسب خواندن در مایکروسافت ادج

مشابه مرورگر فایرفاکس ، مایکروسافت ادج نیز قابلیتی را در اختیار شما قرار میدهد که بتوانید بدون عوامل مزاحم در وب سایت ها مطالعه کنید. مانند عکس زیر ، زمانی که شما مقاله مورد نظرتان را در وب سایتی باز میکنید میتوانید با کلیک بر روی آیکون “کتاب” که در رو به روی آدرس بار ادج قابل مشاهده است تمام عوامل مزاحم در صفحه را حذف کنید. برخلاف فایرفاکس که آپشن هایی برای تغییر فونت و استایل در اختیار شما قرار میگیرد در مرورگر Edge ویندوز ۱۰ تنها عوامل مزاحم حذف میشود و خبری از تنظیمات اضافی نیست.

Declutter-The-Web-Microsoft-Edge-Reading-View

ذخیره صفحات وب به صورت PDF

در خیلی از وب سایت ها گزینه نسخه چاپی در اختیار شما قرار داده میشود که با کلیک بر روی آیکون چاپ در وب سایت مورد نظر شما قادر خواهید بود پست مربوطه را پرینت کنید و یا در قالب PDF و بدون عوامل مزاحم در کامپیوترتان ذخیره کنید. البته جای نگرانی نخواهد بود در صورت عدم ارایه نسخه چاپی توسط وب سایت مورد نظر ، شما می توانید بر روی صفحه موردنظرتان کلیک راست کرده و گزینه Print را انتخاب کنید و سپس در پنجره باز شده مربوط به پرینت به جای انتخاب پرینتر ، گزینه Save as PDF را برگزینید. نسخه پی دی اف ذخیره شده ممکن است دارای آدرس و.. در بالای صفحه باشد که شما میتوانید با مطالعه پست مربوط به آموزش حذف و پاک کردن آدرس سایت از برگه پرینت شده در انزل وب براحتی آنها را حذف کنید.

2016-07-10_000138

همچنین به عنوان راه حل آخر میتوانید صفحه مورد نظر خود را از طریق مرورگرتان ذخیره کنید. برای اینکار مطلب موردنظر خود را باز کنید و در صفحه باز شده کلیک راست کرده و گزینه Save as را انتخاب کنید. پنجره ای برای شما باز خواهد شد که شما را قادر میسازد مطلب مورد نظر را ذخیره کنید. اگر میخواهید همان شمایل وب سایت حفط شود گزینه Webpage, Complete را انتخاب کنید. بعد از انتخاب محل ذخیره سازی میتوانید با کلیک بر روی فایل html مربوطه مطلب مدنظرتان را مطالعه کنید.

2016-07-09_234703

توصیه آخر ما برای خوانایی بیشتر ، پاک کردن عوامل مزاحم و آزاردهنده در مرورگرهاست، مثلا هنگام نصب خیلی از نرم افزارها در کامپیوتر به صورت پیش فرض نوار ابزاری نیز بر روی مرورگر شما نصب میشود که به خودی خود باعث از دست رفتن تمرکز و شلوغی محیط مرورگرتان خواهد شد. ما قبلا در انزل وب پست آموزش حذف کامل تولبار های اضافی Ask ، Yahoo ، Babylon و.. از مرورگر را منتشر کرده ایم ، برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد میکنیم این پست را مطالعه نمایید.

تجربه و نظر شما ؟

در صورتی که ابزاری برای خواندن مطالب سایت بدون موارد مزاحم می شناسید، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

- - , .
.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 187 تاريخ : دوشنبه 21 تير 1395 ساعت: 16:31

آیا تا به حال برای شما نیز پیش آمده است که به دلایل مختلفی بخواهید ویندوز جدید نصب کنید و نگران از دست رفتن برنامه های نصب شده ویندوز و تنظیمات آنها باشید ؟ پاک کردن برنامه ها در ویندوز و نصب مجدد آن ها مشکلات و خطاهایی که سبب کند شدن سیستم یا ایجاد اختلالات دیگر شده است را برطرف می کند، اما متاسفانه تنظیمات قبلی برنامه ها پس از آن در دسترس نخواهد بود. برای جلوگیری از بروز این مشکل و ذخیره تنظیمات هر برنامه برای نصب مجدد با ما همراه باشید.

بکاپ گیری از تنظیمات نرم افزارهای نصب شده در ویندوز

Back up all applications and settings with CloneApp for Windows

بک آپ گیری داده های مهم سیستم اهمیت زیادی برای کاربر دارد. و در صورت پاک شدن اطلاعات به سادگی امکان بازگردانی داده ها را فراهم می کند. برنامه CloneApp نیز نمونه ای از نرم افزار های بک آپ گیری ویندوز است که از رجیستری و دایرکتوری نرم افزار برای تهیه نسخه پشتیبان از برنامه ها و تنظیمات فعلی آن ها استفاده می کند.

بکاپ گیری از نرم افزار های نصب شده با استفاده از برنامه CloneApp

محیط کاربری این برنامه ساده و کاربردی می باشد. در ستون سمت چپ برنامه لیستی از تمام قابلیت های ممکن با نرم افزار بک آپ گیری CloneApp را مشاهده می کنید. در همین لیست گزینه ای به نام Clone را مشاهده خواهید کرد که برای کلون یا جمع آوری کردن تمام اطلاعات برنامه ها باید از آن استفاده کنید.

دقت داشته باشید که کلون کردن تمام برنامه های نصب شده روی ویندوز شما با استفاده از CloneApp در حالت پیشفرض امکان پذیر نخواهد بود. تنها برنامه های اصلی و ضروری نظیر فایرفاکس، آفیس و…قابل بک آپ گیری با این برنامه هستند. برنامه هایی که با این برنامه جهت کلون کردن پشتیبانی میشوند را در تب Supported مشاهده خواهید کرد. از همین لیست نرم افزارهای نصب شده دلخواه خود را انتخاب کنید و روی Start CloneApp کلیک کنید. با این کار فرآیند بک آپ گیری از برنامه ها آغاز خواهد شد.

برنامه بک آپ گیری ویندوز CloneApp

در صورتی که برنامه ای باید حذف شود و مجددا نصب شود، نام برنامه را پیدا کنید و با کلیک روی گزینه Restore تنظیمات قبلی برنامه را بازگردانی کنید.

در بخش تنظیمات برنامه گزینه دیگری به نام Options وجود دارد که در آن می توانید مسیر ذخیره سازی فایل ها را انتخاب کنید. به صورت پیش فرض نام فولدری که تنظیمات در آن ها ذخیره میشود Backup یا CloneApp خواهد بود.

برنامه بک آپ گیری ویندوز CloneApp

همچنین در بخش Custom میتوانید نرم افزار هایی که در بخش Clone پشتیبانی نمیشوند را به صورت دستی به برنامه معرفی کنید ، برای اینکار در بخش Files مسیر فایل اجرایی برنامه مورد نظر و یا در بخش Folder مسیر پوشه برنامه مورد را وارد یا توسط دکمه Browse انتخاب کنید و همچنین پیشنهاد میکنیم مسیر رجیستری برنامه را مثل HEY_CURRENT_USERSoftware Anzalweb در بخش Registry Keys تعیین نمایید

بکاپ گیری از تنظیمات نرم افزارهای نصب شده در ویندوز

پس از انجام تنظیمات بر روی Start Backup کلیک کنید تا فرآیند بکاپ گیری از نرم افزار نصب شده ویندوز شروع شود ، پس از اتمام در بخش Clone برنامه به شما خواهد گفت که از چه بخش هایی با موفقیت نسخه پشتیبان گرفته است.

در نهاست برای بازگردانی تنظیمات نیز فقط کافیست از همین بخش و دکمه Restore استفاده کنید.

بک آپ گیری با این روش و روش های دیگر نظیر بک آپ گیری از فایل های مهم با استفاده از USB از مهم ترین کارهایی هستند که هر کاربر ویندوز باید جهت ایمنی و سهولت کار خود در سیستم انجام دهد.

بکاپ گیری از برنامه های نصب شده ویندوز بدون استفاده از نرم افزار

در صورتی که ظاهرا از این برنامه در ویندوز شما پشتیبانی نمیشود، می توانید مسیرهای مختلفی را برای پیدا کردن فایل هدف در ویندوز خود دایرکتوری ویندوز را چک کنید:

  • جست وجو در AppData

جهت جست و جو AppData از مسیرهای زیر استفاده کنید:

  1. مسیر AppData در ویندوز ویستا: C:Users{Useame}AppDataRoaming
  2. مسیر AppData در ویندوز ۷: C:Documents and Settings{Useame}Application Data
  3. مسیر AppData در ویندوز XP: C:Users{Useame}AppDataLocal (C:Documents and Settings{Useame}Local SettingsApplication Data
  • جست و جو در C:ProgramData
  • جست وجو در C:Program Files
  • جست وجو در C:Program Files (x86) (فقط برای ویندوز های ۶۴ بیتی)

در رجیستری ویندوز نیز از مسیر HKEY_CURRENT_USERSoftware و HKEY_LOCAL_MACHINESoftware  می توانید تمامی پوشه و کلید های برنامه مورد نظر را جست وجو کنید و از آنها توسط با کلیک راست و انتخاب گزینه Export نسخه پشتیبان تهیه کنید.

بکاپ گری از رجیستری برنامه های نصب شده

پس از نصب ویندوز جدید بر روی فایل های رجیستری که با پسوند .reg هستند کلیک کنید تا مجددا پوشه و کلید های برنامه به رجیستری ویندوز جدید اضافه شوند.

با بک آپ گیری از نرم افزارها و تهیه نسخه پشتیبان از مرورگرها ، بعد از پاک کردن برنامه هایی نظیر مرورگر ها و نصب مجدد آن ها نیازی به تنظیم مجدد برنامه نخواهید داشت.

در صورتی که هیچ یک از راه های گفته شده برای پیدا کردن برنامه در ویندوز کارآمد نبود، در وب سایت سازنده برنامه و وب سایت های مرتبط به دنبال نرم افزار پشتیبان گیر مخصوص آن برنامه بگردید و از قسمت پشتیبانی مشکل خود را مطرح و با از افراد متخصص مشورت کنید.

تجربه و نظر شما ؟

چه برنامه های مشابه دیگری را برای بک آپ گیری از برنامه های نصب شده در ویندوز می شناسید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

- - , .
.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 269 تاريخ : دوشنبه 21 تير 1395 ساعت: 0:37

گوگل موتور جست وجوی قدرتمندی است که با وجود قابلیت های منحصر به فردی که دارد، از دید بسیاری از کاربران تنها ابزاری برای جست وجو می باشد. اما این موتور جست وجو و محصولات مرتبط به آن نظیر کروم و سیستم عامل محبوب اندروید امکانات جالبی نظیر بازی ها مخفی نیز دارند که احتمالا از آن ها بی خبر هستید. در ادامه با برخی از بازی های مخفی گوگل ، کروم و اندروید که اوقات فراغت خود را میتوانید با آنها سپری کنید آشنا خواهید شد.

معرفی بازی های مخفی شده کروم، گوگل و اندروید

Chrome, Android, and Google’s Best Hidden Games

استفاده از این بازی ها در هر شرایط می تواند سرگرم کننده باشد؛ مثلا در کروم و زمانی که اینترنت شما به دلایلی قطع شده باشد؛ یا هنگام دانلود فایلی حجیم و زمانبر که شما در انتظار تکمیل فرآیند دانلود هستید و می توانید در گوگل این بازی را انجام دهید.

بازی T-Rex در کروم

در کنار مشکلات آزار دهنده کروم، این مرورگر امکانات زیادی نیز برای کاربران و مخصوصا زمانی که اتصال اینترنت قطع شده باشد و کاربر با صفحه ای حاوی پیغام no network connectivity  رو به رو شود در بردارد. برای شروع این بازی در این مواقع تنها کافی است که دکمه space را از کیبورد خود فشار دهید تا بازی شروع شود. برای ادامه این بازی spacebar را برای پریدن این دایناسور کوچک فشار دهید.

معرفی بازی های مخفی شده کروم، گوگل و اندروید

بازی آتاری در گوگل

بازی آتاری نمونه ای از سرگرمی های قدیمی است که امروزه سرویس های کاربردی گوگل هر کاربر بدون تجهیزات خاصی به سادگی در دسترس است. تنها کافی است در باکس جست وجو عکس گوگل عبارت Atari breakout را تایپ کنید تا بازی با بلوک ها و توپ شروع شود.

معرفی بازی های مخفی شده کروم، گوگل و اندروید

بازی Pac-Man گوگل

گوگل اخیرا یک لوگو تعاملی را با بازی Pac-Man ایجاد کرد.این بازی قطعا برای بسیاری از کاربران خاطره انگیز خواهد بود و برای دسترسی به آن تنها کافی است عبارت google pacman را در گوگل تایپ کنید و روی اولین نتیجه جست وجو کلیک کنید تا بازی شروع شود.

معرفی بازی های مخفی شده کروم، گوگل و اندروید

مشاهده آیکن ورژن اندروید دستگاه شما

هر نسخه از اندروید که اخیرا منتشر شده است، آیکن های مخصوص به خود را داشته است و به واسطه این آیکن ها شناسایی میشود.در واقع دیدن این آیکن ها و شناسایی آن ها تاثیری روی دستگاه شما ندارد و قابلیت خاصی نیز در اندروید محسوب نمیشود؛ اما حداقل می توانید ورژن فعلی اندروید خود را شناسایی کنید و در صورتی که اندروید شما به روزرسانی شده باشد ، باخیر شوید.

جهت مشاهده این آیکن ها ابتدا وارد Settings شوید و صفحه را به پایین اسکرول کنید تا About phone را ببینید.از همین قسمت می توانید ورژن دستگاه خود را مشاهده کنید و چندین بار روی آن ضربه بزنید تا آیکن اندروید فعلی شما نمایش داده شود.

معرفی بازی های مخفی شده کروم، گوگل و اندرویدمعرفی بازی های مخفی شده کروم، گوگل و اندرویدمعرفی بازی های مخفی شده کروم، گوگل و اندروید

بازی Flappy Droid اندروید

ابتدا که این بازی عرضه شد با استقبال بسیار کاربران مواجه شد. این بازی در عین سادگی چالش برانگیز بود و پیچیدگی خاصی داشت. پس از مدتی تیم اندروید تصمیم گرفت این بازی را در دل سیستم عامل بگنجاند و به این ترتیب هر کاربر بتواند از آن استفاده کند. این بازی برای اندروید مارشمالو یا آب نبات در دسترس است و جهت بپیدا کردن آن از روش بالا استفاده کنید. به این شکل که از قسمت تنظیمات صفحه را به پایین اسکرول کنید تا About phone  را پیدا کنید. روی این قسمت چند بار ضربه بزنید و آن را نگه دارید. بعد از مدتی بازی شروع خواهد شد. لذت ببرید!

معرفی بازی های مخفی شده کروم، گوگل و اندرویدمعرفی بازی های مخفی شده کروم، گوگل و اندروید

تخم مرغ های عید پاک گوگل

تخم مرغ های عید گوگل (Easter Eggs) اصلاح خاصی برای برخی از کلمات جستجو است که وقتی آن ها را در گوگل سرچ می کنید، نتایج به شکل متفاوتی ظاهر میشوند؛ این شیوه های نمایش برای کابر سرگرم کننده و جذاب تر هستند. تنها کافی است این عبارات را در باکس جست وجو وارد کنید تا این نتایج شگفت انگیز را مشاهده کنید:

  • Do a barrel roll: نتایج در صفحه چرخش می کنند!
  • Zerg Rush: نتایج جست وجو را در هم میریزد!
  • Askew: صفحه نتایج کج میشود!
  • Flip a coin: برای شیر یا خط انداختن دیگر نیازی به سکه ندارید؛ این کار را به گوگل بسپارید!
  • Roll a die: برای بازی های خود از تاس گوگل استفاده و شانس خود را امتحان کنید.
  • Google Gravity: تمام عناصر صفحه در حالت بی وزنی و با جاذبه گوگل معلق میشوند!
  • Google in 1998: شیوه نمایش نتایج گوگل را در سال ۱۹۹۸ را مشاهده کنید!
  • Anagram: آناگرام ابزاری برای پیدا کردن معماهای جداول برای افرادی است که به حل کردن جدول علاقمند هستند. با جست وجو این عبارت در گوگل بر خلاف تصور با لغت دیگری رو به رو میشوید که گوگل به شوخی به کاربران پیشنهاد می دهد و آن ها را متعجب می کند!
  • Bacon Number :این عبارت را در گوگل جست وجو کنید تا بازی و تاریخچه  Six Degrees of Kevin Bacon را مشاهده کنید.

در پایان میتوانید لیست کامل جستجو های جالب گوگل را در پست ۱۴ جستجو که در گوگل نتایج جالب و کاربردی را نمایش میدهند انزل وب مشاهده کنید.

9Chrome-Android-and-Google-Best-Hidden-Games

تجربه و نظر شما ؟

چه قابلیت های کاربردی دیگری را در گوگل، کروم و اندروید می شناسید که نظیر بازی های مخفی برای کاربران سرگرم کننده باشد؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 197 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 20:50

اگر شما هم از جستجوی کار خسته شده اید ، نگران نباشید همه ی ما مرحله سخت دنبال کار گشتن را سپری کرده ایم. خیلی از افراد با توجه به تحصیلات قابل قبول متاسفانه به دلیل شرایط بد اقتصادی و یا نداشتن سابقه کار بیکار هستند. اگر به دنبال کار در داخل و خارج از ایران هستید امروز قصد داریم با یک پست جامع در مورد بررسی بهترین سایت های استخدام فارسی زبان ، کاریابی و یا برون سپاری (فریلنس) که در یافتن شغل مناسب کمک میکند شما را همراهی کنیم.

معرفی ۱۱ سایت کاریابی برای جستجوی شغل در داخل و خارج از ایران

Eleven employment sites to search for jobs inside and outside of Iran

یکی از فاکتورهای مهم در پیدا کردن شغل ، داشتن شکیبایی و جستجوی هدفمند است. اگر با وجود داشتن تحصیلات بالا هنوز بیکار هستید و یا علاقه دارید برای کار در خارج از ایران اقدام کنید، امروز ما را همراهی کنید. خیلی از شرکت ها در شرایط استخدامی خود سابقه کار بالا و یا نیاز به مهارت ویژه ای را ذکر میکنند. خیلی از افراد از نحوه جستجوی کار در فضای مجازی آگاهی نداشته و یا دوری میکنند. با وجود پیشرفت هر روزه شبکه های اجتماعی معمولا به جای استفاده های درست اغلب از جنبه منفی آن استفاده میشود. اولین توصیه ما یک برنامه ریزی جامع و مصمم شدن برای پیدا کردن کار میباشد.

قبل از معرفی وب سایت ها و سرویس های جستجوی شغل قصد داریم چند پیشنهاد را برای پیدا کردن قطعی کار برای شما ذکر کنیم :

  • مشخص کردن شغل هدف در ذهنتان
  • یادداشت مهارت های مورد نیاز برای ردیف شغلی موردنظرتان / تلاش در جهت اراتقا مهارت ها و تخصص هایتان
  • انتخاب دو الی سه شغل هدف جایگزین در ذهن
  • نوشتن یک رزومه حرفه ای به زبان فارسی و یا انگلیسی
  • ارتقا روابط عمومی برای افزایش اعتماد به نفس و موفقیت در مصاحبه حضوری
  • ارتقا سطح اطلاعات عمومی و اطلاعات مربوط به شغل تان
  • داشتن برنامه ریزی روزانه برای پیدا کردن شغل موردنظرتان / وقت گذاشتن روزانه بیش از یک الی دو ساعت برای بررسی شغل ها
  • عضویت در گروه های کاریابی

مواردی که در بالا ذکر شده است برگرفته از وب سایت های آموزشی یا کاریابی نبوده و تنها براساس تجربه ذکر شده است. اگر میخواهید کار مناسب خود را پیدا کنید، اولین گام صبر ، شکیبایی و داشتن برنامه ریزی می باشد. گام بعدی آزادسازی وقت های طلایی است. ساعت های اداری که در ایران ساعت استاندارد کار است را برای خود خالی بگذارید. مثلا اگر در کانال ها و یا شبکه های اجتماعی متعدد عضو هستید به عنوان اولین اقدام این عضویت ها را حذف و براساس اولویت ذهنی تان از این شبکه ها استفاده کنید. سعی کنید از شبکه های اجتماعی که در آن عضویت دارید برای پیدا کردن شغل موردنظرتان استفاده کنید.

گام دوم انتخاب شغل هدف و چند جایگزین برای آن در ذهنتان می باشد. مثلا اگر شما در زمینه خاصی تخصص یا تحصیلات دارید میتوانید شغل هدف خود را متناسب با تخصص و تحصیلات خود انتخاب کنید. البته همیشه توصیه ما پیگیری شغلی است که به آن علاقه دارید زیرا کاری که به خاطر علاقه انجام شود کمبود حقوق و یا نابرابری های آن شما را خسته و در صورت شکست دلزده نخواهد کرد. همچنین شما میتوانید شغل ایده آل و یا شرکت خاصی که علاقه دارید در آن کار کنید را بر روی برگه و یا دفترچه برنامه ریزی روزانه تان یادداشت کنید تا آن را فراموش نکرده و به یاد داشته باشید. در شروع کار قرار نیست شما در آن شرکت استخدام شوید ولی در این مسیر مطمئن باشید با افزایش تجربه به جایگاه شغلی موردنظرتان دست خواهید یافت. این گام بخشی مهمی بوده و تاثیر بسزایی در یافتن کار دارد پس سعی کنید این دو مورد را حتما به خاطر بسپارید :

۱) شغل هدف را متناسب با توانمندی هایتان انتخاب کنید. خود را به عنوان کارفرما در نظر گرفته و توانایی هایتان را یادداشت کنید و نسب به خودتان سختگیر و بی رحم باشید.

۲) سعی کنید به جای ایده آل فکر کردن ، تعادلی بین توانایی ها ، علاقه ، تحصیلات ، تخصص و بازار کار موجود در ذهنتان ایجاد کنید تا وقتی دنبال کار میگردید حس طلبکارانه نداشته باشید. نداشتن این فکر در ذهن به خودی خود در پیدا کردن شغل مناسب نقش مهمی دارد.

اگر شناختی نسب به علایق خود ندارید میتوانید با تست های روانشناسی مرسوم کمی با انتظارات و توانمندی هایتان آشنایی پیدا کنید. برای اینکار میتوانید پست بهترین سرویس های فارسی تست روانشناسی آنلاین را در انزل وب بخوانید.

گام بعدی داشتن برنامه ریزی روزانه است. شاید این مورد را خیلی از افراد جدی نگیرند ولی حتما قدرت برنامه روزانه را تست کنید. زمانی که همان برنامه ریزی ذهنی را بر روی کاغذ یادداشت میکنید مغز خود را در یک چارچوب و یا جبر قرار میدهید تا تنبلی را کنار گذاشته و طبق برنامه ریزی پیش رود. قدرت طلایی برنامه ریزی روزانه را هیچ وقت دست کم نگیرید میوانید از اپ ها و یا Google Keep برای یادداشت های روزانه و گذاشتن Reminder استفاده کنید.

در مرحله بعدی می بایست یک رزومه خوب بنویسید ، سعی کنید رزومه تان را خودتان ایجاد کنید تا ترجیحا از غلو در رزومه خودداری شود. رزومه شما باید منطبق بر توانایی هایتان باشد. در خیلی از موارد افراد فراموش می کنند برخی مسایل شخصی را در رزومه ذکر کنند که نقش کلیدی برای کارفرماها دارد. مثلا حتما از علاقه مندی های شخصی و یا کاری خود در رزومه تان نام ببرید، ورزش مورد علاقه ، نحوه گذراندن اوقات فراغت ، کتاب هایی که تا به حال مطالعه کردید و یا مواردی از این قبیل را حتما در CV خود ذکر کنید. نگران نباشید اگر نمیدانید از کجا شروع کنید پست معرفی سرویس های ساخت رزومه آنلاین فارسی و انگلیسی رایگان جهت استخدام را که قبلا در انزل وب منتشر شده است مطالعه کنید. میتوانید از این سرویس ها برای ساخت رزومه استفاده کنید ، البته توصیه ما نوشتن یک رزومه اختصاصی توسط خودتان است تا بتوانید به نحوی خود را متمایز کرده و میزان تاثیر رزومه را در پیدا کردن شغل ببینید. پس میتوانید از این سرویس ها برای نوشتن یک رزومه عالی بهره ببرید.

ارتقا روابط عمومی تنها با تجربه ، مطالعه و تمرین بدست خواهد آمد. هیچ وقت از رفتن به مصاحبه های جدید خسته نشوید. حتی در صورت عدم پذیرش شما ، گویی به صورت رایگان شما تمرین اعتماد به نفس میکنید و تجربه کسب میکنید که چه گفتاری در زمان مصاحبه داشته باشید. پس هیچ وقت از رفتن به مصاحبه خسته نشوید. این راز موفقیت در پیدا کردن کار خواهد بود حتی اگر شما کار پیدا کرده اید ولی این کار  همان شغل مدنظر و ایده آل شما نبوده است میتوانید این روند جستجوی شغل را دنبال کنید.

در سایت های کاریابی عضو شده و رزومه خود را برای کارفرمایان ارسال کنید. خیلی از کارفرمایان دیگر برای استخدام از آگهی های روزنامه استفاده نمیکنند. پس این مورد را دست کم نگرفته و حتما در وب سایت های جستجوی شغل و کانال های کاریابی عضو شده و جدیدترین اخبار کار را دنبال کنید. سعی کنید نگاه طلبکارانه ای برای پیدا کردن کار نداشته باشید زیرا کار شما را پیدا نخواهد کرد این شما هستید که باید موقعیت شغلی مناسب خود را پیدا کنید. در زیر ما بهترین سایت های استخدام و کاریابی را به شما معرفی خواهیم کرد.

برای یافتن شغل دلخواهتان حتما به روز بودن را فراموش نکنید. در یک الی دو خبرنامه مربوط وب سایت های مرتبط به کار خود عضو شوید و از جدیدترین اخبار مربوط به تخصصتان و حیطه کاری تان اطلاع داشته باشید. به علاوه داشتن اطلاعات عمومی بالا نه تنها به بالا بردن اعتماد به نفس کمک خواهد کرد بلکه در اثبات توانایی های شما در روز مصاحبه نقش بسزایی دارد.

به عنوان توصیه آخر قبل از مراجعه برای مصاحبه و یا انتخاب هر شغلی حتما انتظارهای خود را طبقه بندی کنید، انتظار از همکاران ، محیط کار و میران حقوق مدنظرتان ؛ این موارد را باید قبلا در ذهن خودتان مشخص کنید تا هنگام مصاحبه باعث نشود شما ضعیف و بی تجربه جلوه داده شوید تا اگر کار مورد نظر را مناسب دیدید براساس اولویت این انتظارات تصمیم درست بگیرید و یا در صورت لزوم کمی ارفاق برای این انتظارات قائل شوید.

در زیر با معرفی بهترین سایت های استخدام و کاریابی با ما همراه باشید:

مشاهده آگهی های استخدام در سایت e-estekhdam

یکی از مریت های خوب سایت e-estekhdam.com نسب به بقیه سایت های کاریابی ، طراحی صفحه اول آن است زیرا شغل ها را براساس استخدام‌ های سراسری و ویژه / استخدام‌ های روز / استخدام بانک ها / اخبار استخدام / استخدام تهران / استخدام شهرستان دسته بندی نموده و به علاوه سایت در گوشی های هوشمند هم از نمایش خوبی داراست. کارجوها میتوانند جدیدترین آگهی ها منتشر شده در هر دسته را در صفحه اول سایت مشاهده کنند. همچنین در این سایت آزمون های استخدامی و سوالات استخدامی نیز برای دانلود قرار داده شده است. برای استفاده راحت تر از خدمات e-estekhdam میتوانید اپلیکیشن اندروید آن را نصب کرده و یا در کانال تلگرام این وب سایت عضو شوید. کارجوها میتوانند از تقویم استخدامی نیز استفاده کنند. کارفرماها میتوانند آگهی های خود را براحتی و از طریق ثبت نام در سایت و با پرداخت مبلغ اندکی منتشر کنند.

2016-07-04_202240

آگهی های استخدام  و رزومه ساز رایگان سایت ایران استخدام

صفحه اول وب سایت ایران استخدام نیز مانند وب سایت قبلی می باشد. شغل ها در دسته بندی های مشخص شده در صفحه اول وب سایت قابل مشاهده هستند. همچنین مزیت دیگر ایران استخدام ، سیستم رزومه ساز رایگان آن است.  از خدمات دیگر این سایت کاریابی ، میتوان به مشاهده و دانلود آگهی های روزنامه ها روزانه اشاره کرد. از دیگر مزیت های این وب سایت داشتن آزمون استخدامی آنلاین و تقویم استخدامی است. شما برای مطلع شدن از جدیدترین آگهی های استخدامی میتوانید در کانال ایران استخدام عضو شده و یا از طریق پیامک اخبار کاریابی را دنبال کنید. همچنین ایران استخدام یک نرم افزار برای کامپیوتر نیز دارد که با نصب آن میتوانید از جدیدترین آگهی های کار اطلاع پیدا کنید.

2016-07-04_133401

مرکز خدمات استخدامی دهوند

خدمات آنلاین این وب سایت زیر نظر موسسه کاریابی دهوند است. از طریق این پرتال استخدامی شما میتوانید به صورت رایگان و یا VIP رزومه خود را در سایت درج کنید تا به صورت خودکار برای کارفرمایانی که در سایت آگهی ثبت میکنند ارسال شود. یکی از مزیت های این وب سایت دسته بندی مشاغل در ستون سمت راست صفحه اول و همچنین جستجوی در بین آگهی های استخدامی است. برتری دیگر این پرتال استخدامی نمایش تعداد موقعیت های شغلی و تعداد افراد موفق به استخدام در صفحه اصلی است. در این سایت شما از طریق فوتر میتوانید بر روی لینک استخدام های امروز کلیک کرده تا از مهم ترین استخدام های روزانه مطلع شوید. کارفرمایانی که میخواهند در سایت دهوند آگهی ثبت کنند می بایست مبلغی را برای درج آگهی پرداخت کنند. تعرفه ی درج آگهی در تصویر زیر مشخص است.

2016-07-04_135019

آگهی های استخدامی در estekhtam.com

سایت estekhtam.com  از نظر ظاهری با وب سایت های بالا فرق داشته و از طراحی وبلاگی بهره میبرد. این وب سایت ، آگهی های استخدام مراکز و سازمان های دولتی را در مرکز توجه خود دارد. شما میتوانید RSS (خبرخوان) این وب سایت را به گوشی و یا مرورگرهای خود اضافه کنید تا از جدیدترین اخبار استخدامی مطلع شوید. همچنین برای سهولت در دسترسی به آگهی ها میتوانید از کانال تلگرام این وب سایت نیز استفاده کنید. مهم ترین نقد وارده هزینه ی بالا برای درج آگهی در این وب سایت میباشد.

2016-07-04_185944

کاریاب

آخرین وب سایت آگهی که در این بخش قصد داریم معرفی کنیم کاریاب میباشد. این وب سایت به نسبت رقیبان خود تازه تاسیس به حساب می آید. شما در این وب سایت میتوانید رزومه خود را ثبت کنید تا کارفرمایان بتوانند از طریق جستجوی رزومه با شما و توانایی هایتان آشنا شوند. همچنین کارفرمایان برای ثبت آگهی میتوانند از آگهی های رایگان که به صورت متنی در صفحه اول وب سایت نمایش داده میشود استفاده کنند و یا میتوانند با پرداخت مبلغی آگهی خود را در کادر آگهی های ویژه ثبت نمایند.

2016-07-04_203214

کاریابی اینترنتی و رایگان حامی کار

وب سایت حامی کار را به نوعی میتوان اولین پرتال کاریابی اینترنتی دانست. در صفحه اول این وب سایت خبری از آگهی ها نیست تنها مهمترین فرصت های شغلی شرکت های بزرگ قابل مشاهده است. شما میتوانید به صورت رایگان در این وب سایت عضو شده و مهارت ها و تحصیلات خود را در رزومه تان ذکر کنید. از این پس شغل های مرتبط با تحصیلات و مهارت های شما در پنل کاربری تان نمایش داده می شود که میتوانید برای هر کارفرما رزومه خود را از طریق حامی کار ارسال کنید و سپس منتظر تماس از طرف کارفرما بمانید. یکی از نقاط قوت این وب سایت نسبت به دیگر وب سایت های کاریابی رایگان بودن آن است یعنی کارفرماها میتوانند به صورت رایگان آگهی ثبت کنند. همچنین شما میتوانید از کانال تلگرام و یا ایمیل اطلاع رسانی حامی کار نیز استفاده کنید. کارجوها بعد از ثبت نام و ورود به حامی کار میتوانند از جستجوی هوشمند در پروفایل کاربری خود برای یافتن شغل استفاده لازم را ببرند.

hamikar

کار در شرکت های بین المللی از طریق Iran Talent

اگر میخواهید با توجه به سابقه کار و مهارت های خود یک شغل در رده ی بالای یک شرکت بین المللی در داخل و یا خارج از ایران داشته باشید، وب سایت irantalent.com انتخاب مناسبی است. این وب سایت به دلیل فعالیت در سطح بین المللی تنها به زبان انگلیسی می باشد ازین رو شما باید رزومه و پروفایل خود را به صورت انگلیسی در سایت کامل نمایید. اگر میخواهید برای یادگرفتن زبان اقدام کنید حتما با بهترین وب سایت های فارسی آموزش زبان انگلیسی آشنا شوید. شما میتوانید به صورت رایگان رزومه خود را در ایران تلنت ثبت کنید و از طریق وب سایت برای شغل موردنظر درخواست داده و رزومه خود را برای کارفرما ارسال نمایید. بعد از پر کردن رزومه ، شغل های مرتبط با مهارت و تخصص شما برایتان ایمیل میگردد.

2016-07-04_204529

در صفحه اول وب سایت دسته بندی شغلی آگهی ها را میتوانید مشاهده کنید و یا میتوانید از طریق منوی Find Job شغل مدنظرتان را جستجو کنید. کارفرمایان نیز میتوانند از بخش های Post Jobs و Search CVs به صورت رایگان استفاده کنند. در صفحه اصلی وب سایت و از بخش Salary Search میتوانید با نوشتن عنوان شغلی و میزان سابقه کار ، متوسط حقوق میانگین در آن سال را مشاهده کنید. این وب سایت همچنین سالیانه PDF میانگین حقوق و دستمزد متخصصان ایرانی را منتشر میکند.

شبکه جامع بین المللی لینکدین

شما میتوانید از طریق این شبکه جهانی Linkedin پروفایل کاملی ایجاد کرده و نمونه کارها و تجربیات قبلی و فعلی خود را در آن ذکر نمایید. سپس براساس محل سکونتتان، شغل های مرتبط به شما پیشنهاد میگردد که از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد. قسمت جذاب این شبکه وارد کردن مهارت در این شبکه اجتماعی کاریابی است که میتوانید اجازه دهید دوستانتان به مهارت های شما امتیاز دهند. همچنین کارفرماهای قبلی شما میتوانند برای شما بر روی پروفایل تان توصیه نامه یا همان Recommendations ایجاد کنند. برای جستجوی کار از منوی JOB شغل های مدنظرتان را با کمک سرچ بار و محل موردنظرتان جستجو کرده و رزومه تان در لینکدین را برای آنها ارسال کنید.

2016-07-04_221938

در Linkedin شما با افزایش کانکشن میتوانید به صورت مستقیم و از طریق پیام با مدیران بزرگ در سراسر دنیا ارتباط داشته باشید. افرادی که پروفایل شما را میبینند مشخص میشود به جز افرادی که با پرداخت هزینه پروفایل خود را به حالت مخفی تغییر میدهند. شما در قسمت پروفایل میتوانید رنک یا همان رتبه پروفایل تان را در بین کانکشن های خود ببینید. علاوه بر این خدمات میتوانید مهارت ها ، اطلاعات و سوالات خود را از طریق پست در لینکدین با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

پست هایی که منتشر کرده اید نیز در پروفایل تان دیده میشود. در نهایت میتوانید تعیین کنید چه کسانی قادر باشند پروفایل شما را ببینند و چه بخش هایی از رزومه تان برای مشاهده عموم باز باشد. در قسمت ویرایش پروفایل ، بخشی به نام ویرایش لینک پروفایل وجود دارد که میتوانید لینک اختصاصی برای پروفایل تان ایجاد کنید تا از این پس از آن لینک در رزومه تان استفاده کنید زیرا لینکدین یک شبکه کاریابی جهانی و معتبر در ایران و خارج ایران است. البته این شبکه به تازگی توسط شرکت ماکروسافت خریداری شده است.

پونیشا ، بازار کار آنلاین برای فریلنسران

وب سایت پونیشا اولین وب سایت برون سپاری برای فریلنسران کشور است. شما در این وب سایت با ثبت نام و پرکردن پروفایل میتوانید لیست کامل پروژه های موجود که توسط کارفرماها ثبت شده است را مشاهده کنید و سپس با ثبت مهارت های خود میتوانید در سایت فعالیت داشته باشید تا پروژه های مرتبط با مهارت شما برایتان ایمیل گردد. همچنین میتوانید رزومه ی اختصاصی خود را نیز آپلود کنید. متاسفانه بزرگترین عیب وارده به این سایت میزان بالای کمیسیون و همچنین عضویت های پولی آن است. اگر به عنوان یک فریلنسر در وب سایت پونیشا ثبت نام کنید جهت ثبت پیشنهاد برای کارفرما میبایست عضویت خود را به عضویت های پولی ارتقا دهید. به علاوه در صورت تایید کارفرما و بعد از انجام پروژه مبلغی هم به عنوان کمیسیون از شما کسر میشود. با این وجود به دلیل کابران بالای ثبت نام شده در این سایت و سابقه بالای آن میتوان گفت اولین گزینه برای فریلنسران کشور است.

2016-07-04_230258

از مزایای این بازار کار آنلاین میتوان به ایجاد پرداخت امن اشاره نمود ، یعنی شما قبل از انجام پروژه مبلغی را به صورت بیعانه درخواست میکنید و کارفرما موظف است این مبلغ را به پونیشا به عنوان میانجی پرداخت کند و پونیشا بعد از پایان پروژه و کم کردن کمیسیون خود هزینه را برای شما واریز خواهد کرد. البته کارفرماها نیز برای ثبت پروژه میبایست مبلغی را پرداخت کنند.

کارک ، شبکه فعال برای برون سپاری

این بازارکار آنلاین که نسبتا تازه تاسیس است مانند پونیشا نقش واسطه را بین فریلنسرها و کارفرماها دارد. برعکس سایت قبلی ارسال پیشنهاد در وب سایت کارک برای کاربران رایگان می باشد و نقطه رقابت آن کمتر بودن کارمزد برای فریلنسرها و کارفرماها میباشد. وب سایت کارک به نسبت پونیشا کاربران کمتری دارد ولی به دلیل این عوامل توانسته قسمتی از بازار را از آن خود کند. نقطه ضعف بزرگ این وب سایت ، همخوانی نداشتن با رزولوشن های گوشی های هوشمند است در واقع این وب سایت تنها در دسکتاپ نمایش خوبی را ارایه میکند.

2016-07-04_230518

پارسکدرز ، بازار کار آنلاین در ایران

وب سایت آخری که در زمینه برون سپاری به شما معرفی خواهیم کرد، وب سایت پارسکدرز است. قوانین این وب سایت کمی متفاوت از دو وب سایت بالا می باشد. مثلا در حالت عادی ثبت درخواست رایگان است. اما اگر قصد داشته باشید از سرویس های ویژه ای بهره گیرید لازم است تا هزینه آن را بپردازید. سرویس هایی مثل شاخص جلوه دادن درخواست. البته نحوه انجام کار به همان صورت می باشد و پارسکدرز تنها به عنوان واسطه عمل میکند.

2016-07-04_232542

پارسکُدرز برای مجریان عادی ۱۵% و برای مجریان ویژه ۱۰% مبلغ پروژه و حداقل ۱۵،۰۰۰ ریال از مبلغ پروژه را بابت پوشش هزینه های سایت، کارمزد های بانکی و هزینه های پستی، تبلیغات برای جلب خریداران، هزینه های داوری و تسهیل داری و پرسنل دریافت می کند. برای مثال برای مجریان عادی از پروژه ای به مبلغ ۱۰۰،۰۰۰ ریال مبلغ ۸۵،۰۰۰ ریال سهم مجری و ۱۵،۰۰۰ ریال نیز سهم پارس‌کُدرز می شود و برای مجریان ویژه سهم مجری ۸۸،۰۰۰ ریال و سهم پارسکُدرز ۱۲،۰۰۰ ریال خواهد بود.

بازار های کار کوچک و محلی آنلاین در ایران

بعد از معرفی سایت های کاریابی بد نیست چند بازار کار کوچک و محلی که این روز ها فعالیت کاربران فارسی زبان در آنها رو به رشد است را نیز به شما معرفی کنیم ، شما میتوانید از طریق قسمت استخدام و کاریابی اپ ها و سرویس های معروف شیپور و دیوار نیز متناسب با محل زندگی خود آگهی های استخدام و کاریابی را مشاهده یا منتشر کنید.

بازار های کار کوچک و محلی آنلاین در ایران

همچنین از طریق وب سایت انجام میدم نیز برای درآمدزایی بیشتر با معرفی مهارت خود پروژه های کوچک را با هزینه کم ایجاد و سفارش دریافت کنید. البته این سرویس هنوز نوپاست و از نظر طراحی و امکانات جای پیشرفت بسیار دارد.

جمع بندی :

با رعایت تمام نکات بالا و داشتن پشتکار خواهید توانست شغل مورد نظر خود را بیابید. تمامی وب سایت های بالا دارای کانال تلگرام بوده بنابراین اگر وقت کمی برای جستجوی شغل دارید در کانال های این وب سایت ها عضو شوید. توصیه ما استفاده از اپلیکیشن های این وب سایت هاست. فراموش نکنید در کنار جستجوی شغل می بایست برای ارتقا مهارت ، اطلاعات عمومی و اعتماد به نفس تان نیز تلاش لازم را بکنید و سعی کنید براساس مهارت های جدید ، رزومه خودتان را بازنویسی کنید. پیشنهاد آخر اینکه در برخی از وب سایت هایی که در بالا معرفی کردیم گیشه روزنامه ها نیز در دسترس است پس حتما آگهی های استخدام روزنامه ها را نیز از طریق این وب سایت ها چک نمایید (مانند سایت ایران استخدام). به عنوان یک کارجو تا زمانی که به شغل هدف خود نرسیده اید، دست از تلاش برندارید.

برای کارفرماها بهترین توصیه استفاده از حامی کار است که رایگان بوده و برای ثبت آگهی نیازی به پرداخت مبلغ وجود ندارد. در نهایت اگر تصمیم گرفتید به صورت فریلنسر کار کنید میتوانید از ابزار های فارسی محاسبه و صدور فاکتور بهره ی لازم را برده و جهت صدور فاکتور با اسم و مشخصاتتان برای مشتری خود استفاده کنید تا به صورت آنلاین پرداخت کنند تا به حساب شما واریز شود. در آخر حتما به وب سایت موسسه کار و تامین اجتماعی ، برای اطلاع از قوانین کار و شرایط حقوقی و مالی مراجعه نمایید. اگر نکات ذکر شده در این مقاله مفید فایده واقع شده است ، حتما آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تجربه و نظر شما ؟

در صورتی که با کمک این مقاله توانستید شغل پیدا کنید و یا اگر سایت استخدام و کاریابی دیگری میشناسید حتما تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 262 تاريخ : شنبه 19 تير 1395 ساعت: 19:37

پاورپوینت ابزاری ساده و پرکاربرد برای ارائه کنفرانس، سخنرانی و تحقیقات است و با امکاناتی که روز به روز به آن افزوده میشود، کار با این ابزار ساده تر از گذشته شده است. با وجود سهولت کار با این ابزار، ساخت یک پاورپوینت مناسب و حرفه ای نیازمند به کارگیری خلاقیت و صرف زمان و استفاده درست از امکانات است ، در ادامه ۱۴ ترفندهای کاربردی و حرفه ای PowerPoint مایکروسافت برای ارائه بهتر موضوع  و ساخت اسلاید شو میخوانید.

آموزش ۱۴ تکنیک عالی ساخت پاورپوینت حرفه ای

پاورپوینت بخشی از مجموعه نرم افزار چندکاره آفیس نظیر word می باشد که مشابه قابلیت های مخفی Microsoft Word به ویژه در نسخه های جدید آن یعنی PowerPoint 2016 دارای امکانات مختلفی نظیر قالب های جداگانه و.. است که در ادامه سعی میکنیم برخی از این امکانات و ترفند هایی که کمتر از آنها استفاده میشود را به شما معرفی کنیم.

نکات ریز اما مهم ساخت اسلاید های پاورپوینت

در این برنامه ابزارهای مختلفی برای استفاده از آن ها و ساخت پاورپوینت پیش بینی شده است؛ اما فراموش نکنید که مجبور نیستید از همه ابزارها استفاده کنید و یا تمام منابع پاورپوینت را به کارگیرید.بدین منظور به نکات زیر دقت کنید:

  • توجه داشته باشید که قالب مناسب پاورپوینت را انتخاب کرده باشید
  • سعی کنید از فونت های پیش فرض پاورپوینت نظیر Tahoma , Arial , Calibri و Cambria استفاده نکنید و تنوع در کار خود ایجاد کنید
  • در پاورپوینت حرفه ای هیچ گاه صدایی شنیده نمیشود و قرار دادن موسیقی پس زمینه کاراشتباهی است.
  • در پاورپوینت درج شکل ها (bulleting) به صورت خودکار انجام میشود. باید دقت کنید که شکل های نابه جا را ویرایش کنید.
  • در نسخه اخیر پاورپوینت سایه گذاری شکل ها به صورت خودکار انجام می شد؛ دقت کنید که اگر این جلوه ها ضروری نیست، از آن ها استفاده نکنید.

ساخت اسلاید با اندازه دلخواه

می توانید سایز اسلاید ها را تغییر دهید و از اندازه خسته کننده و رایجی که اغلب کاربران به کار میبرند استفاده نکنید. برای ساخت اسلاید با اندازه دلخواه به روش زیر عمل کنید:

  • از گوشه سمت چپ گزینه File را انتخاب کنید
  • Page Setup را انتخاب کنید
  • در مقابل ارتفاع و عرض ( height و width ) مقدار مدنظر خود را انتخاب کنید و ذخیره کنید.
  • سپس پنجره دیگری ظاهر میشود ؛ روی OK کلیک کنید تا اسلاید با سایزدلخواهتان ایجاد شود.

ترفندهای حرفه ای پاورپوینت

قالب اسلاید ها را به دلخواه ویرایش کنید

قبل از شروع به کار، بهتر است ویرایش های لازم را روی قالب انجام دهید تا زمانی که کار تکمیل شده باشد. بدین منظور طبق روش زیر عمل کنید:

  • از نوار بالای صفحه Themes را انتخاب کنید
  • کمی دورتر و به سمت راست گزینه Edit Master و سپس Slide Master را انتخاب کنید
  • تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید و سپس Close Master را انتخاب کنید
  • پس از این تمامی قالب های به کار برده شده تغییر پیدا می کنند

قالب اسلاید پاورپوینت را به دلخواه ویرایش کنید

به هم ترازی عناصر دقت کنید

ترازبندی (Align) مناسب اجزا در اسلاید ها نشانه پاورپوینت حرفه ای می باشد. برای این که ترازبندی چند عنصر در یک اسلاید را همزمان و به درستی انجام دهید به نکات زیر توجه کنید:

  • ابتدا تمامی اجزا به کار برده شده را با نگهداری دکمه Shift و سپس کلیک روی همه عناصر انتخاب کنید
  • Arrange را از قسمت بالای صفحه ( options bar) انتخاب کنید و روی Align or Distribute کلیک کنید
  • نهایتا نوع ترازبندی دلخواه خود را (راست چین، وسط چین و…) انتخاب کنید

تراز کردن آبجکت های صفحه پاورپوینت

همچنین میتوانید آبجکت های صفحه Power point را به صورت اسلایدی در یک ردیف تراز کنید :

آبجکت های صفحه Power point را به صورت اسلایدی در یک ردیف تراز

عناصر را با استفاده از منو Format بهتر طراحی کنید

با استفاده از این منو هر جز به کار برده شده در اسلاید ها به خوبی قابل ویرایش است. می توانید افکت های مختلف را به کار ببرید یا سایز را تغییر دهید. منو Format به شکل زیر می باشد:

استفاده از منو Format پاورپوینت

از جمله قابلیت های دیگر این بخش می توان به تنظیم متن داخل اشکال ، به کارگیری پرسپکتیو در اجزا و تغییر مجددرنگ هر عنصر به صورت دستی اشاره کرد.

از شکل های مختلف پاورپوینت بهره گیری کنید

بعد از انتشار نسخه ۲۰۱۰ پاورپوینت، به این ابزار امکانات بیشتری اضافه شد که در این بین شکل ها تغییرات زیادی داشتند و کامل تر شدند. ساختار شکل ها و تغییر اندازه آن ها در PowerPoint هشمندانه تر شده اند و همین قابلیت سبب شده است تا بتوان به سادگی از شکل های مجزا در ساخت دیاگرام و چارت ها استفاده کرد. با استفاده از شکل ها انتقال پیام ساده تر و موثر تر واقع میشود.

شکل دلخواه خود را بسازید

وقتی که یک شکل را وارد اسلاید می کنید با راست کلیک روی هر شکل و انتخاب گزینه Edit Points می توانید هر شکل را طبق سلیقه و نیاز خود تغییر دهید.

شکل دلخواه خود را در powerpoint بسازید

دیگز ترفند پاورپوینت ترکیب دو شکل به صورت همزمان و ایجاد شکل دیگر است. بدین منظور ابتدا دو شکل را با هم انتخاب کنید و سپس روی آن ها راست کلیک کنید و منو موجود گزینه Grouping را انتخاب کنید. با انتخاب Grouping سه گزینه دیگر در اختیار شما قرار میگیرد:

  • Combine:  این گزینه دو شکل را به نحوی که ترکیبی از برش های هر دو شکل می باشد تداخل می دهد.
  • Union: این گزینه دو شکل را به صورت کامل ادغام می کند
  • Intersect: با این گزینه ادغام دو شکل تنها از بخش های مشترک انجام میشود
  • Subtract:این گزینه بخش مشترک یک شکل را جدا می کند و روی شکل دیگری اعمال می کند

شکل ها را به دلخواه برش دهید

به جز ساخت شکل دلخواه می توانید هر یک را به دلخواه برش دهید و به زبان دیگر یک قاب برای هر یک ایجاد کنید. برای انجام این ترفند از روش زیر استفاده کنید:

  • روی شکل کلیک کنید و آن را اتنخاب نمایید و سپس منو Format را باز کنید.
  • Crop و سپس Mask to Shape و نهایتا شکل برشی که می خواهید روی تصویر اعمال شود را انتخاب کنید.

شکل powerpoint به دلخواه برش دهید

محتوا وب سایت ها را با پاورپوینت اراده دهید

طبق روال گذشته برای نمایش وب سایت با پاور پوینت باید لینک پیج را وارد پاور پوینت کنید و سپس مرورگر را با پاورپوینت همگام کنید . برای کاربران کامپیوتر راه حل ساده تری نیز وجود دارد که بتوانند با کدهای آی فریم HTML ، سایت را مستقیما وارد پاورپوینت کنند.

بدین منظور می توانید از نرم افزار LiveWeb استفاده کنید. با این برنامه می توانید وب سایت را مشابه یک پاورپوینت معمول و طبیعی نمایش دهید. متاسفانه این برنامه برای کاربران مک توسعه داده نشده است و این کاربران می توانند با اسکرین شات از وب سایت ها محتوای مربوطه را ارائه دهند.

مشکل فونت را در پاورپوینت برای همیشه حل کنید

یکی از مشکلات رایج در استفاده از پاورپوینت، تغییر فونت فایل در نمایش آن با کامپیوتر های دیگر است. برای این که فونت فایل ثابت بماند و در سیستم های مختلف تغییر نکند، بعد از تهیه پاورپوینت و حین ذخیره سازی آن گزینه Save As را انتخاب کنید. سپس چک باکس Embed TrueType fonts را تیک بزنید و فایل را ذخیره کنید.

اسلاید ها را با فرمت JPEG ذخیره کنید

در  پاورپوینت ۲۰۱۱ کاربر ملزم به استفاده از فونت های Arial و  Tahoma برای نمایش در تمامی دستگاه ها می باشد و در واقع محدودیت فونت وجود دارد. برای رفع این مشکل کل پاورپوینت را با فرمت JPEG ذخیره نمایید. در صورتی که می خواهید پاورپوینت شما با استفاده از انیمیشن ها نمایش داده شود، هر فریم از انیمیشن باید با فرمت JPEG ذخیره شود. دقت داشته باشید که ذخیره سازی با فرمت JPEG و در صورتی که تعداد اسلاید ها زیاد باشد، فایل را حجیم می کند.

از فایل های چندرسانه ای استفاده کنید

با پاورپوینت نسخه های ویندوز می توانید انواع فایل چندرسانه ای نظیر ویدیو، عکس، موزیک و…را در اسلاید ها قرار دهید. متاسفانه قابلیت وارد کردن ویدیو در مک وجود ندارد. استفاده از فایل های چندرسانه ای در ویندوز دو مزیت اساسی دارد:

  • کاربر می توانید بدون جست وجو در میان اسلایدهای مختلف و حتی محیط خارج از پاورپوینت ویدیو را به نمایش بگذارد
  • برای نمایش ویدیو نیاز به انجام عملیات خاصی حین ارائه نیست و ویدیو به صورت خودکار نشان داده میشود

کاربران مک باید فایل های صوت و ویدیو را در همان فولدر پاورپوینت ذخیره کنند؛ لذا بهتر است این کار را بعد از تمام شدن ویرایش پاورپوینت انجام دهید. همچنین اگر پاورپوینت را با کامپیوتر های مک می سازید، در صورتی که قصد دارید ویدیو را در سیستم عامل ویندوز نمایش دهید باید فایل های چندرسانه ای در فرمت WMV ذخیره شوند.

برای ارائه پاورپوینت لپ تاپ داشته باشید

با توجه به تغییرات احتمالی نسخه های پاورپوینت و مشکلاتی که در این برنامه از نظر نوع نمایش ، فونت و…ممکن است ایجاد شود، بهتر است که برای ارائه پاورپوینت از نسخه پاورپوینت لپ تاپ خود که فایل با آن ساخته شده است استفاده کنید.

از Presenter View برای ارائه استفاده کنید

گزینه کاربردی در پاورپوینت که با استفاده از آن می توانید زمان، تاریخ و محلی برای یادداشت در اسلاید ها تعبیه کنید، Presenter View می باشد. برای دسترسی به آن از تب Slide Show اقدام کنید.

استفاده از Presenter View پاورپوینت

در ابتدای ارائه نیز می توانید با کلید های ترکیبی CTRL + H مکان نما را مخفی کنید. در پاور پوینت نیز مشابه کلیدهای میانبر کاربردی اکسل شورتکات های زیادی وجود دارد که با جست وجو ساده ای در اینترنت با آن ها آشنا خواهید شد.

نجربه و نظر شما ؟

پاورپوینت نرم افزار منعطف و ساده ای است؛ چه راه و ترفندهای کاربردی دیگری برای استفاده حرفه ای تر PowerPoint پیشنهاد می دهید؟

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 172 تاريخ : شنبه 19 تير 1395 ساعت: 19:37

امروزه با توجه به پیشرفت گوشی های هوشمند استفاده از کامپیوتر برای انجام کارهای روزمره کمرنگ تر شده است. از این رو اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از گوشی و یا تبلت اندرویدی خود برای انجام امور کاری و شخصی استفاده میکنید حتما به یک دانلود منیجر نیاز خواهید داشت زیرا افرادی که تجربه کار با اندروید را دارند قطعا میدانند برای دانلود فایل های بزرگ و ویدیوهای طولانی در اندروید نیاز به یک ابزار مدیریت دانلود دارند تا از شکست در دانلود جلوگیری کنند. امروز ما را با آموزش و معرفی ۵ اپلیکیشن مدیریت دانلود در اندروید همراهی کنید.

۵ اپ برای مدیریت دانلود در گوشی و تبلت های اندرویدی

Five Download Manager app for Android phones and tablets 

ما قبلا در انزل وب برنامه ای برای افزایش سرعت دانلود با استفاده همزمان وای فای و اینترنت گوشی را معرفی کردیم حال اگر میخواهید موزیک ، فیلم ، ویدیو و یا فایل را در دستگاه اندرویدی خود بدون هیچ مشکلی و با سرعت بالاتر دانلود و بهتر مدیریت کنید حتما ما را امروز همراهمی کنید. قصد داریم امروز بهترین اپ ها برای مدیریت دانلود در گوشی و تبلت های اندرویدی را آموزش دهیم:

افزایش سرعت دانلود در اندروید با اپ Advanced Download Manager

اپ Advanced Download Manager یا ADM را میتوانید به صورت رایگان دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن در گوگل پلی بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود داشته است. با استفاده از این برنامه شما قادر خواهید بود ۳ فایل را به صورت همزمان از طریق مرورگرهای مختلف دانلود کنید. این ابزار سرعت دانلود شما را نیز افزایش میدهد. همچنین از قابلیت های این برنامه میتوان به متوقف شدن ( pausing ) دانلود زمان اتمام باتری گوشی اشاره کرد. در هنگام به وجود آمدن ارور ، عدم اتصال به وای فای و یا خروج از برنامه به صورت خودکار دانلود های شما متوقف خواهد شد و بعد از برطرف شدن مشکلات و یا اتصال مجدد به وای فای به صورت خودکار دانلود ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین میتوانید تعیین کنید که دانلود تنها زمانی که از وای فای استفاده میکنید فعال باشد. این نرم افزار کوچک به راحتی قادر خواهد بود فایل های بزرگتر از ۲ گیگابایت را با سرعت بالا دانلود کند.

Advanced-Download-Manager

مدیریت دانلود در اندروید با استفاده از Download Manager

برنامه Download Manager همان طور که از نام آن مشخص است بر روی مدیریت دانلود تمرکز دارد. شما میتوانید لینک فایل ، فیلم و یا موزیک هایی را که میخواهید دانلود کنید ، در برنامه وارد کرده و دانلود های خود را به راحتی و حتی برای حجم بیش از ۲ گیگابایت انجام دهید. این اپ همچنین قادر به شناسایی خودکار لینک ها در مرورگر میباشد. رابط کاربری این برنامه خیلی ساده بوده و اگر میخواهید برنامه ای بدون ضرر برای مدیریت دانلود خود انتخاب کنید، این اپ انتخاب درستی میباشد. در بخش تنظیمات میتوانید حداکثر دانلودهای موازی خود را به ۱۰ تغییر دهید و همچنین به شما این امکان را میدهد که برای بهینه سازی دانلود ، اندازه بافر را تغییر دهید.

Download-Manager

بالا بردن سرعت دانلود اندروید با توربو دانلود منیجر

یکی از بهترین انتخاب ها برای دانلود در اندروید ، استفاده از اپ Turbo Download Manager است. با استفاده از این برنامه علاوه بر مدیریت دانلودهای متعدد میتوانید سرعت دانلودهای خود را تا ۵ برابر بیشتر کنید. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده و آسان می باشد. این اپ به شما امکان دانلود همزمان چندین فایل ، بهینه سازی بافر ، مکث و ادامه پیدا کردن دانلود در هر زمان و بازیابی لینک در مرورگرها را میدهد. این برنامه در اندروید ۵ به بالا قابل اجرا می باشد و شما میتوانید فایل هایی دانلودی خود را در SD کارتتان ذخیره کنید.

Turbo-Download-Manager

دانلود منیجر برای اندروید

برای مدیریت دانلود در اندروید اپ Download Manager for Android پیشنهاد میشود که یکی از محبوب ترین اپ ها در گوگل پلی با بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود می باشد. این برنامه قادر به دانلود انواع فایل های مختلف با پسوندهای  APK / RAR / ZIP / MP3 / DOC / XLS و غیره با افزایش ۳ برابری سرعت دانلود می باشد. این اپ همچنین شامل یک مرورگر اختصاصی می باشد که نحوه عملکرد آن مانند مرورگرهای دیگر است ولی در واقع کل فرایند برای شما ساده تر شده است. شما میتوانید از این مرورگر برای دانلود فایل هایتان استفاده کنید و یا میتوانید لینک مورد نظر را در برنامه برای دانلود وارد کنید. این نرم افزار از دانلودهای همزمان هم پشتیبانی میکند.

Download-Manager-for-Android

قابلیت دیگری که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار میدهد مدیریت فایل ها ها و موزیک هایتان است. بنابراین اگر میخواهید یک نرم افزار مدیریت دانلود و یک نرم افزار مدیریت فایل را در کنار هم داشته باشید استفاده از این اپ انتخاب درستی است. همچنین اگر نیاز دارید در طول دانلود از میزان درصد دانلود و یا نوتیفیکیشن ها آگاه شوید توصیه میکنیم حتما روش روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی در تمام روز بدون مصرف باتری را مطالعه کنید.

دانلود فایل های مختلف در اندروید با دانلود منیجر Download All Files

آخرین اپلیکیشنی که قصد داریم در این پست به شما معرفی کنیم، اپ Download All Files می باشد. با استفاده از این برنامه قادر خواهید بود تمام فایل ها با فرمت های مختلف را دانلود کنید و همچنین دانلودهای خود را اولویت بندی نمایید. این نرم افزار یکی از قابل اعتماد ترین و سریع ترین اپ ها در گوگل پلی می باشد و رابط کاربری آن ساده و جذاب طراحی شده است. این برنامه قابلیت توقف دانلود در زمان قطع اینترنت و سرگیری مجدد بعد از اتصال را دارا میباشد.

Download-All-Files

در نهایت ما در بالا ۵ اپ کاربردی و پرطرفدار برای مدیریت و افزایش سرعت دانلود در اندروید را به شما معرفی کردیم. برنامه هایی که در بالا آموزش دادیم رایگان بوده و به راحتی قابل نصب بر روی گوشی ها و تبلت های اندرویدی می باشد با این وجود اگر میخواهید از اپلیکیشن پولی برای مدیریت دانلود در اندروید استفاده کنید، توصیه میکنیم آموزش کرک و باز کردن قفل برنامه و بازی های پولی اندروید را مطالعه نمایید.

تجربه و نظر شما ؟

در صورتی که برای اپلیکیشن دیگری برای مدیریت دانلود در اندروید می شناسید، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 166 تاريخ : شنبه 19 تير 1395 ساعت: 19:37

امروزه با توجه به پیشرفت گوشی های هوشمند استفاده از کامپیوتر برای انجام کارهای روزمره کمرنگ تر شده است. از این رو اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از گوشی و یا تبلت اندرویدی خود برای انجام امور کاری و شخصی استفاده میکنید حتما به یک دانلود منیجر نیاز خواهید داشت زیرا افرادی که تجربه کار با اندروید را دارند قطعا میدانند برای دانلود فایل های بزرگ و ویدیوهای طولانی در اندروید نیاز به یک ابزار مدیریت دانلود دارند تا از شکست در دانلود جلوگیری کنند. امروز ما را با آموزش و معرفی ۵ اپلیکیشن مدیریت دانلود در اندروید همراهی کنید.

۵ اپ برای مدیریت دانلود در گوشی و تبلت های اندرویدی

Five Download Manager app for Android phones and tablets 

ما قبلا در انزل وب برنامه ای برای افزایش سرعت دانلود با استفاده همزمان وای فای و اینترنت گوشی را معرفی کردیم حال اگر میخواهید موزیک ، فیلم ، ویدیو و یا فایل را در دستگاه اندرویدی خود بدون هیچ مشکلی و با سرعت بالاتر دانلود و بهتر مدیریت کنید حتما ما را امروز همراهمی کنید. قصد داریم امروز بهترین اپ ها برای مدیریت دانلود در گوشی و تبلت های اندرویدی را آموزش دهیم:

افزایش سرعت دانلود در اندروید با اپ Advanced Download Manager

اپ Advanced Download Manager یا ADM را میتوانید به صورت رایگان دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن در گوگل پلی بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود داشته است. با استفاده از این برنامه شما قادر خواهید بود ۳ فایل را به صورت همزمان از طریق مرورگرهای مختلف دانلود کنید. این ابزار سرعت دانلود شما را نیز افزایش میدهد. همچنین از قابلیت های این برنامه میتوان به متوقف شدن ( pausing ) دانلود زمان اتمام باتری گوشی اشاره کرد. در هنگام به وجود آمدن ارور ، عدم اتصال به وای فای و یا خروج از برنامه به صورت خودکار دانلود های شما متوقف خواهد شد و بعد از برطرف شدن مشکلات و یا اتصال مجدد به وای فای به صورت خودکار دانلود ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین میتوانید تعیین کنید که دانلود تنها زمانی که از وای فای استفاده میکنید فعال باشد. این نرم افزار کوچک به راحتی قادر خواهد بود فایل های بزرگتر از ۲ گیگابایت را با سرعت بالا دانلود کند.

Advanced-Download-Manager

مدیریت دانلود در اندروید با استفاده از Download Manager

برنامه Download Manager همان طور که از نام آن مشخص است بر روی مدیریت دانلود تمرکز دارد. شما میتوانید لینک فایل ، فیلم و یا موزیک هایی را که میخواهید دانلود کنید ، در برنامه وارد کرده و دانلود های خود را به راحتی و حتی برای حجم بیش از ۲ گیگابایت انجام دهید. این اپ همچنین قادر به شناسایی خودکار لینک ها در مرورگر میباشد. رابط کاربری این برنامه خیلی ساده بوده و اگر میخواهید برنامه ای بدون ضرر برای مدیریت دانلود خود انتخاب کنید، این اپ انتخاب درستی میباشد. در بخش تنظیمات میتوانید حداکثر دانلودهای موازی خود را به ۱۰ تغییر دهید و همچنین به شما این امکان را میدهد که برای بهینه سازی دانلود ، اندازه بافر را تغییر دهید.

Download-Manager

بالا بردن سرعت دانلود اندروید با توربو دانلود منیجر

یکی از بهترین انتخاب ها برای دانلود در اندروید ، استفاده از اپ Turbo Download Manager است. با استفاده از این برنامه علاوه بر مدیریت دانلودهای متعدد میتوانید سرعت دانلودهای خود را تا ۵ برابر بیشتر کنید. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده و آسان می باشد. این اپ به شما امکان دانلود همزمان چندین فایل ، بهینه سازی بافر ، مکث و ادامه پیدا کردن دانلود در هر زمان و بازیابی لینک در مرورگرها را میدهد. این برنامه در اندروید ۵ به بالا قابل اجرا می باشد و شما میتوانید فایل هایی دانلودی خود را در SD کارتتان ذخیره کنید.

Turbo-Download-Manager

دانلود منیجر برای اندروید

برای مدیریت دانلود در اندروید اپ Download Manager for Android پیشنهاد میشود که یکی از محبوب ترین اپ ها در گوگل پلی با بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود می باشد. این برنامه قادر به دانلود انواع فایل های مختلف با پسوندهای  APK / RAR / ZIP / MP3 / DOC / XLS و غیره با افزایش ۳ برابری سرعت دانلود می باشد. این اپ همچنین شامل یک مرورگر اختصاصی می باشد که نحوه عملکرد آن مانند مرورگرهای دیگر است ولی در واقع کل فرایند برای شما ساده تر شده است. شما میتوانید از این مرورگر برای دانلود فایل هایتان استفاده کنید و یا میتوانید لینک مورد نظر را در برنامه برای دانلود وارد کنید. این نرم افزار از دانلودهای همزمان هم پشتیبانی میکند.

Download-Manager-for-Android

قابلیت دیگری که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار میدهد مدیریت فایل ها ها و موزیک هایتان است. بنابراین اگر میخواهید یک نرم افزار مدیریت دانلود و یک نرم افزار مدیریت فایل را در کنار هم داشته باشید استفاده از این اپ انتخاب درستی است. همچنین اگر نیاز دارید در طول دانلود از میزان درصد دانلود و یا نوتیفیکیشن ها آگاه شوید توصیه میکنیم حتما روش روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی در تمام روز بدون مصرف باتری را مطالعه کنید.

دانلود فایل های مختلف در اندروید با دانلود منیجر Download All Files

آخرین اپلیکیشنی که قصد داریم در این پست به شما معرفی کنیم، اپ Download All Files می باشد. با استفاده از این برنامه قادر خواهید بود تمام فایل ها با فرمت های مختلف را دانلود کنید و همچنین دانلودهای خود را اولویت بندی نمایید. این نرم افزار یکی از قابل اعتماد ترین و سریع ترین اپ ها در گوگل پلی می باشد و رابط کاربری آن ساده و جذاب طراحی شده است. این برنامه قابلیت توقف دانلود در زمان قطع اینترنت و سرگیری مجدد بعد از اتصال را دارا میباشد.

Download-All-Files

در نهایت ما در بالا ۵ اپ کاربردی و پرطرفدار برای مدیریت و افزایش سرعت دانلود در اندروید را به شما معرفی کردیم. برنامه هایی که در بالا آموزش دادیم رایگان بوده و به راحتی قابل نصب بر روی گوشی ها و تبلت های اندرویدی می باشد با این وجود اگر میخواهید از اپلیکیشن پولی برای مدیریت دانلود در اندروید استفاده کنید، توصیه میکنیم آموزش کرک و باز کردن قفل برنامه و بازی های پولی اندروید را مطالعه نمایید.

تجربه و نظر شما ؟

در صورتی که برای اپلیکیشن دیگری برای مدیریت دانلود در اندروید می شناسید، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 184 تاريخ : جمعه 18 تير 1395 ساعت: 19:23

پاورپوینت ابزاری ساده و پرکاربرد برای ارائه کنفرانس، سخنرانی و تحقیقات است و با امکاناتی که روز به روز به آن افزوده میشود، کار با این ابزار ساده تر از گذشته شده است. با وجود سهولت کار با این ابزار، ساخت یک پاورپوینت مناسب و حرفه ای نیازمند به کارگیری خلاقیت و صرف زمان و استفاده درست از امکانات است ، در ادامه ۱۴ ترفندهای کاربردی و حرفه ای PowerPoint مایکروسافت برای ارائه بهتر موضوع  و ساخت اسلاید شو میخوانید.

آموزش ۱۴ تکنیک عالی ساخت پاورپوینت حرفه ای

پاورپوینت بخشی از مجموعه نرم افزار چندکاره آفیس نظیر word می باشد که مشابه قابلیت های مخفی Microsoft Word به ویژه در نسخه های جدید آن یعنی PowerPoint 2016 دارای امکانات مختلفی نظیر قالب های جداگانه و.. است که در ادامه سعی میکنیم برخی از این امکانات و ترفند هایی که کمتر از آنها استفاده میشود را به شما معرفی کنیم.

نکات ریز اما مهم ساخت اسلاید های پاورپوینت

در این برنامه ابزارهای مختلفی برای استفاده از آن ها و ساخت پاورپوینت پیش بینی شده است؛ اما فراموش نکنید که مجبور نیستید از همه ابزارها استفاده کنید و یا تمام منابع پاورپوینت را به کارگیرید.بدین منظور به نکات زیر دقت کنید:

  • توجه داشته باشید که قالب مناسب پاورپوینت را انتخاب کرده باشید
  • سعی کنید از فونت های پیش فرض پاورپوینت نظیر Tahoma , Arial , Calibri و Cambria استفاده نکنید و تنوع در کار خود ایجاد کنید
  • در پاورپوینت حرفه ای هیچ گاه صدایی شنیده نمیشود و قرار دادن موسیقی پس زمینه کاراشتباهی است.
  • در پاورپوینت درج شکل ها (bulleting) به صورت خودکار انجام میشود. باید دقت کنید که شکل های نابه جا را ویرایش کنید.
  • در نسخه اخیر پاورپوینت سایه گذاری شکل ها به صورت خودکار انجام می شد؛ دقت کنید که اگر این جلوه ها ضروری نیست، از آن ها استفاده نکنید.

ساخت اسلاید با اندازه دلخواه

می توانید سایز اسلاید ها را تغییر دهید و از اندازه خسته کننده و رایجی که اغلب کاربران به کار میبرند استفاده نکنید. برای ساخت اسلاید با اندازه دلخواه به روش زیر عمل کنید:

  • از گوشه سمت چپ گزینه File را انتخاب کنید
  • Page Setup را انتخاب کنید
  • در مقابل ارتفاع و عرض ( height و width ) مقدار مدنظر خود را انتخاب کنید و ذخیره کنید.
  • سپس پنجره دیگری ظاهر میشود ؛ روی OK کلیک کنید تا اسلاید با سایزدلخواهتان ایجاد شود.

ترفندهای حرفه ای پاورپوینت

قالب اسلاید ها را به دلخواه ویرایش کنید

قبل از شروع به کار، بهتر است ویرایش های لازم را روی قالب انجام دهید تا زمانی که کار تکمیل شده باشد. بدین منظور طبق روش زیر عمل کنید:

  • از نوار بالای صفحه Themes را انتخاب کنید
  • کمی دورتر و به سمت راست گزینه Edit Master و سپس Slide Master را انتخاب کنید
  • تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید و سپس Close Master را انتخاب کنید
  • پس از این تمامی قالب های به کار برده شده تغییر پیدا می کنند

قالب اسلاید پاورپوینت را به دلخواه ویرایش کنید

به هم ترازی عناصر دقت کنید

ترازبندی (Align) مناسب اجزا در اسلاید ها نشانه پاورپوینت حرفه ای می باشد. برای این که ترازبندی چند عنصر در یک اسلاید را همزمان و به درستی انجام دهید به نکات زیر توجه کنید:

  • ابتدا تمامی اجزا به کار برده شده را با نگهداری دکمه Shift و سپس کلیک روی همه عناصر انتخاب کنید
  • Arrange را از قسمت بالای صفحه ( options bar) انتخاب کنید و روی Align or Distribute کلیک کنید
  • نهایتا نوع ترازبندی دلخواه خود را (راست چین، وسط چین و…) انتخاب کنید

تراز کردن آبجکت های صفحه پاورپوینت

همچنین میتوانید آبجکت های صفحه Power point را به صورت اسلایدی در یک ردیف تراز کنید :

آبجکت های صفحه Power point را به صورت اسلایدی در یک ردیف تراز

عناصر را با استفاده از منو Format بهتر طراحی کنید

با استفاده از این منو هر جز به کار برده شده در اسلاید ها به خوبی قابل ویرایش است. می توانید افکت های مختلف را به کار ببرید یا سایز را تغییر دهید. منو Format به شکل زیر می باشد:

استفاده از منو Format پاورپوینت

از جمله قابلیت های دیگر این بخش می توان به تنظیم متن داخل اشکال ، به کارگیری پرسپکتیو در اجزا و تغییر مجددرنگ هر عنصر به صورت دستی اشاره کرد.

از شکل های مختلف پاورپوینت بهره گیری کنید

بعد از انتشار نسخه ۲۰۱۰ پاورپوینت، به این ابزار امکانات بیشتری اضافه شد که در این بین شکل ها تغییرات زیادی داشتند و کامل تر شدند. ساختار شکل ها و تغییر اندازه آن ها در PowerPoint هشمندانه تر شده اند و همین قابلیت سبب شده است تا بتوان به سادگی از شکل های مجزا در ساخت دیاگرام و چارت ها استفاده کرد. با استفاده از شکل ها انتقال پیام ساده تر و موثر تر واقع میشود.

شکل دلخواه خود را بسازید

وقتی که یک شکل را وارد اسلاید می کنید با راست کلیک روی هر شکل و انتخاب گزینه Edit Points می توانید هر شکل را طبق سلیقه و نیاز خود تغییر دهید.

شکل دلخواه خود را در powerpoint بسازید

دیگز ترفند پاورپوینت ترکیب دو شکل به صورت همزمان و ایجاد شکل دیگر است. بدین منظور ابتدا دو شکل را با هم انتخاب کنید و سپس روی آن ها راست کلیک کنید و منو موجود گزینه Grouping را انتخاب کنید. با انتخاب Grouping سه گزینه دیگر در اختیار شما قرار میگیرد:

  • Combine:  این گزینه دو شکل را به نحوی که ترکیبی از برش های هر دو شکل می باشد تداخل می دهد.
  • Union: این گزینه دو شکل را به صورت کامل ادغام می کند
  • Intersect: با این گزینه ادغام دو شکل تنها از بخش های مشترک انجام میشود
  • Subtract:این گزینه بخش مشترک یک شکل را جدا می کند و روی شکل دیگری اعمال می کند

شکل ها را به دلخواه برش دهید

به جز ساخت شکل دلخواه می توانید هر یک را به دلخواه برش دهید و به زبان دیگر یک قاب برای هر یک ایجاد کنید. برای انجام این ترفند از روش زیر استفاده کنید:

  • روی شکل کلیک کنید و آن را اتنخاب نمایید و سپس منو Format را باز کنید.
  • Crop و سپس Mask to Shape و نهایتا شکل برشی که می خواهید روی تصویر اعمال شود را انتخاب کنید.

شکل powerpoint به دلخواه برش دهید

محتوا وب سایت ها را با پاورپوینت اراده دهید

طبق روال گذشته برای نمایش وب سایت با پاور پوینت باید لینک پیج را وارد پاور پوینت کنید و سپس مرورگر را با پاورپوینت همگام کنید . برای کاربران کامپیوتر راه حل ساده تری نیز وجود دارد که بتوانند با کدهای آی فریم HTML ، سایت را مستقیما وارد پاورپوینت کنند.

بدین منظور می توانید از نرم افزار LiveWeb استفاده کنید. با این برنامه می توانید وب سایت را مشابه یک پاورپوینت معمول و طبیعی نمایش دهید. متاسفانه این برنامه برای کاربران مک توسعه داده نشده است و این کاربران می توانند با اسکرین شات از وب سایت ها محتوای مربوطه را ارائه دهند.

مشکل فونت را در پاورپوینت برای همیشه حل کنید

یکی از مشکلات رایج در استفاده از پاورپوینت، تغییر فونت فایل در نمایش آن با کامپیوتر های دیگر است. برای این که فونت فایل ثابت بماند و در سیستم های مختلف تغییر نکند، بعد از تهیه پاورپوینت و حین ذخیره سازی آن گزینه Save As را انتخاب کنید. سپس چک باکس Embed TrueType fonts را تیک بزنید و فایل را ذخیره کنید.

اسلاید ها را با فرمت JPEG ذخیره کنید

در  پاورپوینت ۲۰۱۱ کاربر ملزم به استفاده از فونت های Arial و  Tahoma برای نمایش در تمامی دستگاه ها می باشد و در واقع محدودیت فونت وجود دارد. برای رفع این مشکل کل پاورپوینت را با فرمت JPEG ذخیره نمایید. در صورتی که می خواهید پاورپوینت شما با استفاده از انیمیشن ها نمایش داده شود، هر فریم از انیمیشن باید با فرمت JPEG ذخیره شود. دقت داشته باشید که ذخیره سازی با فرمت JPEG و در صورتی که تعداد اسلاید ها زیاد باشد، فایل را حجیم می کند.

از فایل های چندرسانه ای استفاده کنید

با پاورپوینت نسخه های ویندوز می توانید انواع فایل چندرسانه ای نظیر ویدیو، عکس، موزیک و…را در اسلاید ها قرار دهید. متاسفانه قابلیت وارد کردن ویدیو در مک وجود ندارد. استفاده از فایل های چندرسانه ای در ویندوز دو مزیت اساسی دارد:

  • کاربر می توانید بدون جست وجو در میان اسلایدهای مختلف و حتی محیط خارج از پاورپوینت ویدیو را به نمایش بگذارد
  • برای نمایش ویدیو نیاز به انجام عملیات خاصی حین ارائه نیست و ویدیو به صورت خودکار نشان داده میشود

کاربران مک باید فایل های صوت و ویدیو را در همان فولدر پاورپوینت ذخیره کنند؛ لذا بهتر است این کار را بعد از تمام شدن ویرایش پاورپوینت انجام دهید. همچنین اگر پاورپوینت را با کامپیوتر های مک می سازید، در صورتی که قصد دارید ویدیو را در سیستم عامل ویندوز نمایش دهید باید فایل های چندرسانه ای در فرمت WMV ذخیره شوند.

برای ارائه پاورپوینت لپ تاپ داشته باشید

با توجه به تغییرات احتمالی نسخه های پاورپوینت و مشکلاتی که در این برنامه از نظر نوع نمایش ، فونت و…ممکن است ایجاد شود، بهتر است که برای ارائه پاورپوینت از نسخه پاورپوینت لپ تاپ خود که فایل با آن ساخته شده است استفاده کنید.

از Presenter View برای ارائه استفاده کنید

گزینه کاربردی در پاورپوینت که با استفاده از آن می توانید زمان، تاریخ و محلی برای یادداشت در اسلاید ها تعبیه کنید، Presenter View می باشد. برای دسترسی به آن از تب Slide Show اقدام کنید.

استفاده از Presenter View پاورپوینت

در ابتدای ارائه نیز می توانید با کلید های ترکیبی CTRL + H مکان نما را مخفی کنید. در پاور پوینت نیز مشابه کلیدهای میانبر کاربردی اکسل شورتکات های زیادی وجود دارد که با جست وجو ساده ای در اینترنت با آن ها آشنا خواهید شد.

نجربه و نظر شما ؟

پاورپوینت نرم افزار منعطف و ساده ای است؛ چه راه و ترفندهای کاربردی دیگری برای استفاده حرفه ای تر PowerPoint پیشنهاد می دهید؟

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 172 تاريخ : پنجشنبه 17 تير 1395 ساعت: 6:42

اگر شما هم از جستجوی کار خسته شده اید ، نگران نباشید همه ی ما مرحله سخت دنبال کار گشتن را سپری کرده ایم. خیلی از افراد با توجه به تحصیلات قابل قبول متاسفانه به دلیل شرایط بد اقتصادی و یا نداشتن سابقه کار بیکار هستند. اگر به دنبال کار در داخل و خارج از ایران هستید امروز قصد داریم با یک پست جامع در مورد بررسی بهترین سایت های استخدام فارسی زبان ، کاریابی و یا برون سپاری (فریلنس) به شما در یافتن شغل مناسب کمک کنیم.

معرفی ۱۱ سایت کاریابی برای جستجوی شغل در داخل و خارج از ایران

یکی از فاکتورهای مهم در پیدا کردن شغل ، داشتن شکیبایی و جستجوی هدفمند است. اگر با وجود داشتن تحصیلات بالا هنوز بیکار هستید و یا علاقه دارید برای کار در خارج از ایران اقدام کنید، امروز ما را همراهی کنید. خیلی از شرکت ها در شرایط استخدامی خود سابقه کار بالا و یا نیاز به مهارت ویژه ای را ذکر میکنند. خیلی از افراد از نحوه جستجوی کار در فضای مجازی آگاهی نداشته و یا دوری میکنند. با وجود پیشرفت هر روزه شبکه های اجتماعی معمولا به جای استفاده های درست اغلب از جنبه منفی آن استفاده میشود. اولین توصیه ما یک برنامه ریزی جامع و مصمم شدن برای پیدا کردن کار میباشد.

قبل از معرفی وب سایت ها و سرویس های جستجوی شغل قصد داریم چند پیشنهاد را برای پیدا کردن قطعی کار برای شما ذکر کنیم :

  • مشخص کردن شغل هدف در ذهنتان
  • یادداشت مهارت های مورد نیاز برای ردیف شغلی موردنظرتان / تلاش در جهت اراتقا مهارت ها و تخصص هایتان
  • انتخاب دو الی سه شغل هدف جایگزین در ذهن
  • نوشتن یک رزومه حرفه ای به زبان فارسی و یا انگلیسی
  • ارتقا روابط عمومی برای افزایش اعتماد به نفس و موفقیت در مصاحبه حضوری
  • ارتقا سطح اطلاعات عمومی و اطلاعات مربوط به شغل تان
  • داشتن برنامه ریزی روزانه برای پیدا کردن شغل موردنظرتان / وقت گذاشتن روزانه بیش از یک الی دو ساعت برای بررسی شغل ها
  • عضویت در گروه های کاریابی

مواردی که در بالا ذکر شده است برگرفته از وب سایت های آموزشی یا کاریابی نبوده و تنها براساس تجربه ذکر شده است. اگر میخواهید کار مناسب خود را پیدا کنید، اولین گام صبر ، شکیبایی و داشتن برنامه ریزی می باشد. گام بعدی آزادسازی وقت های طلایی است. ساعت های اداری که در ایران ساعت استاندارد کار است را برای خود خالی بگذارید. مثلا اگر در کانال ها و یا شبکه های اجتماعی متعدد عضو هستید به عنوان اولین اقدام این عضویت ها را حذف و براساس اولویت ذهنی تان از این شبکه ها استفاده کنید. سعی کنید از شبکه های اجتماعی که در آن عضویت دارید برای پیدا کردن شغل موردنظرتان استفاده کنید.

گام دوم انتخاب شغل هدف و چند جایگزین برای آن در ذهنتان می باشد. مثلا اگر شما در زمینه خاصی تخصص یا تحصیلات دارید میتوانید شغل هدف خود را متناسب با تخصص و تحصیلات خود انتخاب کنید. البته همیشه توصیه ما پیگیری شغلی است که به آن علاقه دارید زیرا کاری که به خاطر علاقه انجام شود کمبود حقوق و یا نابرابری های آن شما را خسته و در صورت شکست دلزده نخواهد کرد. همچنین شما میتوانید شغل ایده آل و یا شرکت خاصی که علاقه دارید در آن کار کنید را بر روی برگه و یا دفترچه برنامه ریزی روزانه تان یادداشت کنید تا آن را فراموش نکرده و به یاد داشته باشید. در شروع کار قرار نیست شما در آن شرکت استخدام شوید ولی در این مسیر مطمئن باشید با افزایش تجربه به جایگاه شغلی موردنظرتان دست خواهید یافت. این گام بخشی مهمی بوده و تاثیر بسزایی در یافتن کار دارد پس سعی کنید این دو مورد را حتما به خاطر بسپارید :

۱) شغل هدف را متناسب با توانمندی هایتان انتخاب کنید. خود را به عنوان کارفرما در نظر گرفته و توانایی هایتان را یادداشت کنید و نسب به خودتان سختگیر و بی رحم باشید.

۲) سعی کنید به جای ایده آل فکر کردن ، تعادلی بین توانایی ها ، علاقه ، تحصیلات ، تخصص و بازار کار موجود در ذهنتان ایجاد کنید تا وقتی دنبال کار میگردید حس طلبکارانه نداشته باشید. نداشتن این فکر در ذهن به خودی خود در پیدا کردن شغل مناسب نقش مهمی دارد.

اگر شناختی نسب به علایق خود ندارید میتوانید با تست های روانشناسی مرسوم کمی با انتظارات و توانمندی هایتان آشنایی پیدا کنید. برای اینکار میتوانید پست بهترین سرویس های فارسی تست روانشناسی آنلاین را در انزل وب بخوانید.

گام بعدی داشتن برنامه ریزی روزانه است. شاید این مورد را خیلی از افراد جدی نگیرند ولی حتما قدرت برنامه روزانه را تست کنید. زمانی که همان برنامه ریزی ذهنی را بر روی کاغذ یادداشت میکنید مغز خود را در یک چارچوب و یا جبر قرار میدهید تا تنبلی را کنار گذاشته و طبق برنامه ریزی پیش رود. قدرت طلایی برنامه ریزی روزانه را هیچ وقت دست کم نگیرید میوانید از اپ ها و یا Google Keep برای یادداشت های روزانه و گذاشتن Reminder استفاده کنید.

در مرحله بعدی می بایست یک رزومه خوب بنویسید ، سعی کنید رزومه تان را خودتان ایجاد کنید تا ترجیحا از غلو در رزومه خودداری شود. رزومه شما باید منطبق بر توانایی هایتان باشد. در خیلی از موارد افراد فراموش می کنند برخی مسایل شخصی را در رزومه ذکر کنند که نقش کلیدی برای کارفرماها دارد. مثلا حتما از علاقه مندی های شخصی و یا کاری خود در رزومه تان نام ببرید، ورزش مورد علاقه ، نحوه گذراندن اوقات فراغت ، کتاب هایی که تا به حال مطالعه کردید و یا مواردی از این قبیل را حتما در CV خود ذکر کنید. نگران نباشید اگر نمیدانید از کجا شروع کنید پست معرفی سرویس های ساخت رزومه آنلاین فارسی و انگلیسی رایگان جهت استخدام را که قبلا در انزل وب منتشر شده است مطالعه کنید. میتوانید از این سرویس ها برای ساخت رزومه استفاده کنید ، البته توصیه ما نوشتن یک رزومه اختصاصی توسط خودتان است تا بتوانید به نحوی خود را متمایز کرده و میزان تاثیر رزومه را در پیدا کردن شغل ببینید. پس میتوانید از این سرویس ها برای نوشتن یک رزومه عالی بهره ببرید.

ارتقا روابط عمومی تنها با تجربه ، مطالعه و تمرین بدست خواهد آمد. هیچ وقت از رفتن به مصاحبه های جدید خسته نشوید. حی در صورت عدم پذیرش شما ، گویی به صورت رایگان شما تمرین اعتماد به نفس میکنید و تجربه کسب میکنید که چه گفتاری در زمان مصاحبه داشته باشید. پس هیچ وقت از رفتن به مصاحبه خسته نشوید. این راز موفقیت در پیدا کردن کار خواهد بود حتی اگر شما کار پیدا کرده اید ولی این کار  همان شغل مدنظر و ایده آل شما نبوده است میتوانید این روند جستجوی شغل را دنبال کنید.

در سایت های کاریابی عضو شده و رزومه خود را برای کارفرمایان ارسال کنید. خیلی از کارفرمایان دیگر برای استخدام از آگهی های روزنامه استفاده نمیکنند. پس این مورد را دست کم نگرفته و حتما در وب سایت های جستجوی شغل و کانال های کاریابی عضو شده و جدیدترین اخبار کار را دنبال کنید. سعی کنید نگاه طلبکارانه ای برای پیدا کردن کار نداشته باشید زیرا کار شما را پیدا نخواهد کرد این شما هستید که باید موقعیت شغلی مناسب خود را پیدا کنید. در زیر ما بهترین سایت های استخدام و کاریابی را به شما معرفی خواهیم کرد.

برای یافتن شغل دلخواهتان حتما به روز بودن را فراموش نکنید. در یک الی دو خبرنامه مربوط وب سایت های مرتبط به کار خود عضو شوید و از جدیدترین اخبار مربوط به تخصصتان و حیطه کاری تان اطلاع داشته باشید. به علاوه داشتن اطلاعات عمومی بالا نه تنها به بالا بردن اعتماد به نفس کمک خواهد کرد بلکه در اثبات توانایی های شما در روز مصاحبه نقش بسزایی دارد.

به عنوان توصیه آخر قبل از مراجعه برای مصاحبه و یا انتخاب هر شغلی حتما انتظارهای خود را طبقه بندی کنید، انتظار از همکاران ، محیط کار و میران حقوق مدنظرتان ؛ این موارد را باید قبلا در ذهن خودتان مشخص کنید تا هنگام مصاحبه باعث نشود شما ضعیف و بی تجربه جلوه داده شوید تا اگر کار مورد نظر را مناسب دیدید براساس اولویت این انتظارات تصمیم درست بگیرید و یا در صورت لزوم کمی ارفاق برای این انتظارات قائل شوید.

در زیر با معرفی بهترین سایت های استخدام و کاریابی با ما همراه باشید:

مشاهده آگهی های استخدام در سایت e-estekhdam

یکی از مریت های خوب سایت e-estekhdam.com نسب به بقیه سایت های کاریابی ، طراحی صفحه اول آن است زیرا شغل ها را براساس استخدام‌ های سراسری و ویژه / استخدام‌ های روز / استخدام بانک ها / اخبار استخدام / استخدام تهران / استخدام شهرستان دسته بندی نموده و به علاوه سایت در گوشی های هوشمند هم از نمایش خوبی داراست. کارجوها میتوانند جدیدترین آگهی ها منتشر شده در هر دسته را در صفحه اول سایت مشاهده کنند. همچنین در این سایت آزمون های استخدامی و سوالات استخدامی نیز برای دانلود قرار داده شده است. برای استفاده راحت تر از خدمات e-estekhdam میتوانید اپلیکیشن اندروید آن را نصب کرده و یا در کانال تلگرام این وب سایت عضو شوید. کارجوها میتوانند از تقویم استخدامی نیز استفاده کنند. کارفرماها میتوانند آگهی های خود را براحتی و از طریق ثبت نام در سایت و با پرداخت مبلغ اندکی منتشر کنند.

2016-07-04_202240

آگهی های استخدام  و رزومه ساز رایگان سایت ایران استخدام

صفحه اول وب سایت ایران استخدام نیز مانند وب سایت قبلی می باشد. شغل ها در دسته بندی های مشخص شده در صفحه اول وب سایت قابل مشاهده هستند. همچنین مزیت دیگر ایران استخدام ، سیستم رزومه ساز رایگان آن است.  از خدمات دیگر این سایت کاریابی ، میتوان به مشاهده و دانلود آگهی های روزنامه ها روزانه اشاره کرد. از دیگر مزیت های این وب سایت داشتن آزمون استخدامی آنلاین و تقویم استخدامی است. شما برای مطلع شدن از جدیدترین آگهی های استخدامی میتوانید در کانال ایران استخدام عضو شده و یا از طریق پیامک اخبار کاریابی را دنبال کنید. همچنین ایران استخدام یک نرم افزار برای کامپیوتر نیز دارد که با نصب آن میتوانید از جدیدترین آگهی های کار اطلاع پیدا کنید.

2016-07-04_133401

مرکز خدمات استخدامی دهوند

خدمات آنلاین این وب سایت زیر نظر موسسه کاریابی دهوند است.  از طریق این پرتال استخدامی شما میتوانید به صورت رایگان و یا VIP رزومه خود در سایت درج کنید تا به صورت خودکار برای کارفرمایانی که در سایت آگهی ثبت میکنند ارسال شود. یکی از مزیت های این وب سایت دسته بندی مشاغل در ستون سمت راست صفحه اول و همچنین جستجوی در بین آگهی های استخدامی است. برتری دیگر این پرتال استخدامی نمایش تعداد موقعیت های شغلی و تعداد افراد موفق به استخدام در صفحه اصلی است. در این سایت شما از طریق فوتر میتوانید بر روی لینک استخدام های امروز کلیک کرده تا از مهم ترین استخدام های روزانه مطلع شوید. کارفرمایانی که میخواهند در سایت دهوند آگهی ثبت کنند می بایست مبلغی را برای درج آگهی پرداخت کنند. تعرفه ی درج آگهی در تصویر زیر مشخص است.

2016-07-04_135019

آگهی های استخدامی در estekhtam.com

سایت estekhtam.com  از نظر ظاهری با وب سایت های بالا فرق داشته و از طراحی وبلاگی بهره میبرد. این وب سایت ، آگهی های استخدام مراکز و سازمان های دولتی را در مرکز توجه خود دارد. شما میتوانید RSS (خبرخوان) این وب سایت را به گوشی و یا مرورگرهای خود اضافه کنید تا از جدیدترین اخبار استخدامی مطلع شوید. همچنین برای سهولت در دسترسی به آگهی ها میتوانید از کانال تلگرام این وب سایت نیز استفاده کنید. مهم ترین نقد وارده هزینه ی بالا برای درج آگهی در این وب سایت میباشد.

2016-07-04_185944

کاریاب

آخرین وب سایت آگهی که در این بخش قصد داریم معرفی کنیم کاریاب میباشد. این وب سایت به نسبت رقیبان خود تازه تاسیس به حساب می آید. شما در این وب سایت میتوانید رزومه خود را ثبت کنید تا کارفرمایان بتوانند از طریق جستجوی رزومه با شما و توانایی هایتان آشنا شوند. همچنین کارفرمایان برای ثبت آگهی میتوانند از آگهی های رایگان که به صورت متنی در صفحه اول وب سایت نمایش داده میشود استفاده کنند و یا میتوانند با پرداخت مبلغی آگهی خود در کادر آگهی های ویژه ثبت نمایند.

2016-07-04_203214

کاریابی اینترنتی و رایگان حامی کار

وب سایت حامی کار را به نوعی میتوان اولین پرتال کاریابی اینترنتی دانست. در صفحه اول این وب سایت خبری از آگهی ها نیست تنها مهمترین فرصت های شغلی شرکت های بزرگ قابل مشاهده است. شما میتوانید به صورت رایگان در این وب سایت عضو شده و مهارت ها و تحصیلات خود را در رزومه تان ذکر کنید. از این پس شغل های مرتبط با تحصیلات و مهارت های شما در پنل کاربری تان نمایش داده می شود که میتوانید برای هر کارفرما رزومه خود را از طریق حامی کار ارسال کنید و سپس منتظر تماس از طرف کارفرما بمانید. یکی از نقاط قوت این وب سایت نسبت به دیگر وب سایت های کاریابی رایگان بودن آن است یعنی کارفرماها میتوانند به صورت رایگان آگهی ثبت کنند. همچنین شما میتوانید از کانال تلگرام و یا ایمیل اطلاع رسانی حامی کار نیز استفاده کنید. کارجوها بعد از ثبت نام و ورود به حامی کار میتوانند از جستجوی هوشمند در پروفایل کاربری خود برای یافتن شغل استفاده لازم را ببرند.

hamikar

کار در شرکت های بین المللی از طریق Iran Talent

اگر میخواهید با توجه به سابقه کار و مهارت های خود یک شغل در رده ی بالای یک شرکت بین المللی در داخل و یا خارج از ایران داشته باشید، وب سایت irantalent.com انتخاب مناسبی است. این وب سایت به دلیل فعالیت در سطح بین المللی تنها به زبان انگلیسی می باشد ازین رو شما باید رزومه و پروفایل خود را به صورت انگلیسی در سایت کامل نمایید. اگر میخواهید برای یادگرفتن زبان اقدام کنید حتما با بهترین وب سایت های فارسی آموزش زبان انگلیسی آشنا شوید. شما میتوانید به صورت رایگان رزومه خود را در ایران تلنت ثبت کنید و از طریق وب سایت برای شغل موردنظر درخواست داده و رزومه خود را برای کارفرما ارسال نمایید. بعد از پر کردن رزومه ، شغل های مرتبط با مهارت و تخصص شما برایتان ایمیل میگردد.

2016-07-04_204529

در صفحه اول وب سایت دسته بندی شغلی آگهی ها را میتوانید مشاهده کنید و یا میتوانید از طریق منوی Find Job شغل مدنظرتان را جستجو کنید. کارفرمایان نیز میتوانند از بخش های Post Jobs و Search CVs به صورت رایگان استفاده کنند. در صفحه اصلی وب سایت و از بخش Salary Search میتوانید با نوشتن عنوان شغلی و میزان سابقه کار ، متوسط حقوق میانگین در آن سال را مشاهده کنید. سالیانه PDF میانگین حقوق و دستمزد متخصصان ایرانی را منتشر میکند.

شبکه جامع بین المللی لینکدین

شما میتوانید از طریق این شبکه جهانی Linkedin پروفایل کاملی ایجاد کرده و نمونه کارها و تجربیات قبلی و فعلی خود را در آن ذکر نمایید. سپس براساس محل سکونتتان، شغل های مرتبط به شما پیشنهاد میگردد که از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد. قسمت جذاب این شبکه وارد کردن مهارت در این شبکه اجتماعی کاریابی است که میتوانید اجازه دهید دوستانتان به مهارت های شما امتیاز دهند. همچنین کارفرماهای قبلی شما میتوانند برای شما بر روی پروفایل تان توصیه نامه یا همان Recommendations ایجاد کنند. برای جستجوی کار از منوی JOB شغل های مدنظرتان را با کمک سرچ بار و محل موردنظرتان جستجو کرده و رزومه تان در لینکدین را برای آنها ارسال کنید.

2016-07-04_221938

در Linkedin شما با افزایش کانکشن میتوانید به صورت مستقیم و از طریق پیام با مدیران بزرگ در سراسر دنیا ارتباط داشته باشید. افرادی که پروفایل شما را میبینند مشخص میشود به جز افرادی که با پرداخت هزینه پروفایل خود را به حالت مخفی تغییر میدهند. شما در قسمت پروفایل میتوانید رنک یا همان رتبه پروفایل تان را در بین کانکشن های خود ببینید. علاوه بر این خدمات میتوانید مهارت ها ، اطلاعات و سوالات خود را از طریق پست در لینکدین با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

پست هایی که منتشر کرده اید نیز در پروفایل تان دیده میشود. در نهایت میتوانید تعیین کنید چه کسانی قادر باشند پروفایل شما را ببینند و چه بخش هایی از رزومه تان برای مشاهده عموم باز باشد. در قسمت ویرایش پروفایل ، بخشی به نام ویرایش لینک پروفایل وجود دارد که میتوانید لینک اختصاصی برای پروفایل تان ایجاد کنید تا از این پس از آن لینک در رزومه تان استفاده کنید زیرا لینکدین یک شبکه کاریابی جهانی و معتبر در ایران و خارج ایران است. البته این شبکه به تازگی توسط شرکت ماکروسافت خریداری شده است.

پونیشا ، بازار کار آنلاین برای فریلنسران

وب سایت پونیشا اولین وب سایت برون سپاری برای فریلنسران کشور است. شما در این وب سایت با ثبت نام و پرکردن پروفایل میتوانید لیست کامل پروژه های موجود که توسط کارفرماها ثبت شده است را مشاهده کنید و سپس با ثبت مهارت های خود میتوانید در سایت فعالیت داشته باشید تا پروژه های مرتبط با مهارت شما برایتان ایمیل گردد. همچنین میتوانید رزومه ی اختصاصی خود را نیز آپلود کنید. متاسفانه بزرگترین عیب وارده به این سایت میزان بالای کمیسیون و همچنین عضویت های پولی آن است. اگر به عنوان یک فریلنسر در وب سایت پونیشا ثبت نام کنید جهت ثبت پیشنهاد برای کارفرما میبایست عضویت خود را به عضویت های پولی ارتقا دهید. به علاوه در صورت تایید کارفرما و بعد از انجام پروژه مبلغی هم به عنوان کمیسیون از شما کسر میشود. با این وجود به دلیل کابران بالای ثبت نام شده در این سایت و سابقه بالای آن میتوان گفت اولین گزینه برای فریلنسران کشور است.

2016-07-04_230258

از مزایای این بازار کار آنلاین میتوان به ایجاد پرداخت امن اشاره نمود ، یعنی شما قبل از انجام پروژه مبلغی را به صورت بیعانه درخواست میکنید و کارفرما موظف است این مبلغ را به پونیشا به عنوان میانجی پرداخت کند و پونیشا بعد از پایان پروژه و کم کردن کمیسیون خود هزینه را برای شما واریز خواهد کرد. البته قابل ذکر این کارفرماها نیز برای ثبت پروژه میبایست مبلغی را پرداخت کنند.

کارک ، شبکه فعال برای برون سپاری

این بازارکار آنلاین که نسبتا تازه تاسیس است مانند پونیشا نقش واسطه را بین فریلنسرها و کارفرماها دارد. برعکس سایت قبلی ارسال پیشنهاد در وب سایت کارک برای کاربران رایگان می باشد و نقطه رقابت آن کمتر بودن کارمزد برای فریلنسرها و کارفرماها میباشد. وب سایت کارک که به نسبت پونیشا کاربران کمتری دارد ولی به دلیل این عوامل توانسته قسمتی از بازار را از آن خود کند. نقطه ضعف بزرگ این وب سایت ، همخوانی نداشتن با رزولوشن های گوشی های هوشمند است در واقع این وب سایت تنها در دسکتاپ نمایش خوبی را ارایه میکند.

2016-07-04_230518

پارسکدرز ، بازار کار آنلاین در ایران

وب سایت آخری که در زمینه برون سپاری به شما معرفی خواهیم کرد، وب سایت پارسکدرز است. قوانین این وب سایت کمی متفاوت از دو وب سایت بالا می باشد. مثلا در حالت عادی ثبت درخواست رایگان است. اما اگر قصد داشته باشید از سرویس های ویژه ای بهره گیرید لازم است تا هزینه آن را بپردازید. سرویس هایی مثل شاخص جلوه دادن درخواست. البته نحوه انجام کار به همان صورت می باشد و پارسکدرز تنها به عنوان واسطه عمل میکند.

2016-07-04_232542

پارسکُدرز برای مجریان عادی ۱۵% و برای مجریان ویژه ۱۰% مبلغ پروژه و حداقل ۱۵،۰۰۰ ریال از مبلغ پروژه را بابت پوشش هزینه های سایت، کارمزد های بانکی و هزینه های پستی، تبلیغات برای جلب خریداران، هزینه های داوری و تسهیل داری و پرسنل دریافت می کند. برای مثال برای مجریان عادی از پروژه ای به مبلغ ۱۰۰،۰۰۰ ریال مبلغ ۸۵،۰۰۰ ریال سهم مجری و ۱۵،۰۰۰ ریال نیز سهم پارس‌کُدرز می شود و برای مجریان ویژه سهم مجری ۸۸،۰۰۰ ریال و سهم پارسکُدرز ۱۲،۰۰۰ ریال خواهد بود.

بازار های کار کوچک و محلی آنلاین در ایران

بعد از معرفی سایت های کاریابی بد نیست چند بازار کار کوچک و محلی که این روز ها فعالیت کاربران فارسی زبان در آنها رو به رشد است را نیز به شما معرفی کنیم ، شما میتوانید از طریق قسمت استخدام و کاریابی اپ ها و سرویس های معروف شیپور و دیوار نیز متناسب با محل زندگی خود آگهی های استخدام و کاریابی را مشاهده یا منتشر کنید

بازار های کار کوچک و محلی آنلاین در ایران

همچنین از طریق وب سایت انجام میدم نیز برای درآمدزایی بیشتر با معرفی مهارت خود پروژه های کوچک را با هزینه کم ایجاد و سفارش دریافت کنید. البته این سرویس هنوز نوپاست و از نظر طراحی و امکانات جای پیشرفت بسیار دارد.

جمع بندی :

با رعایت تمام نکات بالا و داشتن پشتکار خواهید توانست شغل مورد نظر خود را بیابید. تمامی وب سایت های بالا دارای کانال تلگرام بوده بنابراین اگر وقت کمی برای جستجوی شغل دارید در کانال های این وب سایت ها عضو شوید. توصیه ما استفاده از اپلیکیشن های این وب سایت هاست. فراموش نکنید در کنار جستجوی شغل می بایست برای ارتقا مهارت ، اطلاعات عمومی و اعتماد به نفس تان نیز تلاش لازم را بکنید و سعی کنید براساس مهارت های جدید ، رزومه خودتان را بازنویسی کنید. پیشنهاد آخر اینکه در برخی از وب سایت هایی که در بالا معرفی کردیم گیشه روزنامه ها نیز در دسترس است پس حتما آگهی های استخدام روزنامه ها را نیز از طریق این وب سایت ها چک نمایید (مانند سایت ایران استخدام). به عنوان یک کارجو تا زمانی که به شغل هدف خود نرسیده اید، دست از تلاش برندارید.

برای کارفرماها بهترین توصیه استفاده از حامی کار است که رایگان بوده و برای ثبت آگهی نیازی به پرداخت مبلغ وجود ندارد. در نهایت اگر تصمیم گرفتید به صورت فریلنسر کار کنید میتوانید از ابزار های فارسی محاسبه و صدور فاکتور بهره ی لازم را برده و جهت صدور فاکتور با اسم و مشخصاتتان برای مشتری خود استفاده کنید تا به صورت آنلاین پرداخت کنند تا حساب شما واریز شود. در آخر حتما به وب سایت موسسه کار و تامین اجتماعی ، برای اطلاع از قوانین کار و شرایط حقوقی و مالی مراجعه نمایید. اگر نکات ذکر شده در این مقاله مفید فایده واقع شده است ، حتما آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تجربه و نظر شما ؟

در صورتی که با کمک این مقاله توانستید شغل پیدا کنید و یا اگر سایت استخدام و کاریابی دیگری میشناسید حتما تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 214 تاريخ : سه شنبه 15 تير 1395 ساعت: 21:34

با نزدیک شدن به فصل گرما و افزایش دما، استفاده از وسایل خنک کننده مثل کولر نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند. اما گاهی وسایل خنک کننده پاسخ گو یا در دسترس نیستند؛ در این مواقع می توان با چند ترفند ساده دمای محیط را تعدیل کرد و علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی بیهوده از هوای طبیعی و معتدل اطراف به جای خنکی مستقیم کولر و.. استفاده کرد. در این مطلب با ۱۰ راه حل جهت خنک کردن هوا بدون استفاده از وسایل سرما زا آشنا می شوید.

چگونه محیط  اطراف را بدون کولر خنک نگه داریم ؟

در ادامه معرفی ترفند ها و هک های کاربردی تکنولوژی در زندگی راه حل های ساده و کم هزینه خنک نگه داشتن منزل بدون کولر را مطالعه خواهید کرد.

آب زیاد بنوشید

مطمئنا برای خنک نگه داشتن بدن لازم است که دما کاهش پیدا کند. هیچ راهی موثر تر از مصرف به اندازه آب برای مقابله با تنش های خشکی نیست. میزان آب مصرفی بدن امری نسبی است و به شرایط بدنی افراد بستگی دارد. با این حال به صورت تقریبی برای ۱۶ ساعت فعالیت در روز بین ۴٫۶۵ تا ۶٫۲۵ اونس مایع مصرف کنید که به معنای حدود ۸ جرعه آب در هر ساعت می باشد. به زبان دیگر باید فرض کنید که بدن شما مشابه یک دستگاه خنک کننده هوا عمل می کند و بنابراین نیاز به یک منبع جهت خنک سازی هوا دارد. در صورتی که تمایلی به مصرف آب در هر ساعت ندارید، با استفاده از فلاسک های کوچک سرمازا یا افزودن مواد اشتها آور نظیر افشره میوه های مختلف سعی کنید اشتها خود را نسبت به مصرف آب زیاد کنید.

چگونه محیط اطراف را بدون کولر خنک نگه داریم

از نوشیدنی های یخ زده و مواد فریز شده استفاده کنید

سعی کنید برای تامین آب بدن خود از یخ زیاد استفاده کنید. به این منظور لزوما مجبور نیستید از آب یخ زده استفاده کنید؛ بلکه هر نوع نوشیدنی را سعی کنید با یخ میکس کنید و یا به صورت فریز شده مصرف کنید. برخی از مواد غذایی را نیز می توانید به نحوی به حالت یخ زده دربیاورید. مثلا شیر را با استفاده از طعم دهنده هایی فریز کنید و سپس مصرف کنید.

چگونه محیط اطراف را بدون کولر خنک نگه داریم

جایگاه فن یا پنکه را تغییر دهید

اگر دقت کرده باشید پنکه تنها سبب جا به جایی هوای گرم در اطراف میشود و زمانی که پوست بدن خشک باشد، تاثیری در خنک کردن هوا ندارد. بنابراین بهتر است که از پنکه برای بیرون راندن هوای گرم استفاده شود. بدین جهت لازم است که بخشی از منزل که گرم تر است را انتخاب کرده و پنکه را در همان جهت قرار داد. در صورتی که از پنکه سقفی در محل کار خود استفاده می کنید، با تنظیم پنکه روی دور تند می توانید در تابستان دما هوای گرم را معتدل کنید و در زمستان با دور کند تر هوای گرم را ساکن کنید.

چگونه محیط اطراف را بدون کولر خنک نگه داریم

کولر دستی بسازید

می توانید با استفاده از روش های خلاقانه ای کولر های دستی بسازید. به عنوان مثال اگر پنجره های زیادی در اطراف شما وجود دارد آن ها را به گونه ای بپوشانید که نه تنها از ورود گرما جلوگیری شود، بلکه محیط نیز خنک تر شود. بدین منظور می توانید برگه های کاغذی بزرگی را با آب فراوان اسپری کنید و سپس به شیشه های پنجره بچسبانید.
در ادامه نیز دو ویدیو جالب آموزش ساخت کولر با استفاده از پنکه را میتوانید مشاهده کنید.

از وسایلی نظیر یخچال کمک بگیرید

استفاده از یخچال به معنای باز نگه داشتن در یخچال و نشستن در مقابل آن نیست! بلکه می توان از خنکای یخچال برای تهیه وسایل خنک کننده استفاده کرد. به عنوان مثال می توانید یک پارچه را مرطوب کنید و در یخچال قرار دهید و زمانی که گرمای هوا آزار دهنده بود، از آن استفاده کنید. همچنین می توانید مشابه با عادت مردم در گذشته و در کشورهایی نظیر مصر، وسایل خواب نظیر پتو را کمی مرطوب کنید و با استفاده از آن بخوابید تا کمی از گرمای محیط به واسطه آب پتو جذب شود.

چگونه محیط اطراف را بدون کولر خنک نگه داریم

از دریچه های خنک کننده هوا استفاده کنید

ایده جدیدی که برای خنک کردن محیط منزل استفاده میشود و مزایای زیادی نظیر تعدیل هوای منزل بدون استفاده از انرژی زیاد و انتشار هوای سرد دارد، استفاده از پنجره های خنک کننده می باشد. این پنجره ها سبب تهویه هوا منزل و محیط در اطراف در و پنجره میشوند و به این طریق هوای گرم به داخل منزل نفوذ نمی کند. عملکرد این پنجره ها تا حدودی مشابه کولرهای گازی می باشد.

از دریچه های خنک کننده هوا استفاده کنید

جلوگیری از تابش نور خورشید

یکی از راه های ساده برای جلوگیری از گرم شدن خانه، جلوگیری از ورود نور از پنجره ها به واسطه پوشش های ضخیم می باشد. می توانید از برخی از پرده های ضخیم در این زمینه استفاده کنید . در طول روز و حین تابش مستقیم نور آفتاب پرده ها را بکشید و زمانی که هوا تعدیل شد، مجددا پرده ها را برای تابش نور ببندید.

چگونه محیط اطراف را بدون کولر خنک نگه داریم

استفاده از بالش و پتو سرمازا

یکی از روش های ساده برای خنک نگه داشتن بدن استفاده از بالش های سرمازا می باشد. استفاده از این بالش ها نیز به نحوی سبب صرفه جویی در هزینه ها میشود؛ چرا که اتلاف انرژی در سایر بخش های محیط ندارید.

چگونه محیط اطراف را بدون کولر خنک نگه داریم

نقاط حساس تر به سرما را در بدن خود را بشناسید

قبلا در پست رفع خستگی و آرامش بیشتر پشت کامپیوتر با حرکات حرفه ای یوگا انزل وب در مورد نقاط حاساس بدن صحبت کردیم و همانطور که میدانید در بدن افراد برخی از نقاط نسبت به سایر بخش ها به سرما حساس تر است و کاهش دما بیشتر از هر ناحیه ای روی آن ها تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال دو نقطه مشترک مچ دست و گردن در بدن همه افراد نسبت به کاهش دما حساس تر هستند؛ چرا که رگ های بدن در این قسمت ها به سطح پوست نزدیک تر هستند. استفاده از روش های خنک سازی بدن با شناخت این نقاط، تاثیر سریع تر و بهتری روی کاهش دمای بدن دارد.

چگونه محیط اطراف را بدون کولر خنک نگه داریم

استفاده از لباس کمتر

لباس کمتر یا حتی نپوشیدن لباس در مواقع گرما بهترین کمک را به خنک کردن بدن می کند. همچنین می توانید با دوش آب سرد عطش خود را برطرف کنید و دمای بدن خود را تعدیل نمایید.

چگونه محیط اطراف را بدون کولر خنک نگه داریم

تجربه و نظر شما ؟

شما چه راه های دیگری برای مقابله با گرمای هوا و خنک شدن بدون کولر پیشنهاد می دهید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 235 تاريخ : سه شنبه 15 تير 1395 ساعت: 10:20

استفاده از فونت های زیبا و سفارشی در گوشی و تبلت ها باعث لذت بخش و زیبا تر شدن محیط سیستم عامل می شود. آیا شما هم بعد از مشاهده فونت پیش فرض در اندروید تصمیم گرفته اید که آن را به یک فونت دست ساز و سفارشی تغییر دهید. اگر میخواهید فونت گوشی خود را کاملا سفارشی کرده و از دست خط شخصی برای فونت گوشی های اندروید خود بهره ببرید ، حتما امروز ما را همراهی کنید. در این پست قصد داریم آموزش تغییر فونت پیش فرض دستگاه های اندرویدی به فونت سفارشی را به شما آموزش دهیم.

آموزش تغییر فونت پیش فرض دستگاه های اندرویدی به فونت سفارشی

Change the default font of Android devices to Handwriting font 

اگر شما از گوشی و یا تبلت های اندرویدی استفاده میکنید و بعد از مدتی طولانی از فونت پیش فرض خسته شده اید فونت پیش فرض اندروید با وجود خوانایی بالا میتواند خسته کننده و آزار دهنده باشد. در برخی گوشی ها مانند سامسونگ ، گزینه تغییر فونت در دستگاه تعبیه شده است اما این گزینه شامل همه دستگاه ها و انواع فونت ها نمیشود. با توجه به اینکه تنوع فونت های فارسی نیز محدود است شما می توانید از دست شخصی خود به عنوان فونت دستگاه های اندرویدی بهره ببرید.

در این پست به صورت جامع نحوه ی استفاده از دست خط شخصی برای فونت گوشی های اندروید را آموزش خواهیم داد. روشی که در زیر ذکر میکنیم ساده و توسط همه ی افراد قابل انجام است ، پس اگر قبلا تجربه انجام اینکار را نداشته اید جای نگرانی نخواهد بود تنها مراحل زیر را دنبال کنید :

در مرحله اول شما می بایست به وب سایت www.myscriptfont.com مراجعه کرده و از آنجا تمپلیت فونت را صورت PDF یا PNG دانلود و سپس پرینت کنید.

Steps To Use Your Own Handwriting as System Font in Android_)

در مرحله بعدی می بایست فرمی که پرینت کرده اید را با استفاده از خودکار مشکی پر کنید. مربع های حروف الفبا که به صورت کمرنگ مشخص است می بایست به صورت مرتب و براساس حروف الفبا با دست خط شما پر شود. بعد از اینکه تمام حروف الفبا را یادداشت کردید نوبت به اسکن صفحه می باشد، اسکن باید با رزولوشن ۶۰۰dpi انجام شود. اگر دستگاه اسکنر در دسترس شما نیست میتوانید اپ CamScanner را به صورت رایگان از گوگل پلی دانلود کرده و صفحه مورد نظر را با استفاده از این برنامه اسکن نمایید.

Steps To Use Your Own Handwriting as System Font in Android_2

حال نوبت به آپلود فایل اسکن شده می باشد، همانطور که در تصویر زیر نیز مشخص شده است شما میتوانید نام دلخواه را برای فونت خود تعیین کنید.

Steps To Use Your Own Handwriting as System Font in Android_3

سپس بر روی دکمه Start کلیک کنید ، کمی منتظر باشید تا فایل Tif فونت شما تولید شود. سپس فایل تولید شده را دانلود کرده و به SD کارت خود منتقل کنید. برای استفاده از فونت سفارشی حتما باید گوشی خود را روت کرده باشید.  در انزل وب قبلا نحوه روت کردن گوشی های اندروید را آموزش داده شده است ،  پست مربوط به آموزش و معرفی بهترین نرم افزار ها برای روت کردن گوشی اندروید را مطالعه کنید.

حال بر روی گوشی روت شده خود ، اپلیکیشن (iFont(Expert of Fonts را به صورت رایگان دانلود و نصب کنید. برنامه را اجرا کرده و گزینه My Font را انتخاب کنید. بعد از انتخاب فایل فونت خود که قبلا به SD کارت گوشی منتقل کرده بودید ، منتظر باشید تا فونت شما به صورت کامل بارگذاری شود. بعد از پایان با انتخاب گزینه set option میتوانید از فونت دست نویس خود لذت ببرید.

Steps To Use Your Own Handwriting as System Font in Android-4

با انجام مراحل ساده بالا براحتی توانستید فونت اختصاصی خود را بر روی گوشی بارگذاری و از آن استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم حتما اینکار را انجام دهید و از فونت شخصی خود بر روی گوشی تان لذت ببرید و اگر این مطلب را مفید دانستید، حتما آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تجربه و نظر شما ؟

در صورتی که برای تغییر فونت پیش فرض دستگاه های اندرویدی به فونت سفارشی فارسی یا انگلیسی ترفند و یا اپلیکیشن خاصی می شناسید، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 184 تاريخ : سه شنبه 15 تير 1395 ساعت: 10:20

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ممکن است گوشی شما تحت جاسوسی عوامل سودجو قرار گرفته باشد؟ یا این که با استفاده از چه نشانه هایی می توان متوجه شد که گوشی هوشمند ما هک شده است و اطلاعات آن توسط افراد دیگر به سرقت رفته است؟ این سوال و تمامی سوالات مشابه با آن دغدغه مشترک بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند است و با توجه به این که گوشی برای اغلب افراد در حکم یک ابزار همه کاره است، اطلاعات مهمی نیز در آن ذخیره میشود و بنابراین به سرقت رفتن آن ها خسارات زیادی را ایجاد می کند. برای این که بدانید گوشی هوشمند شما در حال جاسوسی است یا نه ، نشانه هایی وجود دارد که در ادامه با آن ها اشنا خواهید شد.

علائم شنود و جاسوسی گوشی چیست ؟

How to detect if someone is spying or tracking my phone

این که چگونه بفهمیم کامپیوتر ما تحت جاسوسی و کنترل است را قبلا به صورت مفصل بررسی کرده ایم؛ برای گوشی های هوشمند نیز نشانه های ظاهری ( سخت افزاری ) و نرم افزاری وجود دارد که به شما در تشخیص این موضوع کمک می کند.

نشانه های ظاهری و سخت افزاری هک و جاسوسی گوشی

زود تمام شدن شارژ گوشی

اگر از موبایل خود استفاده زیادی نظیر بازی کردن به صورت مداوم را ندارید، می توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که گوشی تحت کنترل است و بخش های مختلف آن مانیتورینگ میشود. البته به یاد داشته باشید که دلایل زود تمام شدن شارژ گوشی متنوع است.

اگر شارژ شدن دستگاه شما بیش از حد معمول همیشگی طول می کشد، می توانید از این موضوع مطمئن باشید.

نشانه هایی برای آن که بدانیم گوشی ما جاسوسی میشود

کاهش نامعمول عمر باتری گوشی

باتری نظیر وسایل دیگر عمر مفید مشخصی دارد که به وسیله عوامل مختلفی کاهش می یابد. اما اگر باتری شما به صورت نامعمول و بعد از دوره کوتاهی غیرقابل استفاده شود، احتمال جاسوسی دستگاه شما وجود دارد.

گرم شدن دائمی گوشی

گاهی گوشی بدون هیچ دلیلی بیش از حد گرم میشود. در صورتی که با موبایل خود بازی نمی کنید یا به طور مداوم با برنامه خاصی کار نکرده اید، احتمالا هدف جاسوسی قرار گرفته اید.دقت کنید که گرم شدن نسبی دستگاه بر اثر شارژ شدن طبیعی است.

دریافت تماس های توام با پارازیت

در صورتی که در طول تماس پارازیت یا نویز می شنوید که قبلا بی سابقه بوده است و شرایط محیطی و فیزیکی نظیر آنتن در آن دخالت ندارد ، می توانید از این که موبایل شما تحت جاسوسی است مطئمن شوید.

نشانه های نرم افزاری جاسوسی و هک گوشی

بررسی مصرف دیتا توسط گوشی

در گوشی های هوشمند می توان مصرف اینترنت را تحت عنوان phone’s network usage بررسی کرد. نرم افزارهای جاسوسی که برای اعمال جاسوسی در دستگاه ها نصب میشوند فعالیت خود را به واسطه ارسال و دریافت دیتا انجام میدهند که در واقع همان مصرف اینترنت است. در صورتی که تغییرات چشمگیری را در مصرف اینترنت گوشی خود مشاهده می کنید، احتمال شنود شدن دستگاه شما و جاسوسی اطلاعات آن نیز وجود دارد.

نشانه هایی برای آن که بدانیم گوشی ما جاسوسی میشود

خاموش و روشن شدن های ناگهانی دستگاه

در صورتی که موبایل شما تحت کنترل باشد، خاموش و شدن های ناگهانی و بدون نظم خاص امری دور از انتظار نیست.

دریافت پیام های غیرمعمول

در صورتی که پیام های نامرتبط و نامفهومی را دریافت می کنید که پیش از این بی سابقه بوده است، مثلا پیام هایی که حاوی تعداد زیادی کاراکتر و عدد باشد، احتمالا شما تحت کنترل قرار گرفته اید. این پیام ها مشابه کدهایی هستند که جهت ردیابی موقعیت افراد ارسال میشوند.

نشانه هایی برای آن که بدانیم گوشی ما جاسوسی میشود

راه دیگر که می تواند از جهت نرم افزاری نشانه های جاسوسی را آشکار کند، برنامه ها و اپ های ضدجاسوسی می باشند. نمونه ای از این اپ ها ، Anti Spy Mobile می باشد. گوشی های آیفون معمولا از اندرویدی ایمن تر هستند ( اگر Jailbreak یا قفل شکنی نشده باشند) بنابراین اگر گوشی شما آیفون است می توانید از ایمنی بیشتر آن مطمئن باشید؛ چرا که نصب برنامه های جاسوسی مستلزم تماس فیزیکی با دستگاه است.

نشانه هایی برای آن که بدانیم گوشی ما جاسوسی میشود

در صورتی که تقریبا با فردی که به جاسوسی پرداخته است آشنایی دارید، می توانید با یک ترفند ساده برای آن شخص تله بسازید و از ادامه شنود و سرقت اطلاعات گوشی خود جلوگیری کنید. بدین منظور طبق راهنمای زیر عمل کنید:

  1. یک مودم ارزان قیمت تهیه کنید و با استفاده از سیم های LAN مودم جدید را به مودم اصلی متصل کنید. دقت کنید که آدرس ورود به تنظیمات مودم ها با هم متفاوت باشد ؛ مثلا شرکت های سازنده با هم متفاوت باشند. اگر آدرس ورود به تنظیمات مودم فعلی شما ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ است، توجه داشته باشید که آدرس مربوط به مودم جدید ۱۹۲٫۱۶۸٫۲٫۱ باشد.
  2. ابتدا موبایل خود را به وای فای جدید وصل کنید و سپس لپ تاپ یا کامپیوترتان را نیز به مودم جدید متصل نمایید.
  3. یکی از ابزار پکت اسنیفر که داده های رد و بدل شده  کامپیوتر را آنالیز میکند را از اینترنت با جستجو عباراتی “Open source packet sniffer” مثل دانلود کنید
  4. بعد از نصب packet sniffer ، آن را فعال کنید و یک ایمیل ارسال کنید.
  5. بعد از ارسال انبوهی از اطلاعات نمایش داده میشود. به آدرس های اینترنتی توجه بیشتری نشان دهید. در صورتی که تحت جاسوسی قرار گرفته باشید، از ایمیلی که ارسال کرده اید نسخه های زیادی به آی پی های مختلف که با آی پی سرویس دهنده اینترنت شما متفاوت است ارسال میشود. می توانید عبارت IP lookup را در اینترنت سرچ کنید تا آی پی مربوط به ISP خود را از سایر آی پی ها تشخیص دهید.

توجه داشته باشید که برخی از نرم افزارهای جاسوسی، اطلاعات را به صورت دوره ای ارسال می کنند و تمام نسخه ها را به یک باره نمی فرستند. بنابراین بهتر است دستگاه خود را به مدت ۲۴ ساعت به کامپیوتر متصل نگه دارید تا از ایمنی گوشی خود مطمئن شوید. در مدت اتصال گوشی به کامپیوتر نمی توانید از آن استفاده کنید؛ چرا که سبب ایجاد بسته های اطلاعاتی میشود و نتیجه کار را با خطا رو به رو می کند.

ترفند هایی برای جلوگیری از جاسوسی موبایل

در صورتی که با وجود نشانه های معرفی شده از تحت کنترل بودن دستگاه خود مطمئن شدید، با استفاده از ترفند های زیر می توانید ایمنی دستگاه خود را بالا ببرید و از سرقت اطلاعات و خسارات احتمالی پیشگری کنید:

استفاده از گوشی های روت نشده

همان طور که گفته شد گوشی های آیفون در صورتی که قفل شکسته نباشند ایمنی بیشتری دارند. همچنین استفاده از گوشی های اندرویدی روت شده، به منزله صدور مجوز برای دسترسی هکر ها به کدهای دستگاه و تغییر آن است. بدین منظور می توانید با استفاده از راه های حذف روت اندروید پیش بروید.

استفاده از آنتی ویروس

نصب آنتی ویروس تا حدودی از نفوذ بدافزارها در گوشی های هوشمند جلوگیری می کند.

نشانه هایی برای آن که بدانیم گوشی ما جاسوسی میشود

رمزگذاری دستگاه نیز میتواند تا حدی مانع بزرگی برای جاسوسی دستگاه باشد که البته این مود برای جلوگیری از دسترسی ساده به گوشی برای نصب برنامه های مخرب کاربرد دارد.

تجربه و نظر شما ؟

به نظر شما چه نشانه های دیگری وجود دارد که با استفاده از آن ها بتوان متوجه تحت کنترل بودن گوشی شد؟ تجربه خود را با  ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 182 تاريخ : يکشنبه 13 تير 1395 ساعت: 16:42

امروزه با توجه به مشغله ی بالای افراد ، مخصوصا برای افرادی که کاری مرتبط با کامپیوتر دارند، ویژگی هایی بر روی کامپیوترشان که به تعامل کابر با سیستم کمک کند یکی از موارد کاربردی و ضروری برای ایجاد انگیزه و روحیه در کار می باشد. ما امروز قصد داریم ترفندها و ابزارهایی را معرفی کنیم تا رنگ صفحه نمایش ، صدا و یا بکگراند دسکتاپ براساس ساعات روز تغییر کرده و شما را آگاه کند.

تغییر صدا ، عکس دسکتاپ و بلاک وب سایت ها در کامپیوتر به صورت خودکار

Change the Way Windows Runs Depending on the Time of Day

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که با قرارگیری پشت کامپیوتر و یا لپ تاپ زمان را فراموش کرده و دائما از کامپیوتر خود در طول شبانه روز استفاده میکنید ، علاوه بر اینکه سلامتی خودتان به خطر خواهد افتاد، معایبی نیز برای سیستم شما خواهد داشت که میتوانید مزایا و معایب روشن نگه داشتن کامپیوتر و لپ تاپ در تمام روز را در در انزل وب مطالعه کنید.

در ادامه ابزارهایی برای زمان بندی خاموش شدن کامپیوتر ، عوض شدن خودکار دسکتاپ ، افزایش سطح صدا به صورت اتوماتیک ، تغییر رنگ صفحه نمایش براساس نور روز و بلاک کردن وب سایت ها ، معرفی و آموزش خواهیم داد. فراموش نکنید اگر به سلامتی خود اهمیت میدهید حتما پست معرفی ۷ نرم افزار که در هنگام کار با کامپیوتر به سلامتی شما فکر میکنند را در انزل وب مطالعه کنید، این نرم افزارها نیز در طول روز با شما تعامل برقرار کرده و نکاتی را برای حفظ سلامتی به شما یادآوری خواهند کرد.

تغییر رنگ صفحه نمایش به صورت خودکار با استفاده از نرم افزار F.lux

متابولیسم بدن انسان یک ریتم شبانه روزی برای استراحت و کار دارد در صورتی که در پایان شب مجبور باشید از کامپیوتر استفاده کنید نور صفحه نمایش باعث دخالت در این ریتم شده و در حالی که مغز شما خسته میباشد، بدن فکر میکند این زمانی است که باید بیدار باشد. مثلا زمانی که مجبور هستید شب بیدار بمانید از خود میپرسید چطور در حالی که الان می بایست خسته شده باشم ، میتوانم پشت کامپیوتر بیدار بمانم. زیرا نور صفحه نمایش متابولیسم شبانه روزی بدن را تغییر میدهد. از این رو ما نرم افزاری را برای تعیین خودکار رنگهای مانیتور در طول شبانه روز به شما معرفی میکنیم که به شما کمک خواهد کرد تا سطح غلظت رنگ ها را متناسب با ساعات روز تعیین کنید.

f.lux-settings

نرم افزار f.lux که به صورت رایگان برای ویندوز ، لینوکس ، مک ، آیفون ، آیپد و اندروید در دسترس است و به شما در تعیین رنگ های گرم برای شب به تقلید از رعد و برق به جای استفاده از نور زیاد کمک خواهد کرد. در واقع وظیفه ی آن تغییر رنگ صفحه نمایش به صورت خودکار براساس زمان در طول شبانه روز می باشد. اگر با وجود اینکه با نصب و اجرای این نرم افزار ، همچنان از خستگی چشم رنج میبرید، میتوانید از پست چگونه از خستگی چشم ها حین کار با کامپیوتر جلوگیری کنیم؟ که قبلا در انزل وب منتشر شده کمک بگیرید.

تغییر ولوم صدای کامپیوتر به صورت خودکار با نرم افزار Volume Concierge

کامپیوترها برای تنظیم ولوم صدا از آگاهی و شعور برخوردار نیستند از این رو اگر شما در طول روز موزیک با صدای بلند گوش میداید و سپس فراموش کردید در طول شب ولوم موزیک را کم کنید، حتما نرم افزار Softorino’s Volume Concierge را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. این یک نرم افزار ساده و رایگان است و به شما اجازه زمان بندی و ایجاد قوانین برای تغییر خودکار ولوم کامپیوتر را میدهد. همانطور که در عکس زیر نیز مشخص است ، شما میتوانید مثلا در طول روز ولوم را بر روی حداکثر و برای شب به صورت حداقل تنظیم کنید.

change-volume-levels-at-times-of-day

عوض شدن عکس دسکتاپ متناسب با ساعات روز

اگر شما از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنید تغییر خودکار عکس دسکتاپ متناسب با ساعات روز امکان پذیر است. مثلا میتوانید تنظیم کنید که صبح یک تصویر و برای بعداز ظهر و شب تصویری دیگر بر روی دسکتاپ به صورت خودکار قرار بگیرد. اگر به دنبال عکس با کیفیت برای دسکتاپ کامپیوتر خود هستید تا بتوانید از بهترین والپیپرها برای پس زمینه کامپیوتر استفاده کنید، حتما پست مربوط به معرفی بهترین وب سایت های دانلود عکس با کیفیت بالا را در انزل وب مطالعه کنید.

برای تغییر خودکار عکس در ویندوز ، بر روی دسکتاپ راست کلیک کرده و گزینه Personalize یا Properties را برحسب نوع ویندوز خود انتخاب کنید تا صفحه تنظیمات عکس دسکتاپ برای شما نمایش داده شود. همان طور که در عکس زیر نیز مشخص است میتوانید تعیین کنید هر چند ساعت عکس زمینه کامپیوتر شما عوض شود. متاسفانه یکی از عیب های این ابزار ویندوز این است که گزینه های زیادی در اختیار شما قرار نمیدهد و اگر بخواهید مثلا ۸ صبح پس زمینه شما عوض شود ، گزینه ۱۲ ساعت را انتخاب می کنید ولی متاسفانه حتما باید آن را ۸ شب قبل تنظیم کرده باشید.

windows-7-wallpaper-slideshow-settings

از این رو استفاده از این ابزار خیلی هم خوشایند کاربران نمی باشد. به همین دلیل ما نرم افزار پیشرفته BioniX Wallpaper را معرفی میکنیم که به شما این امکان را میدهد در زمان های خاص و به صورت خودکار عکس دسکتاپ عوض شود.

change-wallpaper-at-specific-times

بلاک کردن وب سایت های مشخص در کروم و فایرفاکس

برای زمان های که تایم کار شماست و یا فرزندانتان میخواهند از کامپیوترتان استفاده کنند میتوانید سایت های مشخصی را بلاک کنید و یا کلا استفاده از اینترنت را غیر ممکن کنید، خیلی از مودم ها از اینکار پشتیبانی میکنند. شما میتوانید به صفحه تنظیمات مودم مراجعه کرده و از بخش Tools تعیین کنید که در چه روزهایی و در چه ساعاتی مودم شما فعال و کانکت باشد.

router-block-access-to-websites-at-specific-times

اما اگر میخواهید از یک ابزار برای بلاک کردن وب سایت های خاص در زمان های مشخص شده استفاده کنید ، میتوانید از اکستنشن StayFocusd برای کروم و یا افزونه LeechBlock برای فایر فاکس برای بلاک کردن وب سایت ها استفاده کنید.

chrome-block-websites-during-work-hours

تجربه و نظر شما ؟

در صورتی که نرم افزار و یا راه حل دیگری برای عوض شدن حال و هوای کامپیوتر متناسب با ساعات روز می شناسید، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 205 تاريخ : شنبه 12 تير 1395 ساعت: 2:11